![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() CJ 3 Akseli ja välitykset ? Mitkäs on?-57 cj3 kyseessä. Mitäs välityksiä tuollaisissa on ollut ? Yli vitosen ? Edessä ilmeisesti D2? ja taka D44 ?? Voiko olla tuollaiset. Ongelma kun jenkaa koneessa ihan liikaa ja toiset akselit suunnitteilla. Mahtaisko esim hoojiin akselit 3.7 tai 4.11 välityksilla olla soveliaat kun niitä ainakin olis suomi puolillaan. Lähinnä tuota leveyttä mietittiin jotta olisko katsastukseen soveliaat ? Hauskanen moottori (2.2) tuollaisessa kun osa venttiileistä "pudonnu" lohkoon ![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#2
|
||||
|
||||
![]()
CJ3 Dana 25 välitykset: 4.27:1, 4.88:1, 5.38:1, ja 6.17. Eikös semmoiseen kuuluisi laittaa D44:set alle vaikka jostain purku Wagoneerista, edes hieman perinteitä kunnioittaen! niissä olisi luultavimmin 3.54 välitykset valmiina.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Njoo eli nyt siellä on sitten tuo 5.38 laskujen mukaan.
Meneeköhän jo liian harvaksi tuolla 3.54:lla ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Riippuu käytöstä...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Käyttö tulee olemaan pikitietä jäätelökioskille ja takas
![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No siihen noi 3.54:setkin saattaa olla jo liian tiuhat
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jos sattuu jostain sopivasti kohdalle narrow track CJ:n D30 etuakseli 3.54 tai 4.10 välityksellä, Se sopii suoraan CJ-3:sen lehtijousiin kiinni. Eikä ole liian leveä.
Mulla sellanen levyjarruilla -57 CJ-5:ssa. Taakse voi vaikka vaihtaa välityksen jostain toisesta D44:sesta. Voliatti kauppasi hetki sitten Hurricane moottoreita + CJ-3B runkoa akseleineen.
__________________
www.classicjeepparts.com |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Eli tuollaisessa narrow track D30 akselissa on murikka hantin puolla kans ?
Ku mietittiin jo YJ:n akseleita kunnes hokasin et murikka prkl väärällä puolella ![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Leveyksiä: http://www.jeeptech.com/axle/d25.html http://www.jeeptech.com/axle/d30.html Yj:n akselit olis orkkiksia 9" leveämmät ![]()
__________________
www.classicjeepparts.com |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Niin luulis jostain tuollaiset harvemmat välitykset olla helpommat löytää ja ostaa, kuin alkaa muuttamaan koko akselit ja kardaanit ja ehkä jarrupääsylkkyä ym ym. Elikkä jos jädekiska Jeeppi, niin tilaa siihe uudet välitykset ja saa just sen välityksen, minkä haluaa.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Jos oot tuommoisen ostanu, niin missä kuvat viipyy?
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Harmikseni en omista itse tuota kun ei suostu mulle sitä myymään
![]() Uazin akselit kyllä unohdetaan. Tuolla akselin vaihdolla sais samalla levyjarrut eteen kun ei tuosta mitään museoautoa tule.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Ja myös erilliset akselit löytyy jos ei halua tuota rullaavaa ostaa, jouset ja ohjaus varret mukaan todella siisti paketti uppasin just varaosa puolella
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan LN110 takaperään välitykset / murikka / akseli | _S_ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 12.09.2011 23:01 |
Myyty toyota ison akselin 5.29 välitykset UUDET ja hj akseli osia | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 14 | 01.09.2011 19:28 |
Ostetaan Välitykset CJ,n | timmy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 04.09.2008 21:25 |
O: SJ413 Taka-akseli tai vakio välitykset | UPO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 14.02.2008 04:59 |
renkku keula hiluun jäykkä akseli ja välitykset ?? | hiluman | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 25.11.2005 12:56 |