![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Paineet kävässy väärässä paikassa ja vaihde ongelmaa.Tapahtumaketju........ Autolla kiihdytetty rampilta moottoritielle ja kelattu vauhti 100km/h asti jolloin löysätty kaasua että vaihtaisi isoimman pykälän päälle..... Jota se ei kuitenkaan tehnyt vaan jäi 3 vaihteelle jonka seurauksena vielä polkaisin kaasua pikkaisen enemmän jonka jälkeen taas hölläsin kaaasua että vaihtaisi vaihdetta.... Ja ei vaihtanyt vieläkään isompaa jonka jälkeen jatkoin vielä ajamista joitain satoja metrejä kunnes huomasin erittäin kivan savupilven auton perässä (joka ei tullut putkesta) vaan oli hieman konehuoneessa levitelty korroosio suojaa täyteen. Eli vinkkejä lähinnä tohon vaihde ongelmaan tarviis. Ja autohan oli pajero vm.89 v6 3000 tomaatti. Öljyjen leviämistä selvitellään kuhan päivä valkenee että onko pettänyt vaan öljyn jäähdyttimelle menevä putki vai mikä..... Vai oiskohan mahollista että oilisi pettänyt kampuran stefa joka vaihdettiin hihnan vaihdon yhteydessä. Edit: Niin ja öljyn paine valo ei syttyny missään vaiheessa mitä auto oli käynnissä. (vai oisko laatikko ölpät sitte syleskelly.... Mutta öljy oli kyllä mustaa)
Viimeksi muokannut Galder : 27.04.2013 11:37 Perustelu: Otsikkoa paremmaksi. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kävästy tutkimassa potilasta ja kampuran stefanhan tuo oli korkannu irti
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Moottorin huohotin viallinen? tukkeessa? eli tekee painetta öljytilaan.
Jos en nyt ihan väärin muista,pajeron automaatin suurimman vaihteen toiminta oli riippuvainen jostain moottorin lämpöanturista,eli jos johto on irti tai anturi viallinen ei suurin pykälä mene tupaan.Voin olla väärässä,mut muistelen jotain tuon suuntaista.?.?.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ööh.... missäs kohin noita huohotin letkuja tuolla on. Venakopasta kähtee yks imuputkeen mutta eikös lohkostakin pitäs lähtee joku jostainkohin ? Viimeksi muokannut Galder : 27.04.2013 17:03 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Venttiilikopasta imupuolelle nuo huohotinputket yleensä menee,jos on suljettu huohotusjärjestelmä kuten tuonikäisissä jo useesti on. Tutki letkut ettei niissä oo mitään venttiileitä tai sihtejä mitkä saattais virtauksen tukkia.
Ei se tyhjäkäynnillä paljoo huohota jos moottori on läheskään kunnossa,mut kovemmassa vedossa ohivuodon määrä onkin jo eri luokkaa.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No löytyhän tuolta opas kirjasista oikeet kuvat kun aikansa selaili....
Oli kuva ja ohessa kyseinen teksti. (1) Disconnect the ventilation hose from the air-intake plenum. and connect a hand vacuum pump to the ventilation hose. (2) At this time, make sure that there is leakage when vacuum ,., is applied, If there is no leakage when vacuum is applied, either clean the positive crankcase ventilation valve or replace it. (3) After completion of the work, set the reset switch (at the rear of the meter) to switch OFF the “maintenancerequired” warning light. (Refer to GROUP 8 - Meters and Gauges.1 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mites ois että kannattasko mittailla ohivuotoo/puristuksia sylintereistä.... Ajettu kyllä jo 400tkm että kyllä varmasti jotain vuotoo on mutta eikös tuokin jotain kertos että onko suurempaa vikaa vai ei.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tänää vaiheltu uus stefa ja ajeltu kaverin luota takas kotio ja kesti öljyt koneessa ja muuten toimi...... Paitsi vaihe loota ei oikein rokkaa. Ei vaihda isointa vaihetta ja jotenkin tuntuu että lähtee "moottorijarrutukselle" kun höllää kaasua. Onkos tonne automaatti lootaan olemassa mitään "pesu" ainetta joka kannattas antaa pyöriskellä siellä hetken ennen kun valuttaa öljyt pihalle. Ja tarkotus availla kunnolla se laatikko eikä pelkkää roppua pohjasta.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mitenkäs se ylivaihteen nappula? Toimiiko?
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
En noista Mitsuista muuten mitään tiiä mutta se että loota ei vaiha isommalle viittaa jossain määrin alipainevuotoon. Eli loota luulee koko ajan että hanat on enemmin tiskissä kuin onkaan.
Ja tämä siis sillä varauksella että ko laitteessa ylipäätään on mitään alipaine ohjauksia lootalle.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#11
|
||||
|
||||
![]()
On ainakin aikasemmin toiminu niin kuin pitää. Muutaman kerran joutunu käyttää kärriä vedettäessä.
