![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Nissan King Cap -98Ensimmäinen maasturiprojektini käynnistyi, tarkoitus olisi rakentaa kinkusta enempi metsäkelpoinen. Lähtökohtana on aivan vakio 4x4 kingi. ![]() Autoon piti tulla aluksi vain mieto 2" jousikorotus joka piti toteuttaa pitemmillä riipuilla ja vääntösauvojen tiukkauksella. -Risukeula kun on niin joustot olivat niin onnettomat ettei keulaa raskinnut nostaa kuin 2cm. Taakse tehtiin vain 3" pitemmät riiput jolloin auto olisi vielä kutakuinkin suorassa. Autosta piti myös jarrupaineen säätöventtiilin paikkaa muuttaa. onneksi säätöä oli 2cm jäljellä jonka pitäisi riittää. Samalla pidennettiin myös perän huohotusletkua jarruletkuihin ei tarvinnut koskea. Auto saa kulkea toistaiseksi vakio iskareilla ennenkuin löytyy uudet ja pidemmät. Samalla kun runkoa ruostekorjattiin tehtiin myös nailoniset korotuspalikat Palikoita tarvitaan 12kpl. tein ne 60mm nailontangosta. palikat korottavat koria 60mm. Kaikkiin palikoihin tuli 10mm reikä keskelle. ![]() Lavan korottamisessa ainoa huomioitava asia oli polttoaineen huohotus ja tankkausletkut. näitä pitää myös jatkaa. Seuraavaksi pidempää letkua metsästämään jotta saadaan lava nostettua paikalleen. Hytin korotus taitaakin mennä ensivuoden puolella. Samalla laitetaan koko pohjan suojaava panssari ja asennetaan vinssi. 32" renkaat ovat myös suunnittteilla ja lukko pitäisi piukata.
Viimeksi muokannut A.I : 15.03.2014 19:03 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tai sitten katkaset tuon letkun ja laitat väliin jatkon. Mut kyllähän tuon kokosta öljyn- ja polttoaineenkin kestävää letkua löytää ku vaan kyselee. Mut tuppaa vaan hinta nouseen äkkiä ku kysäsee, kun halkasijalla suuri merkitys hinnotteluun.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Letkun sisä halk on 42mm luulen että motonetin pakoputkihyllystä voi löytyä ratkaisu..
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Huomaa että auto on ollu etelässä alusta asti, 98 ja noin pehmy
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Niin, ja kuvasta ei selviä et missä kunnossa tankin kohdalta runko palkki on. Ja vaik mun yks onkin vm89 ja Espoosta joskus noussut, niin kuvissa näkyviä kohtia paikata. Mainittu tankin kuve ja niin tuos erään palstalaisenkin tankin vierus korjattiin ja vähän muualtakin, mutta ei päältä tai ulkokuoresta.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Projekti on kivasti taas edennyt, laitetaas vähän lisää kuvia tännekkin.
![]() Vinssi asennettuna ja Land Cruiserin karjapuskuri sovitettuna, kuvasta puuttuu vielä ylemmät kiinikkeet: ![]() Takapuskuri nostettuna 5cm ylemmäs samalla vetokoukun poikittaisrauta siirtyi 15cm ylemmäs ja sisemmäs. ![]() Viimeksi muokannut A.I : 15.03.2014 19:06 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Ostettu Nissan King Cap | ISO-A | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 19.09.2013 13:48 |
Nissan King-cap 2.5 td -98 Syötön säätö | MörköHJ | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 07.06.2012 13:49 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Nissan King cap | Kettu_ | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.07.2010 01:18 |