![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() valopetroolilämmitin mökille..???Mökille pitäisi hommata jonkinlainen ALKU lämmityslaite näille viileille/kylmille keleille,, mökin oma takka kun imasee itseensä tuota lämpöä muutaman tunnin ennenkun alkaa sitä kämppään tyrkkäämään.. Toivoisin arvon asiantuntioilta vastauksia näistä pienistä siirrettävistä valopetroolilämmittimistä, vastauksia jotka perustuu todella OMAAN kokemukseen. EIKÄ että kerran kuulin kun yks kaveri sano,,,, ym ym ym Lähinnä kiinnostaa minkälaista kapukkaa tuo pukkaa huoneeseen,,, valuuko vesi silmistä vai haiseeko juuri lainkaan, myynti ilmoituksissa niin sanotaan että on kaikenlaista turbopolttoa ja hajunpoistajaa.. onko näin ??? Itsellä on veneessä wallaksen valopetroolilämmitin ja se ainakin ulkopuolella haisee kohtuu vahvasti, tosin näissä nyt ei olekkaan samanlainen paloprosessi, ja taitaa olla tuota petrooliakin sellaista joka haisisi vähemmän.. ![]() ![]() ja nestekaasu lämmitin EI nyt tule kuuloon ennenkun joku sitä ehdottaa.... ![]() http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=1538 tarkoitan nyt esim tämänlaista härveliä,, ![]()
|
|||
|
|||
![]()
Ostin tosta Honkkarista tommosen katalyyttihärvelillä petrolia hehkuttavan lämmittimen ja sille sitä viereisessä pinomuodostelmassa myytyä putsattua petikkaa. Litku on itessään jotakuinkin hajutonta ja niin on palokaasutkin, on meillä ollu ihan tupakeittiössä käytössä.
Luulisin siis, että polttonesteen valinnalla on kaikista suurin merkitys. Ihan näin yhden laitteen ja yhden polttonesteen suurella otannalla ja järisyttävän laajalla kokemuksella. Se meidän Honkkarista ostama laite on ulkoasun ja hintapolitiikan perusteella täsmälleen sama härveli, ja on mun kirjoissa ainakin vielä käypä ostos. Halpa, toimii, ruma. |
|
||||
|
||||
![]()
Oli tuollainen tallissa. Tuo polttoaine varmasti vaikuttaa käyttöön, eli kannattaa käyttää oikeaa polttoainetta. Koitin pihiyden takia poltella polttoöljyä. Sytytysvaiheessa tulee käryä ja vaikutti muutenkin palavan ohjeessa mainittua liekkiä pienemmällä. Lisäksi sydän taitaa kulua nopeammin kuin pitäisi.
RASOR Viimeksi muokannut Mutis : 01.10.2013 19:05 |
|
|||
|
|||
![]()
Lainaan röyhkeästi topikkia pikkusen
![]() Onkos porukat lämmitelly noita harrastenurkkia tommosilla tavan "mastereilla" joista ei pakoputkea mene pihalle? Tuleeko millanen käry sisään kun pöhöttää menemään? Tarkotus olisi vetää talli lämpöseks aina ku itse on siellä. Sitte pajalle on matkaa sen verran että sais olla tehoa senverran että olisi nopeasti lämmin. Eli minkä tehoinen lämmitin pitäs tommoseen 100m3 talliin ottaa? Ja kaasunpoistolla vai ilman?
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|||
|
|||
![]()
Monessa pajassa oon ollu missä "masteri" tjsp löpölämmitin ilman hormia.
Mulla ainaki alkaa ahdistamaan se käry ja kirvelee silmiä kun vähääkään pidempään on ko. tilassa.
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa nykyinen valopetrooli olla lähempänä jotain alkoholipohjaista, en ole katsonut mitä siinä oikeasti on, mutta ei vaikuta vanhan valopetroolin kaltaiselta. Kiva puoli on, ettei myöskään käryä.
Ja hei, minähän olen tuota yhtä valopetroolikaminaa kaupitellut jo vuonna 2006, sitten epäröin tarvitsevani sitä vielä. Ja nyt 7 vuotta myöhemmin, en ole käyttänyt kyseistä laitetta kertaakaan. ![]() http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=19939
www.alanmiehet.com #1 |
|
|||
|
|||
![]()
|
|||
|
|||
![]() En omista yhtään valopetroolilämppäriä....