Minun tietääkseni ei ole mitään alipaine ohjausta. Pitänee nyt alotella että vaihtelee lootaan uutta öljyä sisuksiin ja uutta suodatinta. Mutta mikäs sen voi aiheuttaa että lähtee jarruttamaan vaikka valitsin on normaalisti D asennossa ei kyllä jarruta niin voimakkaasti kuin 2 ja L asennoilla mutta kuitenkin huomaa että rupeaa jarruttamaan moottorilla voimakkaammin kuin ennen. Ja tossa kotia ajaessa huomasin että kun ajelee tota 60km/h ja pikkasen höllää kaasua niin silloin pitäs vaihtaa isoin haide silmään niin kierrokset kyllä tipahtaa alaspäin että vaihtas isompaa mutta sitten kierrokset nousee takas ja rupeaa "jarruttamaan" mottorilla. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Nyt öljyjä vaiheltu lootaan ja kyllähän sieltä rupes se viimenenkin pykälä löytymään mutta hieman pätkien. Entiset kyllä oli sellasta siirappia että ei oo kyllä ihan hetkeen vaihettu. Väri oli sellasta siirapin ruskeeta. Milläs tökötillä olette muuten pesseet konehuoneitanne? Et millä sais tota öljy mössöö pois tuolta konehuoneesta. Ja uus stefakin kestäny paikallaan vaikka antanu vähän happee koneellekkin että saatas vika ajettua pihalle.
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Juu kyllä rupee löytyy toi 4 vaihe päälle mutta tiputtelee turhan herkkään sitä sitten 3 vaihteelle isolla tiellä ja välillä jää sitten nopeesti rumpaa noita vaihteita ja kaasu oli samassa koko ajan....
Tosin öljyjä vaiheltu silleen että otettu ropun kautta mitä tulee ja sama määrä takas uutta ja sitten käyty ajelee noin 50 kilsaa kortteli rallia ja pikku pyrähyksiä isolla tiellä ja sitten tehty samalla tavalla uus öljyjen vaihto kun ei kerenny/jaksanu purkaa enempää laatikkoo auki. Ja mites muuten et onko tossa gen1 pajeron automaatissa turbiinissa roppua et sais tyhjäks. Niin ja olikos siellä suodatinta vai pelkkä sihti.... |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
urbiinissa ei ole roppua eikä laatikossa suodatintakaan ainoastaan sihti |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Laatikko ongelmaa selvitelty ja syylliseksi osoittautui OD solenoidi ja joka ainakin paikallisen merkki liikkeen mukaan on lähes kyseisen auton hintainen. Joten olisi hakusessa tollainen solenoidi. Löytyy numerolla MD 609445 tai MR 111917 tota solenoidia vissii loytyy jostakin tojotan lootistakin mutta niille en ole vielä löytäny mitään numeroo millä haeskelis. Ja ens hätään reemelillä tehty vähän uutta kanavaa että solenoidi ohitetaan mutta olisi kiva saaha toimimaan ihan niin kuin on suunniteltu.
ja tuossapa kuva vielä osasta. (ohitus tehty että yhistetty noi kaksi pikku reikää) ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Onhan sulla tarpeeks öljyä askissa? Liian vähäinen öljymäärä aiheuttaa tuota vaihteitten seilaamista. Samoin liian tiukka/takerteleva kickdownin vaijeri.
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Juu öljyjä on tarkasteltu useempaan oteeseen että riittävästi on ja vaiheltukkin kun entiset hais palaneelle ja oli vähän kummallisen väriset. Ja yleismittarilla katottuna toi solenoidi oli sökö ja ei tuo paljoo napsunu vaikka syötti virtaa suoraan akulta. Ja nyt se on ainakin viallinen kun ei tykänny paja vasarasta.
![]() Yks puulaaki löyty melko halvalla mutta sijaitsee jenkkilässä ja tilaus lomakkesta ei ainakaan saa valittua suomee joten laitoin kyselyä s-postilla että lähettävätkö osia suomeen. |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa. |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Melko nopeesti vastasvat tuolta jenkkilästä.
![]() Juu forteja tullu kans kateltua mutta ajattelin kokeilla noita RVS tuotteita. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Ostetaan MB G:n lyhkäsen mallin takakardaani,tai otetaa hyviä korjaus vinkkiä vastaan | Korpi88 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 29.08.2012 22:33 |
Ostettu 33"-35" boggerit Tai jotku tsl:n swambberit tai jotain vastaavaa | anssi80 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 12.12.2010 23:37 |
Myydään / Vaihdetaan Vesipumppuja tai jotain | Niko | O/M/V Muut | 7 | 27.10.2009 07:51 |
O: Kärry tai aihio tai jotain | tug3 | O/M/V Muut | 0 | 10.06.2005 10:25 |
Who*** tai jotain | JHautopelti | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 04.12.2003 19:57 |