Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.11.2013, 14:30
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Volvo TD41 ruiskutusennakko


Oisko jollain tietoa mikä on tuollaisen Volvo FL4 kuorkissa olevan TD41g moottorin ruiskutuspumpun ruiskutusennakko?? Autossa on jakajapumppu josta päässyt pultit löysälle.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.11.2013, 07:31
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Nyt on selvillä ruiskutusennakko, joka siis on 9 astetta eykk. Seuraavaksi pitäisi löytää merkki milloin mäntä on yläkuolokohdassa. Ei vaan ollut tavanomaisessa paikassa dampperin päässä. Onko jollain haisua missä on ykk merkki???
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.11.2013, 11:56
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Vauhtipyörällä? Kytkinkopassa luukku jollain laidalla, jos merkki on siellä. Ei ole noita pikkukoneita tullut tutkittua...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.11.2013, 14:08
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.325
Perusasetus

Kotimaisissa dieselmoottoreissa on ruiskutusennakon merkki hihnapyörässä tai vauhtipyörässä, riippuen mallista. Uudemmissa ei ole sitäkään enää lyöty, viisari vaan löytyy. YKK merkkiä ei ole missään merkattu.

Jos ei mistään merkkiä löydy, niin mittakellolla suuttimen reiästä. Tai sitten vääntää raudalla venttiilin mäntää vasten, ja mittakello keinuvivun päälle. Tuota tapaa olen käyttänyt useasti.

Niin oliko tuossa volvon koneessa rivi- vai jakajapumppu? Jos on boschin mekaaninen jakaja, niin täytyy säätää myös pumpun sisäinen ennakko.

Viimeksi muokannut sisua45 : 27.11.2013 14:12
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.11.2013, 14:48
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.325
Perusasetus

Volvossa taitaa olla lukkotapin paikka vauhtipyörällä? Tuollahan on ohje pumpun ajoittamiseen. http://boatinfo.no/lib/volvo/manuals/41fuel.html#/34
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.11.2013, 21:55
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Jakajapumpulla. Tuota lukkotapin reikää ei ole kuormurin moottorissa, näyttäisi olevan tuon tapin reijän tilalla moottorin kannakke. Vanha td40 pumppu ajoitetaan siten että 6 pytty siten että venttiilit keinuu, tästä väännetään 30 astetta kampuraan vastapäivää. Heiittokello joka on pumpun persissä nollataan, konetta pyöritetään pyörimisuuntaan ja 3-4 astetta yli ykk:n ja tämän jälkeen tarkastetaan heittokellon näyttämä. Td40 tapauksessa se on 1mm. No näillä opeilla eilen säätelin niin tuntuu että ennakkoa on aivan likaa ja kone ei käynnisty. Pitää yrittää löytää jostan ohjeet juurikin td1 moottorille.sen voisi tietenkin kokeilemalla laittaa kohilleen mutta paineilmakompura on pumpun vieressä siten että alinta ruiskupumpunmutteria ei voi kiristää. Pitää käyttää aina kompura irti
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.11.2013, 23:23
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.325
Perusasetus

Ookko Mikki nimimerkin omaavalta hepulta kysyny, se tietää volvoista.

Minä oon lähinnä pidellyt kotimaan dieseleitä. Niissäkin on käytetty melkein samaa bossin pumppua, mutta jokainen merkki tykkää laittaa oman lusikkansa soppaan. Valmet/sisu diesel moottorin bossin mekaanisella pumpulla voi ajoittaa kahdella eri tavalla, lopputulos sama.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.12.2013, 01:07
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

entä ihan pers tuntumalla?
kattoo suuttimen reijästä millon on 1pytty tulossa ylös ja vertaa suuttimesta tulevaa evästä.
likikää kun on kohallaan niin koittaa konetta tulille ja korvakuulolla säätää ennakkoo tarkemmin.
henkilö auto puolella olen tämän tehny kun en omista heittokelloja ja muita expertti kaluja
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.12.2013, 14:10
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Oliskos jakopäässä lukkotapin paikka siinä pumpun edessä?
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.12.2013, 22:28
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Pumpun männän liike pitäisi olla 1,0mm 9 astetta EYKK. Ajoitusmerkki löytyy vauhtipyörältä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty volvo F 6 FROM O/M/V Ajoneuvot 7 14.06.2010 13:59
Volvo Von Leka Chit-Chat 90 25.07.2008 18:30
m:volvo jtj O/M/V Ajoneuvot 5 16.03.2008 16:05
Myyty M:volvo F407-79 ja Volvo F408-85 yms... akp O/M/V Muut 8 13.01.2008 20:07
o:volvo SAMROCK O/M/V Ajoneuvot 1 08.03.2007 22:13


Sivu luotu: 13:46 (GMT +2).