![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Onko bankkumiehiä kuulolla?.Noita länsinaapurin ylijäämäbankkuja (BV 206) tuntuu olevan myynnissä, eikä hinnatkaan ole ihan tolkuttomia. Onko tietoa esim. telaston ja vetopyörästön kestosta, vois kuvitella että jos joutuu hommaamaan uuden kierroksen teloja niin ei puhuta ihan pikkusummista?. Kuorma-autoksi niitä on ilmeisesti leimattu, mutta minkälaisin muutoksin, ja vaaditaanko jotain paperisotaa?. Olis vaan eto peli pehmeässä maastossa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
no jonnin verran pankulla ajanut.mutta kuitenkin enemmän nasulla. muistaakseni riihimäen varuskunnassa nasuilla ajetaan 7000km ja telat loppu. muistaakseni 20 000e kierros. pankusta ei niin varmaa tietoa ole.
rovajärjellä oli kyllä pankku käytossä 2 viikkoa. tuloksena 11 irronnutta telapyörää ja katkennut tela. samoin rankemmassa käytössä telapyörästä tuntuu irtoavan se muovi / pinnoite.mistä seuraa pyörän vaihto. 202 pankkuun löytyy ainakin halvemmalla käytettyjä teloja, olisko savenmaa vai mikä. maastossa menee kun tauti. ja pensaa menee vitusti. vanhemmissa voortin v6. ajoin metsässä muistaakseni alta 80km ja tankattiin 147 l. oli kyllä tosi pehmeetä suota pelkästään ja syvällä mentiin. pankku mielestäni myös parempi kun nasu, ei tiputa telaa helposti. nasusta tippuu turhankin helposti. pakusta lähes mahdoton, kun siinä ohjaimet on metallia.pienet kannot on myrkkyä teloille. tuulilasit on aika herkkiä hajoomaan. uudemmissahan on ersun turbokuutonen(diesel) ja vetoja tuntuu olevan paremmin.pensamallista voin sanoa ainakin yhden positiivisen sanan. LÄMPÖÄ RIITTÄÄ. 300m niin rupee tupa oleen lämmin. katsatuksesta en osaa sanoa mitään. mutta mulla on puolustusvoimien oikee oma ajokortti siihen "alko pistää pulloon, ja minä kaadan kalloon" |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mä bongasin netistä jonkun telavalmistajan joka tekee bankkuihin teloja joissa ei ole sitä teräsvahviketta. Kehuvat että säästää juuri sitä vetorattaiden pinnoitetta, hintoja ei toki näkyny missään..
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
no höh. se on mun mielestä pankun paras puoli. nasun ei tartte kun pikkasen hipasta kantoa, kiveä yms. niin tela irti. saa kyllä helposti paikolleen mut kuitenkin. mielummin telat paikallaa, ei sillä kuitenkaan niin paljoa tule ajettua.
"alko pistää pulloon, ja minä kaadan kalloon" |
#5
|
|||
|
|||
![]()
ot: Työkaveri on ollut rakentamassa Nasun prototyyppiä,ja ajeli myös testiajoja. Sai hitto ajella työmatkatkin sillä,kun oli telojen kestotestin aika
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nasu tosiaan haistaa kannot ja kivet jo kaukaa, tiputtaa telat varuiksi jo 100m ennen ensimmäistäkään kivee tai kantoo. Pahimmillaan maastossa sai olla vahti joka telalla heittämässä puuta, rautakankee ja lapioo väliin. Saattaa tietty olla että viestilaitteiden paino = maksimikuorma vielä pahensi tilannetta ja arvonnassa tuli vielä eniten ajettu nasu mikä sillähetkellä vielä ominvoimin liikku. Telat kuitenkin todettiin riittävän kireiksi useaan otteeseen. Bankuista en kyllä tiedä mitään, pakko sen on parempi olla, kun on kerran ruottista....
Lainaus:
_______________________________ Offi videoita:klik It's not broken, it's 2A Edited by - james_III on 17/12/2007 23:55:15 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
No joo, selittänee sit jotain kun Ruotsissa näky olevan 500kpl bankkuja myynnissä, ajokm tais olla 5000-9000km.
Samaten nämä mitä Suomen puolella on myynnissä on suunnilleen saman ajettuja, hintaa sen noin kympin verran, mutta jos telakierros maksaa tuplat koneen hinnasta niin.. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
http://www.laurilanromu.com/
näyttäs olevan bv202 teloja 50€ kpl. Pari vuotta sitten siellä oli noita sellanen aivan käsittämätön vuori. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
bankuilla tuli ajettua muutaman kerran rovalla, tornin lihaluvallinen kortti kajaanissa, riksussa huristeltiin nasuilla (eihän niillä saanu etes uia =( ).... jotenkin jäi sellainen kuva että bankkujen keskinivel on rajumpaa tekoa.... Nasuissa kun se on kait kevytvalua niin pakkaa menee rikki. Nasut saa suoraa kuorma-autoiks, jotenkin tuntuis ettei bankkua kohdella sen kummemmin ?? ****************************************** - Power is nothing without traction - - Pajero 4x4 2.5TDIC + Aurora RT02 33x12,5-15 - |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Terveisiä SAVOSTA!! Bankuista jonkun verran kokemusta ja nimenomaan bankuista.202 on ihan muuten kiva peli mutta alitehoinen ja manuaalilaatikolla,ei jaksa kulkea.BV206 ajellut 2 eri versioo,sitä samaa mikä suomen puolustusvoimilla käytössä ja rättiversiota joka on ehdottomasti parempi peli safareille,näkee myös taakse.1 kpl olen nuita rekisteröinyt suomen rekisteriin,tarvitaan muutoslupa AKE:lta joka maksaa 340 euroa,nyt menossa toisen sama paperiruljanssi.
Kestosta en ota kantaa,nehän on erikoisajoneuvoja.bensan syönnistä että pääsee yllättävän vähällä metsässäkin kunhan järkeä käyttää eikä jatkuvasti huudata.laite itse painaa noin 4.3tonnia joten ymmärrettävästi v-6 bensa ja automaatti syö... Kuvia löytynee täältä:http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=28279 Jeps,näillä eväillä mennään taas... |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Aha, siis sullako näitä on myynnissä siellä Juukassa?. Jokuhan kauppaa Hesan suunnalla myös yhtä noin nelinkertaisella hinnalla..
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Olen kyllä JUUKAlainen,mutta asunut viimeisen vuoden päivät savossa.Juuassa näitä kauppaa Tmi:HL Auto ja löytöhalli,puh 0400-279 054.
Mie vähän jäähyttelen eli multa ei saa nyt volvoja eikä bankkuja,katsotaan asiaa uudemman kerran ensi kesänä... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Onko coolimpaa jos... | Kelaperse | Chit-Chat | 2 | 21.04.2007 01:39 |
Onko kuu juustoa? | Lars | Kysy Piinalta | 4 | 28.11.2005 19:26 |
onko fun kisoja... | arska4x4 | Tapahtumat | 1 | 22.07.2004 14:45 |
Onko tää nyt se yellowtop? | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 10.06.2004 12:36 | |
np 205 vai onko se 203 | Humu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 28.01.2004 09:09 |