Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.02.2013, 13:28
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Valmet 8400 korjaukset...


Miten ja missä tuntimäärissä tuollasessa on edessä ns. isoja korjauksia? Eli vaihteiston ja moottorin korjaamisiin liittyen utelen. Moottorihan on Valmetin 620DS:ä turbolla. Täällähän on näitä ruuvaaviakin harrastajai.

Jossain ollut et oli aukastu moottoiri n. 17000h kohdilla, ja vaihteisto hieman ennemmin. Mut toki huollot ja miten käytetty otettava huomioon. Mut noin tunteja tarkotetaan, kun koneet maatalous ja kevyt urakointi kyseessä noissa vaihtureissa mitä tarjolla. Mut nää tiedot mitkä tidossa, niin ei oo tarjolla kylläkään, mikä ratkasis valinnan välittmästi ku ne tehty jo ja laput oikeen Valmetilta niistä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.02.2013, 15:00
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Eikö Valtra lehdessä joskus ollut esittelyssä Suomen eniten ajettu ja vielä liikenteessä oleva liikennemallin 8400? Tunteja oli joku vajaa 30000 muistaakseni, konetta/vaihteistoa ei ollut avattu.


http://www.valtra.fi/news/documents/VTeam_FI_012008.pdf

Vastaavia tarinoita kestävistä Valtroista löy-
tyy ympäri maailmaa, kuten saksalaisen Xaver
Bayerleinin Valmet 6400, jolla on ajettu metsä-
käytössä jo 19 500 tuntia tai suomalaisen Ilkka
Korholan Valmet 8400, jolla on ajettu jo 27 500
tuntia ilman että vaihteistoa tai moottoria on
tarvinnut avata.


Jossain numerossa on itse juttu koneesta, mutten nyt löydä.

Viimeksi muokannut Jhl : 09.02.2013 15:07
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.02.2013, 16:12
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Niin tuo näky olevan... Mut toi yks muiden joukossa...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.02.2013, 18:03
popo99:n Avatar
popo99 popo99 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.06.04
Sijainti: Salo
Viestit: 1.306
Perusasetus

niin ja eihän sitä vielä lasketa moottorin avaamisex kun kantta roplataan tai laatikkoon ei viittaa suunnanvaihtajan remontti millään tavalla...
__________________
Mouho Motorsport
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.02.2013, 18:51
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

Ainoat omakohtaset kokemukset tuosta mallista on: aika "vitun" kestävä ja varmatoiminen peli. Kaverilla ollu moinen uudesta asti ekaks suolla pari vuotta, jonka jäläkee sekalaisessa maatalouskäytössä ja eräänkin vuoden urakoilla puunajossa. Nyt taitaa mittarissa olla joku 15000 eikä siihen oo vieläkään tarvinu tehä laturin tai olka-laakereitten vaihtoa isompaa. Todella rajulla käytöllä ollu ja tulee olemaankin, ja toimii ku kello. Jonsei se olis niin pirun isokokonen ni ostasin ite samanlaisen epäröimättä.
__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.02.2013, 20:21
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joske Näytä viesti
Ainoat omakohtaset kokemukset tuosta mallista on: aika "vitun" kestävä ja varmatoiminen peli
Näin ovat tutut turvemiehet haastelleet, osa ei suostu vieläkään vaihtamaan näihin pyöreänokkaisiin. Eikä kyse ole koneen hinnasta...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.02.2013, 22:34
mielipuoli:n Avatar
mielipuoli mielipuoli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.08
Sijainti: Imatra/juva
Viestit: 438
Perusasetus

kyllä ne ikimoottoreita on jos huollot hoidettu ajallaan ja järjen kanssa ajettu.
jotku ajaa moottorilla ja laatikolla 20000h ja jotku 2000h

Moottorin moni laakeroi 15000h kohdilla varmuuden vuoksi koska remontti ei hirmu kallis ole. näissä vanhemmissa ei ole näitä nyky pakokaasun kierrätys pelleilyitä niin lämmötkin pysyy kurissa kesälläkin raskaassa työssä.

koeajaessa kyllä huomaa jos laatikossa vikaa tai pikavaihteen pakat luistaa.
Monesta pilattu pikavaihteet väärillä säädöillä eli säädetty pikavaihteet vaihtamaan jouhevasti että paikat kestää mutta todellisuudessa asia on toisimpäi, joka vaihdossa pakat luistaa ja paikat kuluu.