Kielsit kuulopuheet jne, mutta itse olen tullut tuolle mökille viikon "kylmilläolon" jälkeen 20 asteen pakkasessa, toki Wallas oli ollut päällä edellisillasta asti. koko tupakeittiö, 1 mh + parvi, noin 35-45m2
Siis: Wallaksella on malli, jonka saa päälle kännykällä ja toimii vaikka aurinkopaneeleilla ja 12v asuntovaunun akulla. -> saa laitettua päälle vaikka 12 tuntia/-päivää ennen saapumista mökille. http://www.wallas.fi/index.php?id=301 toki vanhempaa vuosikertaa, mutta ainakin pakoputki meni ulos. -> mökki oli noin viileä, olisko ollut noin nollassa? Mutta mökki oli kuiva, ja keittiössä olevalla valurautaliedellä lämpö nousi nopeasti lisää. varaava takka alkoi lämmittämään vasta puolilta öin, ja nimenomaan parvelle... ![]() Ja noista ilman pakokaasun ulospoistoa olevista lämmittimistä: syövät happea sisältä, ja jos toimivat huonosti, niin palamistuotteet ei ole vettä ja hiilidioksidia, vaan osa hiilidioksidista tulee häkänä, joka on aika ikävää värkkiä; ja tuo häkän/hään(?) aiheuttama pääkipu ja oksentelu on vain varoitus, kuolema on seuraava.... Ja jos pakokaasut jää sisälle, niin herkkänenäisimmille aina tuoksahtaa, ainakin joko sytytyksessä tai sammutuksessa. Ja tuota vettä tulee huomattavan paljon, suuruusluokkaa yhtä paljon, kun poltetaan polttoöljyä/valopetroolia/nestekaasua.... 10 litran kannusta/11kg nestekaasupullosta tulee litrakaupalla vettä (en jaksa alkaa hakemaan/laskemaan, paljonko, mutta sankollinen? ja sitä kosteuttahan on yleensä muutenkin, esim. vaatteidenkuivauksesta... Siis kaikki pinnat jotka on "viileitä", esim. työkalut taikka moottorin osat, ovat märkiä! Ja samoin rakennuksen seinät jne, siis hometta luvassa. p.s tuo wallas ei ole "halpa" jos hakisin halvemmalla budjetilla lämmitintä, niin gsm ohjattu ilma puhallus webasto -eberi taikka -Wallas; syö sähköä moninkertaisesti.... Ja vaikka sanoit, että nestekaasu ei tule kyseeseen, niin uusi/uudehko ilmalämmitin ulos sijoitettuna; voisiko olla vaihtoehto? (itse olen tuota kaasua vastaan, mutta kun nuo asuntovaunun priimukset on niin halpoja....) Ja Suomessa tuo sähkö on niin halpaa, eikä haise, että sitä jos saa ostaa "normaalihintaan", niin kaikki edellä oleva on vaikeuksien keräämistä.... Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 01.10.2013 22:26 |
|
|||
|
|||
![]() " ENO "
Meidän mökillä on ihan perinteinen nestekaasukamiina ensilämmitystä varten toimii hajuttomasti ja on tehokas eikä ole myöskään pakokaasunkäryjä kamiinan merkki on ENO, itse suosittelisin kaasukäyttöistä oleskelutiloihin kun on niihin tarkoitettu.
Tämän kaltainen laitos http://www.kaasuvalo.fi/verkkokauppa...ai-kotiin.html Viimeksi muokannut mozlac : 02.10.2013 17:56 |
|
||||
|
||||
![]()
zibro on kyllä melko hyvä,pelaa hyvin ja on aika tehokas.sammuessaan hiukan nuustaa,riippuen kai aineesta että kuinka paljon.kaikkihan nuuskii enempi tai vähempi jossain vaiheessa.mökeillä yleensä tuo ilma vaihtuu sopivasti. suurin osahan noista on kai sen kopioita ,kalliimmissa on se tuplapoltto ja halvemmissa se normaali 800 asteen . tiedä sitten onko se niin kallistakaan jos säiliöl lutkuttaa sen puol vuorokautta ja jos se syysilmoil on sen 12 timmaa on päällä niin veikkaan et herää silmäkuopat täys hikee ellei ny ole sit kauheen iso heinälato mitä aikoo lämmittää.
