![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hojon tyhjäkäynti takkuaa, apuva
![]() Perus -83vm hojotsu siis ja ongelma alkoi eilen ja pahenee. Sama onko motti kuuma vai kylmä, starttaa ja syttyy heti mutta sammuu.., tovin starttailujen jälkeen lähtee käymään pedaali pohjassa. Lieneekö suuttimissa/syötössä vikaa? Tankki on täynnä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Saa ilmaa jostain järjestelmään, veikkaisin
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ootko suodattimia vaihtanu? Ja veden eroitin tyhjäks.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vinoilisko sammutin.
Eli onko öljynpainetta tai sitten sammuttimelle oleva öljynpaineanturi rikki. Aika yleinen vika toi anturi voi koittaa ottaa piuhan irti niin pitäis toimia jos siinä vika.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Pitääkin noista aloittaa, suuret kiitokset taas teille!
Öljynpaineet laskee tosiaa nykyää nopsaan heti kun ei kierroksia. Muistaakseni pysyi mittari ennen ylhäällä ilman kierroksiakin. Ei muuta kun tutkimaan ja lisää vinkkejä, jos on samoja ongelmia ollut! Sitä sammutin-juttua en ymmärrä lainkaan... Pitänee jonkun vääntää sekin rautalangasta... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Toi sammutin haistelee myös öljynpainetta eli jos paine laskee niin sammuttaa koneen ettei tule vahinkoa.
Sille on oma anturi koneenlohkon kyljessä.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#7
|
||||
|
||||
![]()
siirtopumpulta letku irti ja kannu konehuoneeseen ni selviää saako ilmaa
![]() ja tietysti voi koittaa ilman sammutin tankoa ..
__________________
vapari ei ole vaihtoehto ![]() Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta ![]() ![]() No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai ![]() Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#8
|
|||
|
|||
![]() Sama veikkaus. Hj:n tankilta lähtevät putket yleensä aika heikossa hapessa. Saa luultavasti sieltä ilmaa tai sitten jostain muualta. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kävin tuossa pikku perjantaihutikassa säätämässä ja vedenerottimesta tuli n.4dl ruosteenväristä paskaa ja rivipumpun kupeessa yksi pultti löystynyt, josta oli vuotanut löpöä. Startin yläpuolella on jokin systeemi, jossa ainakin vuoto.
Vika jatkuu, oisko se sammutin-juttu just se syy ja mikä se osa on siinä startin ylläällä, johon menee kaksi piuhaa ja joka vuotaa?? |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Startin päällä on käsipumppu jolla voi ilmata ja siirtopumppu.
Siinä se käsipumppu on se muovinen tötsä joka pitää olla ruuvattu kiinniasentoon. Eli sitä kun pyörittää vastapäivään niin aukee ja pitäs nousta ylös (jousi sisällä) rupee liikkuun ylös ja alas kuin pumppu ja kun painaa sen alas ja pyörittää myötäpäivään kuin sulkis korkin niin menee kiinni ja jää alaasentoon. Joskus imee ilmaa tai vuotaa jos jää yläasentoon eli auki. Jaa eihän tää ookkaan startin päällä vaan kuskinpuolella mutta siitäkin voi imee ilmaa. Kaikkee muista näin koneella perjantai-iltana. Toivottavasti ei ollut liian sekavasti selitetty.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# Viimeksi muokannut Tojo4wd : 05.07.2013 21:50 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Joo se ilmauspumppu on edempänä, toi vuotava härpäke on just siinä startin yläpuolella. Pitänee huomenna tutkia ja hutkia lisää selvinpäin
![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Jos kerran vedenerotin on ollut suurinpiirtein täynnä niin kannattaa aukoa sieltä pumppujen (siirto- ja syöttö-) seudulta polttoaineputkien liitokset. voi olla sielläkin joku sihti melko tukossa.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Nyt irroitin startin yläpuolella olevasta (öljynpaine-anturista?) jutusta johdot, niin auto käy suht normaalisti, tosin ei nyt näy enää paineet mittarissa.
