![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Tehua kiisseliin.Rupesi himottaan ton käyttöpelin "tunaus". Olisko kellään mitään hyviä linkkejä, missä olis turbo kiisselin virityksestä (lastuja tms.) ? Ja autohan on "mustan puhuva" CHEVY VAN 6.5TD -00
__________________
--- Dodge RAM 2500 5.9 Td -01 --- --- Cadillac DeVille -67 --- Polaris Sportman 550XP |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Aloita sillä että parannat hengitystä, isommat pakoröörit, paremmin virtaava ilmansuodin, enemmän paineita turbolta, ehkä pienempi pakopesä ja toisenlaiset suuttimet, Osaava dieselhuolto vois säädellä pumppua(se pelkkä syötön lisääminen ei ole oikea ratkaisu) ennakoita, käyriä, paineita jne..
Ei se ole sen vaikeampaa kuin bensakoneen viritys, vähän erilaista vain. |
#3
|
||||
|
||||
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tollai ku toi A45 kirjotti. Mul on laitettu pick-uppii tälläset osat.
Scanian välijäähdyttäjä.(vähä madallettu)23cm). Garretin ahdin. Käytössä ainaki 6.2 Perkinssissä. Oli pari vuotta sitte viimestä kehittelyä, ku ei lasketa muuttuvasiipisiä. En tiä mitä ton kokonen muuttuvasiipinen maksaa,mut Garret oli 1250€ ja 6.5 Sisu-Vametin Holset olis ollu n.1600€ K&N suodatin, ja vakio ilmanottoputkisto pois ja 6" rööri kotelon perää. Pakoputki turbolta 3.5" auton alle ja heti ku on tilaa, ni jatkuu 4.3" takapuskurist läpi. 3.5" vapaavirtaus-vaimentimet. Mut ovat turhat ja kalliit. Oon kokeillu pelkäl alkuputkel, ja meteli ei lisääntyny ku sisäl. 3.5" lopuu jalkatilan kohalle. Suuttimet vaihtamatta ja säätämättä viel. Teho ja vääntö on alempana ku ennen. Garretis melkee tuplasti enemmän kierroksia ku Chevyn omas turbossa. 33X12.5 lämpenee hyvin alla,paitsi nää uudet mutiaiset. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Osaatko numppa sanoa paljonko tollasesta 6.5TD:stä sais tehoo ulos?
Esim. jos haluais väh. 250hp... Niin mitä tarvis tehdä? Ja millä tehoilla tommosen norsun takarenkaat sais laittaa uusiks? Mikä on muuten ton koneen vakio vääntö? Vakiona tos on ~190hp... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Paikallinen Chevy-virittäjä sano, et just tohon 250-300hv kannattaa tähtää jos ei ala puristuksia tiputtaa. Jenkkilän virittäjät suosittelee max.300hv/n800Nm. Noil osil mitä nyt on vaihettu pitäs se 250hv tulla.
Pumppuremontti ja säätö maksaa n.1000€ tost paikallisen kautta. Mul on se huono puoli et vesipumppu on vanhaa pientä mallia, hyvää et syöttöpumppu on mekaaninen.(riittää ruuvimeisseli) Sul on vesipumppu melkee kaks kertaa tehokkaampi. Vakio vääntö on n.520Nm. A45 vrmaan heittää sen paremman suuttimen tyypin, ku on tos harvas pässä liian monta asiaa päälekkäin, ei tu ny just mielee.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jenkamittari kiisseliin? | ariman | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 14.12.2005 22:41 |