Meillä on nyt 8950 (kone eti 7.4) ajettu 11700h ja joka ikisen tunnin suo käytössä. ei ole vielä mottia tai laatikkoa rempattu.
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.02.2013, 23:15
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.908
Perusasetus

Lujiahan ne on, ainoo just nuo Delta-Shift vaihteet mistä saattaa tulla "yllätyksiä" vastaan mutta konehan on tosi luja..

Bonusvideo jostain sadan vuoden takaa
http://www.youtube.com/watch?v=PRbEUimw0hM
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.02.2013, 23:15
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.324
Perusasetus

Paljon ajetuissa 20-sarjan koneissa sylinteriputket putoaa. Suurin ongelma satamalukeissa, traktoreissa ei niinkään. 11-sarjassa ei putoa läheskään niin pahasti. Putoaminen = putki painuu lohkoon.

20-sarjaa on tehty kolmella eri valmistajan syl kansilla. Yksi niistä oli huono, en vaan muista mikä. Huonot kannet antoivat periksi, ja kannentiivisteet vuotivat. Valmet rautpohja (metso) tais olla ok. Ventiilikopan alta näkyy valmetin räjähtävä merkki, tai sitten metson logo. Turkkilaiset saattavat vuotaa huokosista uutena, mutta kansipahvi on ok.

Kansipahvi ongelmaa parannettiin monella kertaa. Lohkon tasoa paksunnettiin. Tiiviste muuttui massasta peltiseksi. Kannen pultit 10.9 -> 12.9. Mutta vasta kannen valmistajan vaihto paransi vaivan lopullisesti.

Se huonon kannen valmistaja pyörii ihan kielen päällä, mutta mikä v*ttu se olikaan...

Tuota 8400 mallia tehtiin vuosina 1993-2004, ja moottoreissa on eroja. Viimeisissä oli vesipurkkivälkkäri.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.02.2013, 23:27
reynolds reynolds ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.08.10
Sijainti: Lohja
Viestit: 253
Perusasetus

Ei nuo tunnit vielä ole ihan hirmu suuria. Työpaikalla on 2kpl Åkerman 12 alustalle rakennettuja Banut lyöntipaalukoneita joihin tehty n12 vuotta sitten mahdollisuus porapaalun poraukseen, niin toisessa koneessa 32t tuntia ja toisessa n 30t tuntia. Kummatkin tulleet alle 20t tuntia ajettuina ja sen jälkeen vain huonosti perushuollettuina. Myös taloon uutena tulleet stabilointikoneet ovat vanhimmat tahkonneet jo pitkälti yli 25t tuntia. Kannattaako siihen tuntimittariin välttämättä tuijottaa sen enempää kuin auton matkamittariin? Ei se aina kerro sitä absoluuttista totuutta? Kohta joku kommentoi "mulla 8t tuntia ajettu kone ja ihan loppu"
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.02.2013, 11:22
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Näin ovat tutut turvemiehet haastelleet, osa ei suostu vieläkään vaihtamaan näihin pyöreänokkaisiin. Eikä kyse ole koneen hinnasta...
T170 Directillä pari tuntia ajaneena allekirjoitan saman En ostais moista vaikka kuinka halvalla sais. Kytkimessä, hydrauliikassa saati ohjauksessa ei minkäänlaista tuntoa, TÄYSIN päivastoin ku 8400:sessa. Eikä varaosien hinnatkaan aiheuta ilon tunnetta...
__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.02.2013, 14:48
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joske Näytä viesti
Ainoat omakohtaset kokemukset tuosta mallista on: aika "vitun" kestävä ja varmatoiminen peli. Kaverilla ollu moinen uudesta asti ekaks suolla pari vuotta, jonka jäläkee sekalaisessa maatalouskäytössä ja eräänkin vuoden urakoilla puunajossa. Nyt taitaa mittarissa olla joku 15000 eikä siihen oo vieläkään tarvinu tehä laturin tai olka-laakereitten vaihtoa isompaa. Todella rajulla käytöllä ollu ja tulee olemaankin, ja toimii ku kello. Jonsei se olis niin pirun isokokonen ni ostasin ite samanlaisen epäröimättä.
Ei se nyt niin iso oo... Kyllähän kutoskoneiset aina vähän kookkaampia on, eihän siit mihkää pääse. Mut pienihän tuo on, jos vertaa ns. Jenkki Jontikkaan...

