Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.01.2014, 20:57
jahveli jahveli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.12
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 101
Perusasetus

HJ61 Moottoritilan johtosarjan kaksi kaapelia ja käyttötarkoitus?


Tuossa moottoriremonttia tehdessä huomasin että oli kaksi kuvan mukaista paksua kaapelia irti ja teipattu päät umpeen. Teipin alla rengasliittimet. Kaapeli tulee moottoritilaan auton alta, jossa on muutkin johdot vänkärin puolen kytkentöihin. Nousee tuohon imusarjan keskikohtaan. Osaako kukaan kertoa mitkä ovan 1 ja 2 kaapelin tarkoitukset autossa? Ilman kaapeleiden kytkemistä auto on pelannut ilman epäilyksiä, mutta olis hyvä nuokin kytkeä, jos niillä on jokin virka autossa.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	12H-T-throtlebody.JPG‎
Views:	615
Size:	223,7 Kt
ID:	44709  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.01.2014, 21:42
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Imusarja hehku. Hehku pelaa ja käy savuttamatta kylmänä? Joku voi kertoa lisää.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.01.2014, 22:57
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Toinen kaapeli on normi hehku ja toinen jälki hehku.

Hehkun releitä taasen ohjaa "äly laatikko", joka usein lie mykkä tai muuten viallinen (vaarana, että jättää hehkut jatkuvasti päälle).

Laatikossa oli muistaakseni jokin ajastin, kauanko on päällä.
Ja ottiko se moottori lämpötila tietoa, että milloin hehkua tarvii.

Tai jotain.
joku joka oikeasti muistaa, nin kertoo
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.01.2014, 00:06
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Hehkun piuhat, löytyy keskustelua nimellä GRILLI....

Ja nuo nimenomaan auttaa pakkasessa käyntiin lähtöä, ja tasoittaa käyntiä heti startin jälkeen.

Yhdestä hj-61:stä olen tuota grilliä/imusarjaa jäähdytellyt kastelukannulla, sai päähänsä olkaa hehkuttelemaan omia aikojaan.... Onneksi konehuone/sammutusläpän ympäristö ei ollut öljypaskan vallassa, olis voinut palaa kynsiin....

Ja tuo 12h-t kone, mikä hj-61:ssä, on aika hyvä lähtemään käyntiin vielä yli 500tkm ajettuna, myös ilman k.o hehkua/grilliä, mutta suosittelen kuitenkin talvikäytössä kytkemään esim. painopapin kautta; 30 asteen pakkasessa tuohon tehokkaampaan 10-20 sekunttia, ja sitten kun hörähtää alle kahden sekunnin startilla käyntiin, niin painelua tahtiin sekuntti päällä toinen pois....

Oikea kytkentä löytyy tältä palstalta, joko "hj ja grilli" taikka "12h-t ja grilli" haulla, jos osaa käyttäääää (minä en löydä koskaan mitään, joku heittomerkki +-merkki tai joku muu syynä, mutta kun pistää googleen "offipalsta hj grilli" niin löytyy helpommin, saa neuvoa hakemista, joko julkisesti taikka privaattiviestillä )
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.01.2014, 13:14
jahveli jahveli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.12
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 101
Perusasetus

Jos tekee nappikytkennän, jolla todennäköisesti pääsee helpommalla ku polttamalla koko auton, kun timerboksista ei tietoa onko kunnossa niin voisiko joku vinkata missä tämän grillin ohjausrele sijaitsee ja mihin johtoon kytketään suoraan napin kautta 24v virta? Pelaa kyllä tällä ajatuksella ku lähtee pyörimään hyvin ilman hehkuakin, mutta talvella tekee parempaa hehkun kanssa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.01.2014, 16:49
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Latasin tuonne minun profiiliin sekalaista kansioon kytkentämallia.....

Ei ole enää k.o autoa, en ole varmistanut, että onko oikein.

Itse katselisin tuota englanninkielistä kuvaa, ja nimenomaan 24v osiota (tuo 12v jostain kumman syystä sotkettu kuvaan)

pistäsin vaan tuon esilämmityksen, ja painelisin sormella tarvittaessa vajaan sekunnin kerrallaan jälkihehkuna.

Ja se rele on muistaakseni lokasuojassa, ja semmoinen pienehkö, mutta tulee paksut johdot.

JOS ei muuten ala purkaantumaan:

-> kytke johdot grilliin, ja testaa milloin tulee jännitettä, kun releelle tarjoaa 24 volttia.

HUOM! olikohan konehuoneessa myös starttimoottorin rele, siis kokeile vaihde vapaalla/sormet pois hihnoista/siipiistä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.01.2014, 16:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ja sitten kumpi grillin ruuveista on kumpikin: KUN esihehkuun pistää kaapelilla tms. 24v, niin jälkihehkun pultissa on myös 24v.

Ja kun jälkihehkun pulttiin 24v, niin esihehkun pultissa paljon alle 24v.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.01.2014, 20:45
jahveli jahveli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.12
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 101
Perusasetus

Pitää ruveta tutkii hehkuja ja kytkentojä tarkemmin ku aikaa siunaantuu. Onkos tuohon timer boksin testaukseen mitään keinoa, muuta kuin laittaa johdot kiinni ja seurata mitä tekee hehkutuksen ja startin jälkeen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ajoneuvon käyttötarkoitus ja käyttö Calmari Chit-Chat 64 06.05.2020 22:26
Johtosarjan ero pajero 90 bensa ja diesel esah Tekniikka & Jutustelu 7 05.06.2013 23:11
castolin N6016 hitasuspuikot, mikä käyttötarkoitus? lepoantti Tekniikka & Jutustelu 15 08.03.2013 20:28
Myydään Myydään vaijeria ja kaapelia. Eris O/M/V Muut 2 10.06.2009 18:27
Myydään Kaksi vinssivaieria ja 3 kitaa jappe O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 07.04.2009 22:01


Sivu luotu: 08:10 (GMT +2).