Onko tuo osa rikki ja voiko korjata vai ostettava uusi ja mistä? pahassa paikassa vain tuo... |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Jos korjaantui tolla johdon irroituksella anturista, niin anturi on vaihtokunnossa, jos öljynpaineet on todellisuudessa normaalit.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä Viimeksi muokannut Luoppis : 06.07.2013 13:23 |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Joo kyllä ne paineet on ihan kunnossa. Joutuu kai startin irroittamaan pois tieltä kun anturia vaihtaa? Siinä kohdassa on tosin myös löpövuoto.
Mistä ko.osan saa tilattua? Nyt saa myös offtopic tarjota toimivaa moottoria apulaitteineen lähistöltä ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Öö tuota siinähän pitäis olla oma anturi mittarille ja sammuuttimelle.
Mittarille startin päällä sienimallinen joka näyttää paineen ja sammuttimelle alempana lohkossa pienempi anturi joka vaan maadottaa jos paineet laskee.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Oiskohan kellää räjätyskuvaa tosta koneesta? Ite en löydä nyt linkkiä... Auto käynnistyy nyt kun molemmat johdot irti, mutten käsikopelolla edes tiedä mistä toisen johdon irroitin
![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Pahus, kun en löydä kuvaa vieläkään. Kaksi kuvaa motista, mut toiselta puolen. Mikä se noista on?
![]() Lainaus:
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
EDICin anturi on se pieni johon menee yksi johto, siellä imusarjan alla. Mutta tosiaan, varmistu että moottorissa on riittävät öljynpaineet, noissa on sekin paineventtiili juminut. Ja jos ei paineita=kampura romuksi...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Ok. Sitä toista johtoa, pari senttiä ylempänä ja taaempana, siis sitä mistä sen nappasin, en löydä enää. Alemman johdon kun laittaa takaisin, vika jatkuu ja irti ollessa toimii, taitaa kiertääkin kovemmin? Mutta joo se johto mikä menee öljynpaineanturille, niin en löydä enää kohtaa mistä irroitin sen. Kun ei ei sinne oikein kädet mahdu väliin, enkä sellasta räjäytyskuvaa löydä että sais juuri noi osat esille. On vielä sen verran vähän joutunut tuota konetta rassaamaan, että vieras...
Menipäs sekavaksi ![]() |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Sammuttimen vivusto oli jumissa, siinä siis oli se vika
![]() |
#23
|
||||
|
||||
![]()
no kuis kaukana olin tuol aikasemmin antaneessani vinkissä.
![]() ![]() ![]()
__________________
vapari ei ole vaihtoehto ![]() Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta ![]() ![]() No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai ![]() Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Lähellä! Annetaan Mäksälle ykköspalkinto tässä arvuutustopicissa
![]() Jätin auton pajalle, aletaan tekemään talvihuoltoa kerrankin hyvissä ajoin. Jakolaatikkoon uudet sisälmykset, lukematon määrä tiivisteitä ja stefoja, pakosarjan pinnapultit uusiksi sekä webaston asennus ![]() Vielä pitäisi löytää seppä joka takoisi lehtijouset alkuperäiseen muotoon tai sitten etsiä sopivat kierrejouset taakse. Perä sain olla sen tuuman verran korkeemmalla.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ60 neliveto takkuaa? | samid | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 27.08.2006 08:38 |
Patrollin tyhjäkäynti? | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 12.04.2006 18:52 |
King cabin 4-veto takkuaa... | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.10.2005 21:08 |
TYHJÄKÄYNTI | Vuosimallit 1984-1996 | 2 | 18.06.2003 05:33 | |
Tyhjäkäynti | Vuosimallit 1984-1996 | 1 | 06.05.2003 15:04 |