Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.12.2012, 23:33
kimitin kimitin ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: espoo
Viestit: 93
Perusasetus

Hiluxi nakutus


Nyt tarvis vähän vinkkejä.. Eli tuli Hiluxiin 2.4d -87 vaihdettua nafta pumppu ja jostain syystä rupesi kone nakuttamaan kaikki ajotukset on kohdallaan kone ei ole ikinä lähtenyt käyntiin niin hyvin ku nyt lähtee käy todella hyvällä tyhjä käynnillä vääntö ja potku löytyy koneesta mutta silti nakuttaa? Vähän kuulostaisi siltä ku antaa Jengaa oikee kunnolla ni nakutus ehkä vähän hävii ja tyhjä käynnillä taas kuuluu kunnolla..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.12.2012, 00:40
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kimitin Näytä viesti
Nyt tarvis vähän vinkkejä.. Eli tuli Hiluxiin 2.4d -87 vaihdettua nafta pumppu ja jostain syystä rupesi kone nakuttamaan kaikki ajotukset on kohdallaan kone ei ole ikinä lähtenyt käyntiin niin hyvin ku nyt lähtee käy todella hyvällä tyhjä käynnillä vääntö ja potku löytyy koneesta mutta silti nakuttaa? Vähän kuulostaisi siltä ku antaa Jengaa oikee kunnolla ni nakutus ehkä vähän hävii ja tyhjä käynnillä taas kuuluu kunnolla..
ottaako suihkuputki johonki kiinni..voi kuulua sillon pientä nakutusta,onko varmasti kaikki tuet putkissa paikoillaan..
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.12.2012, 01:21
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ajoitukset kellolla katsottu vai merkissä?
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.12.2012, 06:21
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Sulla on vaan pumppu aikasemmalla ku ennen ni kone käy karkeammin, ei välttämättä nakuta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.12.2012, 08:34
rulez:n Avatar
rulez rulez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.09
Sijainti: vimpeli
Viestit: 299
Perusasetus

Kaveri käytti hilunsa auki juuri samanmoisen nakutuksen takia tässä ei oltu käytetty ennen nakutusta pumppua irti pelkät putket kävi muun remontin yhteydessä irti.

No syy ei ollu venttiileissä eikä alapään laakereissa oli suuttimessa sisällä pieni kivenmuru ja tästä johtu nakutus


Kannattaa purkaa ja tarkistaa suuttimet ennenkun teet mitään isompaa jos on olemassa pienikin mahdollisuus jotta putkesta olisi jotain eksynyt sisään !
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.12.2012, 15:53
kimitin kimitin ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: espoo
Viestit: 93
Perusasetus

Ajotukset on katsottu merkeillä ja pumppua on käytetty pykälää taakse ja etee mutta ei vaikutusta... Mut suutin homma pitää tarkistaa koska on todella iso mahdollisuus että siellä jotai roskaa voi pyörii, luulen että se pumppuki hajos roskan takia ku tankki hörppäs aika paljon vettä eikä meinannut lähtee tulille ni tuli sit suodatin ohitettua et sai auton pois metsästä..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.12.2012, 11:43
LCHJ61:n Avatar
LCHJ61 LCHJ61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.07
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 212
Perusasetus

Nyt on suuttimet irrotettu, purettu atomeiks, putsattu ja kasattu. starttaessa kuulosti tosi lupaavalta (silloin kun vielä oli ilmaa järjestelmässä) moottori kuulosti normaalilta silloin kun kävi. Sitten kun ilma oli poistunut järjestelmästä niin rupesi taas nakuttaa.