|
|
|||
|
|||
![]()
Puhdistettu kevyt öljy on edelleen ihan öljyä, eikä muutu alkoholiksi hajun vähentyessä. Erilaiset alkoholinsukuiset aineet erottaa kyllä hajusta, etanoli ja asetoni varmaan tutuimmasta päästä palstalaisille, eikä isopropanolikaan vallan vieras ole.
Pakokaasun poisto ei liity tulen käyttämään happeen, mutta toki palokaasuissa on myös häkää ja hiilidioksidia, josta jälkimmäisen pitoisuuden lisääntymiseen nisäkkäät reagoivat tukehtumisen tunteella. Joka tapauksessa siis oli palo mikä hyvänsä palo, kannattaa tutkailla täytyykö ilmanvaihtoon tehdä muutoksia. Tuli tarvitsee happea siinä missä ihminenkin ja molemmista tulee hiilidioksidia sekä vähemmässä määrin muita palamisen tuotteita. |
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksia,, sieltähän tuli mukavasti vastauksia/kokemuksia
![]() ![]() tosiaan sen puoleen kyselen juuri linkkini kaltaisesta laitteesta kun sitä on tarkoitus mahdollisesti käyttää muuallakin kuin ainoastaan tuolla saaressa. Mahdollisen edessä olevan remontin takia en tässä vaiheessa ole vielä hankkimassa tuollaista kiinteää lämmitintä enkä halua raahata kaasulämmitintä kaikkine pulloineen edes takaisin. lämmitintä olisin todellakin käyttämässä vain kun olen itse HEREILLÄ, en jätä yöksi päälle.. vaikka ilmanvaihto pelaakin mielestäni melkohyvin. lähinnä minua kiinostaa juuri tuo haju joka laitteesta lähtee, varmasti antaa jotain hajua,,, mutta tukehtuuko astmainen eukko vai pyörtyykö koira ![]() Noista kaasujen muodostumisesta/vuotamisesta ja vaarallisuudesta olen kyllä perillä jo työnipuolesta joten mökiltäkin löytyy DRÄGERIN kaasumittareita nestekaasu, häkä, happi,ja yksi niinsanottu monitoimimittari,, ![]() ei mitään mielenvikaista pelkotilaa tai hysteriaa moisesta muttakun on mahdollisuus noihin turvallisuustuotteisiin niin käytän kyllä,, ja takavuosilta on yksi lähipiirin kuolemantapaus häkään, (ilmeisesti kaasujääkaappi).... ![]() ja yksi läheltäpiti tapaus veneessä olleesta katalyyttilämmittimen aiheuttamasta happivajeesta. mutta eihän tuo nyt ole kovin suuri investointi kokeilla miten tuoksuu,,, ja ainahan voin sen myydä jonkun talliin sormienlämmittimeksi ![]() ![]() ![]() ![]() Mutta Kiitoksia taas....!!
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Katalyyttinenhän toi on toiminnaltaan ja mun mielestä ihan mainio peli, vaikka noin ruman kuuluis kyllä olla oliivinvihreä. Häkää en usko sen tuottavan, mutta toki pakoputkettomana kaikki sen tuoma hiilidioksidi tulee huoneeseen. Sen kyllä huomaa siis jos tuuletus ei riitä, mutta meiän talossa on riittäny aivan hyvin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Ilmanvaihtokone/lämmitin | rhm | O/M/V Muut | 1 | 09.11.2012 23:53 |
Myyty case pien traktori pihalle mökille mihin vain | perse arska | O/M/V Muut | 1 | 03.08.2012 13:23 |
Ostetaan polartherm lämmitin | tonnisata | O/M/V Muut | 3 | 10.04.2010 17:41 |
Moottorin lämmitin | HeikkiH | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 11.02.2007 01:05 |
M: HALLIN LÄMMITIN | pekkasforest | O/M/V Muut | 3 | 24.11.2006 21:59 |