![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() RKP 2600 puutavarakuormaimen kunnostustaAloittelin kunnostaan vanhaa RKP:n 2600 puutavarakuormainta. Välystä kertynyt sinne tänne ja vuotavia sylintereitä riittää. Ennestään korjattu koura sekä toisenpuolen tukijalan sylinteri. Nyt laitoin nostosylinterin. Kuormain on varustettu kahdella jatkolla. Hitaalla tyvijatkolla ja nopeammalla pikku jatkolla. Pikku jatkon purin tänään ja huollon puute tuli heti esille. Jatkopuomin kulutuspalat oli kuluneet pois aiheuttaen puomin kulumisen lähes puhki päästä. Lisäksi kun kulutus palat oli kuluneet pois pääsee jatko menemään niin liinkkuun että jatkon sylinteri oli mennyt mutkalle. Nyt pitää keksiä mistä uusi jatkopuomi. Taitaa ainoa vaihtoehtoettä korjata vanha uusimalla rautaa. Vai onko jossain joku seppä joka tekee tuollaisen kuuskulmaisen aisan?? Sitten purin kääntösylinterin irti. Kun sain sylinterin irti tuli kääntä kotelosta öljyä kolme neljä litraa. Onko tuollaiset hammastankokäännöt yleensä öljykylpy voideltuja?? Jos on niin miten sinne laitetaan öljy. Ei ole missään täyttökorkkia. Kolme rasvanippaa kylläkin on mutta ne menee mielestäni hammastangon välyksensäätömutterille sekä käännön ylä ja alalaakerille. Rasvanippaa ei mene itse hammastankoon. Hammastankohan täysin suljetussa kotelossa eikä sinne saa rasvaa ilman että purkaa toisen sylinterin irti. Osaako joku sanoa miten kuuluisi olla hoidettu tuo voitelu puoli??
Viimeksi muokannut Killer-Wo : 07.04.2013 19:50 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eiköhän ne TH-Laitteella rovaniemellä ossaa auttaa. Syksyllä kävin kattelemasa osia ommaa rojektiin niin nuita kääntöpesiä ja monenlaista muuta romulavalla. Hammastankoja ja laakereita hyllysä. Kaikki vaan turhan järreitä mun käyttöö. Hyvin suhtautuvat ja esittelivät mitä löytyy vaikka heti kerroinki että haen harrastehommaan halapoja osia. Kai ne tuon puominki sulle vaikka tekevät jos ei muuten löyvy.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Katoppa, ettei olisi korkkia kääntyvän osan päällä.
Hieman hirvittää ruveta kesällä huoltamaan porukoitten tico nostinta kun huolto on ollut just samaa tasoa, et ei syleksitä nyt sentään päälle ja vinssin väkipyörä on hakattu lavaan pilalle sekä kaikki putket kierossa ![]() Sitä en jaksa ymmärtää, et miten helvetillä niitä putkia saadaan murjottua ![]() ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Sullako tuo Botnian/BMS:n vanha FL4 on nykyään?
Joskus siinä kalustokorjaamolla pruuvailin syöttöä siihen kun moittivat ettei jaksa kaheksaakymppiä kulkea. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Pitää soitella tuonne TH-laitteeseen. Pitää vielä ettiä jos jostain löytyy korkki. Jos ei löydy niin teen korkin. Lähinnä kiinosti onko nuo yleensä öljykylpyvoitelulla.
Juu mulla tuo FL4 on. Sen huomaa että syöttöjä on ruuvattu. Oon ihmetellytkin kun tupruttaa aika kovasti että onko lisätty syöttöjä. Mutta hyvä et tieto tuli, pitää alkaa ruuvaileen. Eihän tuo mikään tykki ole, pitäis varmaan viritellä FL6 coolerin tuonne keulaan. Tyhjäkäynnillä puskee kokoajan melkoista käryä, voi olla että ajotusta joutuu hiukan sääteleen. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Volvot ny vaan katkuaa joutokäynnillä .
Jos tuohon pokkaisi sopivan palan ja vaihtaisi tuon palkin alareunan. Tai sitten pokkaisi uudet puoliskot ja tekisi uuden kokonaan. Minkäs mittanen tuo sylinteri on? Ja onko varsi ja mäntä ehjjiä?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä noi kääntölaitteet on useimmiten öljyvoideltuja puunostureissa. Heti ei tuu mieleen mikä ei olis, paitsi joku vanhempi Foresteri missä on oikein käätökehä jonka muistelisin olevan vasukkavoideltu. Kappaletavarakoneissa on sitte toinen juttu.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tuohon volvoon oli muistaakseni tehty vaikka mitä polttoainepuolen remonttia juuri tuon tyhjäkäynti käryämisen takia, mutta ei sitä ole saatu tuosta pois.
Ahtopaine kannattaa tarkistaa. Alkaa enemmän syöttöä lisätessä vaan pukkaamaan kauheaa lakupekkaa putkesta eikä kummemmin vedot kasva. Tuntui aivan ettei ole kaikki ahtopuolella kunnossa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty M:Kanotti (kunnostusta vaativa) 150e | tom | O/M/V Muut | 2 | 14.05.2010 19:46 |
NIVAN KUNNOSTUSTA VUODEN ASENTAJA | Urbancityboy | Chit-Chat | 72 | 05.12.2009 16:04 |
Blazerin kunnostusta | Blazeri | Maasturiprojektit | 53 | 21.03.2009 11:32 |
hj60 pientä kunnostusta | GENOBI | Maasturiprojektit | 3 | 22.02.2009 17:00 |
hiluxin kunnostusta | tjl | Maasturiprojektit | 146 | 07.11.2007 20:59 |