Putsaessa suuttimia huomasin perimmäisen suuttimen pään olevan valkea kun muut oli mustia.Toinen poikkeava asia oli prikka joka on jousen päällä suuttimen sisällä. Perimmäisessä suuttimessa oli umpinainen prikka ja muissa perus prikan näköinen, eli reikä keskellä. Mikähän taika tässä?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.12.2012, 11:52
LCHJ61:n Avatar
LCHJ61 LCHJ61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.07
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 212
Perusasetus

Pukkaa muuten mustaa savua putkesta kiihdyttäessä, mitä ei ole ennen tehnyt. Viittaisko tuo valkea suuttimen pää siihen et perimmäinen pytty saa liian vähän soppaa? Voisko se aiheuttaa nakutusta?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.12.2012, 13:58
onnikka onnikka ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.12
Sijainti: LOHJA
Viestit: 43
Perusasetus

mulla vähän samoja ongelmia nissanin kanssa tyhjäkäynnillä ja vedättäessä nakuttaa aika kovaa,moottorijaarrutuksessa ei mitään ylimäääsiä ääniä,suuttimenkärjet vaihdettiin mutta ääni vaan jatkuu,välillä häviää lähes kokonaan ,onko sulla samanmoinen tuo nakutus.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.12.2012, 14:08
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LCHJ61 Näytä viesti
Nyt on suuttimet irrotettu, purettu atomeiks, putsattu ja kasattu. starttaessa kuulosti tosi lupaavalta (silloin kun vielä oli ilmaa järjestelmässä) moottori kuulosti normaalilta silloin kun kävi. Sitten kun ilma oli poistunut järjestelmästä niin rupesi taas nakuttaa.

Putsaessa suuttimia huomasin perimmäisen suuttimen pään olevan valkea kun muut oli mustia.Toinen poikkeava asia oli prikka joka on jousen päällä suuttimen sisällä. Perimmäisessä suuttimessa oli umpinainen prikka ja muissa perus prikan näköinen, eli reikä keskellä. Mikähän taika tässä?
Niissä prikoissa ole mitään muuta taikaa kuin että on eri paksuisia. Eli niillä säädetään sen jousen kireys eli suuttimen avauspaine.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.12.2012, 14:17
LCHJ61:n Avatar
LCHJ61 LCHJ61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.07
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 212
Perusasetus

Ei olla autolla hirveesti ajettu tuon rempan jälkeen. 500m lenkin kävin ajamassa ja huomasin sen mustan savun kiihdyttäessä ja sen et vedot on tallessa. Eli prikoissa ei ole väliä onko reikä keskellä vai ei. Vielä mietityttää tuo valkonen suutin kun muut oli mustia.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.12.2012, 17:56
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Saatko testattua eli "puristettua" niitä suuttimia missään?
Jos niissä on avauspaineet erilaiset, voi sekin aiheuttaa sen. Eli polttoainensuihku tulee eriaikaan johonkin sylinteriin.

Onko syöttöpumppu purettu nätisti käyvästä koneesta pois? Eli onko se varmasti ehyt?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.12.2012, 19:01
LCHJ61:n Avatar
LCHJ61 LCHJ61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.07
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 212
Perusasetus

Kimitin vois selvittää oliko pumppu toimivasta moottorista. Pumppu on tosin LN46 vanha ja nyt se on istutettu LN65. Tasan samanäköinen pumppu.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.12.2012, 19:33
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LCHJ61 Näytä viesti
Kimitin vois selvittää oliko pumppu toimivasta moottorista. Pumppu on tosin LN46 vanha ja nyt se on istutettu LN65. Tasan samanäköinen pumppu.
onkos siinä hihna pyörä samankokonen? 2.2 pumppu 2.4 koneeseen
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.12.2012, 20:09
LCHJ61:n Avatar
LCHJ61 LCHJ61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.07
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 212
Perusasetus

