![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Öljypohjan tilavuusKuinka paljon on vara pienentää öljytilavuutta Roverin 3,5 koneessa ja mitä ongelmia öljypohjan pienennyksestä seuraa? n. 4 litraa on leikattu pois ja n. 2l on suht helposti tehtävissä tilalle.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Miten tollanen kuiva sumppu syöttää öljyn järjestelmään ja tarviiko se jonkin erikoisemman pumpun "likaisen" öljyn vuoksi?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuossapa kuva kuivasumpun komponenteista:
![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Roverin kone ottaa n:2l öljyä kiertoon kun kone käy. Että kyllä se tilavuus sais olla sen 4l vähintään ja varauksella tehdä loiskelevyt pohjaan ettei se öljy sitten kaarteissa katoa johonkin.. Mihin käyttöön kone on tulossa?
Ja toi kuivasumppu kitti maksaa jotain 3-4000e jos semmosen haluaa roveriin. Että en kyllä sitä ekana mihinkään 3.5litraiseen vakiomoottoriin laittaisi. Pelkkä pumppu taitaa olla reilun 1300e.. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Roverista ei juurikaan kokemusta.... mutta keskustelua...
Eikä kuivasumpuista
![]() Mutta jos kyseesä ei ole Formula F1, eikä edes samalla dekadilla oleva kapine: Niin, siis tuommoinen köyhän miehen "kuivasumppu" on jo museoikäisissä moottoripyörissä; öljypumpun akselilla on kaksi pumppua, MUISTAAKSENI tuo painepumppu, joka työntää öljyä laakereille, on pikkasen pienempi? kuin tuo "siirtopumppu", joka imee öljypohjasta öljyt tuonne säiliöön; siis mistä painepumppu pumppaa ne takaisin koneeseen. -> siis pistetään tuulettajan remmiin sopiva ohjaustehostimen lamellipumppu imemään öljypohjasta öljyä, joka pumpataan öljyn suodattimen kautta vaikka 10 litran tankkiin, josta orkkis öljypumppu imee... Ja tuossa lamellipumpun ja säiliön välissä vois olla kunnollinen öljyn jäähdytin, vaikka termostaattiohjattu fekti? Toki vaatii pari pikkuista juttua; kuten esim. eston, että säiliö ei valu tyhjäksi moottoriin.... Ja vielä pelkistetympi toteutus: k.o hammaspyörä/lamelli pumppu imee oljypohjan "väärästä" päästä, ja täyttää öljypumpun imusihdin syvennystä. K.o ideaa saa lainata... ja myös automaatteihin; toki idea taitaa olla aika vanha.... joten lisenssi tulot lienee utopiaa ![]() p.s Olin lähes varma, että jo -90 luvulla k.o systeemiä käytettiin proto luokan maastureissa, mutta ei kuulemma ainakaan yhdessä menestyneessä RR:n automaattivaihteistossa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan patrol gr 2.8 Polttoaine tankin tilavuus | JKing | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 05.02.2013 21:40 |
HJ60/61 polttoaine tankin tilavuus? | VonLeka | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 17.08.2012 06:29 |
BJ 40 -80 tankin tilavuus? | JarLaa | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 24.02.2012 20:01 |
Alipainesäiliön tilavuus Berttaan? | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.09.2008 09:33 |
Öljypohjan tilavuus | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 27.09.2005 15:46 |