![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() pajero ahtopaineet gen1ois tollainen gen1 pajero ja vedot kateissa ahtopaine mittarin aattelin ensin laittaa ja katsoa onko ahdot tallessa eli mistä olis viisain ottaa mittariin paineet ja paljon ne suurin piirtein pitäis olla tossa näyttäs olevan sinetit syöttöpumpussa tallessa ei vissiin ole tehty mitään eli ihan vakio muuten mut cooleri on laitettu keulaan ois tarkoitus saada vähän pirteemmäks ku olis tarkoitus tehdä autosta täysin metsäkäyttöön eli sais voimaa olla vähän reilummin kyse on siis 2,5td moottorista.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Turbolta ku lähtee letku syöttöpumpulle niin siihen väliin on hyvä laittaa. Itellä on siinä ja hyvin näyttää paineet.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Imusarjassa on kiinni pieni alumiininen käyrä, johon ahtoletku tulee kiinni. Otin alumiini palikan irti, porasin siihen reiän, ja vedin liittimelle kierteet.
Minun yksilö, 1986 2.5td, antoi kaasu pohjassa 0.6-0.7 bar. Ei tietääkseni ollut ruuvattuna pumpulta tai hukkaportilta.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mulla samoissa luokissa vakio ahtimella ku Sisua45:sen 2.3:nen antoi painetta. Itsellä mittarina teollisuusmallin mittari, ja pumpullemenevän letkuun liitetty toi lähtö.
Mut samoja luokkiahan tuo ahtaa, vaikka ois 80km/h tunnissa mittarissa ja maantiellä ajat. Mutta nyt ei sitä tee, kun omaan meni Om603:sen vakio hyrrä ja ahtaa tarvittaessa lisää ku ajaa tasastakin. Ja pumppu ruuvaamaton yksilö toistaseksi ja keulassa myös coolri ja putket 2.25":st alua. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
tais aikoinaan pajessa olla joku kilon paikkeilla ahtopuoli, tasakaasulla 33" mt renkailla se 0,5-0,8bar maantie nopeuksissa
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mulla 30:sillä (235/75-15) näytti samoja lukuja maantievauhdeilla, mutta ei ennään... Nyt jotai 0.1bar:n luokkaa. Ja edelleen rengaskoko sama ku silloin, kun siellä vakio ahdistaja paikoillaan.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jostain manuskasta luin, että vakio pajero vakio säädöillä max ahtopaineet olisi 0,65 baria.
Mullahan on ollu parhaimmillaan (pahimmillaan) 1,9baria... Nyt rajotettu 1,4 bariin...
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
mulla 0,6 vaikka syöttöjä lisäsin
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Pajero gen1 puretaan | elhapero | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 09.09.2013 16:02 |
Myydään Pajero gen1 aurinkolippa | Jan13 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.09.2012 15:43 |
gen1 pajero | vilhe | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.07.2009 05:53 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
pajero 2.3TD ahtopaineet | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 23.09.2007 08:49 |