Pumppu tuli ilman hihnapyörää, iskettiin siihen vanha pyörä kiinni.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.12.2012, 22:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Suihkut myös paskana, jos päässyt vettä läpi...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kimitin Näytä viesti
Mut suutin homma pitää tarkistaa koska on todella iso mahdollisuus että siellä jotai roskaa voi pyörii, luulen että se pumppuki hajos roskan takia ku tankki hörppäs aika paljon vettä eikä meinannut lähtee tulille ni tuli sit suodatin ohitettua et sai auton pois metsästä..
Siis olet saanut vettä tankkiin, ja kun se oikeaoppisesti tökkää suodattimeen, niin olet ohittanut suodattimen? siis sen takia että saat auton pois metsästä?
Saitko ajettua?
Minusta se, että pumppu ei levinnyt heti, on suurehko ihme, oliskohan pumppu ollut sopivasti väljä? (siis jos pumpun läpi meni edes lusikallinen vettä)

Mutta asiaan; jos käytät autoa tyhjäkäynnillä, ja puristelet suihkuputkia, niin sykkiikö yksikään? jos eivät syki niin joko kaikki kunnossa, taikka suihku on leikannut kiinni, ja jäänyt auki, mutta silloin pitäs kyllä kitkuta tosi pahasti varsinkin kylmänä.
Jos suihkuputki/putket sykkii, ota suihkut irti, ja vie testattavaksi. Itse voisin kokeilla "öljyhoitoa", siis normaalia 2T öljyä ja dieseliä sekaisin suhteessa 2 litraa öljyä ja saman verran dieseliä 4 litran moottoriöljykannuun ja sekaisin, ja sinne sitten suodattimen imuletku ja paluuletku, ja pikkuinen lenkki isolla kaasulla! Tätä ei sitten kannata kokeilla mihinkään arvokkaanpaan, ei varsinkaan common rail koneeseen!
Olen nähnyt kiinnileikannen, (toki myös irronneen suihkun, joka oli siis pilalla) jossa vettä oli sen verran, mitä avonaiseen suihkun päähän kondensoituu, kun auto tuodaan 20 asteen pakkasesta normaali kosteaan harrastetalliin, siis huurre suli, ja tuo olematon vesitippa valui suihkuun. (sanomalehti esti sen, että mistään ei tippunut vettä suihkuun)


->
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 10.12.2012, 22:18
kimitin kimitin ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: espoo
Viestit: 93
Perusasetus

kyllä ohitin suodattimen koska se täytty koko ajan eikä auto lähteny käyntiin! joten ohitin suodattimen ja hetken sahauksen jälkeen se suostui starttaa jolloin pystyin jatkaa matkaa ja ajaa autolla pois metsästä että ei tarvitse keskellä ei mitää ruveta korjaamaan ja kyllä sain ajamalla pois metsästä ja ajettua viellä monta kilometriä ennen kun pumppu sanoi sopimuksen irti...
ja tuli kokeiltua 2T koktailia mutta ei hävinnyt nakutus eli selvittelyt jatkuu
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 26.12.2013, 16:12
Kuljukka Kuljukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.09.09
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 323
Perusasetus

Terve vaan alan asiantuntiat! Jatketaan vanhaa hilux nakuttaa topikkia.

Eli kyseessä ln 110 hilux -96 2L2 moottorilla.
Kaveri lähti autollaan liikkeelle ja kone alkoi nakuttamaan/tikittämään, tyhjäkäynnillä ei nakuta ehkä hyvin pientä ontumista mutta kierroksilla alkaa nakuttamaan ja käynti ontuu enemmän.
Mitään ei ole vielä tutkittu, viikonloppuna alkaa tutkimen mutta vinkkejä otetaan vastaan.
Suutin? Hydraulinen nostaja? Nokka kulunut? Kuka remppaa/huoltaa suuttimia oulun seudulla? Kiitos vuan jo etukätheen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan Pick-up -04 2.5tdi nakutus kylmänä andrew Tekniikka & Jutustelu 2 19.02.2017 19:16
patrol nakutus Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 40 09.02.2012 19:07
Pikkudieselin nakutus? awd Tekniikka & Jutustelu 12 15.04.2010 21:30
hiluxi luxori Tekniikka & Jutustelu 2 15.03.2010 23:36


Sivu luotu: 05:53 (GMT +2).