Enolla jälkiahdettu ja cooleroitu 8100:nen, joka pian saattanut käydä Herlevin pajallakin kauroja syömässä ku Lohtajalta lähtösin. Onhan hällä myös 805:nen, mitä ainakin tääl isännät haukkuu kehnoksi... Kerran katkastu, kun ohjaus katos ja ei ongelmia sen kummemmin oo... Talvisin linkoo pyöritti ja puukärryä veti ketjut joka nurkassa... Laitto sit 6300:sen kaveriks, jolla linkoo muutaman vuoden pyöritti ja nyt tuo 8100:nen turbolla samoissa tehtävissä. 805:nen edelleen talossa ja puuta ajetaan joka talvi ja ompa tuolla maitoautokin nykästy ojasta, kun ei Volvon L50:nen sitä saanu pois...Kenkäähän nuo koneet saa, kuten itsekkin olen niille antanut ku olen käynyt apuna kesäsin aikoinaan. Ison ollessa talossa ei oo tullut, kun ei karjaakaan oo ennään. Keässin ajavat kahdella lietekärryllä paikallisille, ja muutenkin urakoi.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.02.2013, 19:56
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.324
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Enolla jälkiahdettu ja cooleroitu 8100:nen, joka pian saattanut käydä Herlevin pajallakin kauroja syömässä ku Lohtajalta lähtösin.
Siinä on sitten ahtamattoman männät, eli ylimmällällä puristus renkaalla ei ole valurautaista vahvikerengasta. Ja männänjäähdytys suuttimet puuttuu. Muuten näissä 620 koneissa on samat osat, polttoaine vehkeillä ja ahtimella tehoerot tehty.

Että ei kannata ahnehtia niiden tehojen kanssa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.02.2013, 00:31
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Ajanu suolla aikasen monta tuntia näillä leluilla. Viivotin traktorina 8400 josta otettu niin paljon kaakkeja kuin irti saa osapuilleen. On se vaan melko menijä ja kaikki paikathan tuossa on kestänyt. Kärryä kiskottu, mutta se lysti loppu lyhyeen. Pikanen tai laiskasti keppejä siirtelevä kuski nimittäin sai kytkimen uusiin alta kahden tunnin. T-sarjalaiset taas on ihan oma lukusa ja niitten paremmuudesta/huonommuudesta voi olla montaa mieltä....
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 12.02.2013, 16:05
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Siinä on sitten ahtamattoman männät, eli ylimmällällä puristus renkaalla ei ole valurautaista vahvikerengasta. Ja männänjäähdytys suuttimet puuttuu. Muuten näissä 620 koneissa on samat osat, polttoaine vehkeillä ja ahtimella tehoerot tehty.

Että ei kannata ahnehtia niiden tehojen kanssa.
Ei oo mun kone, eikä tuu tuollasta laitettuu... Tehtaan jäliltähän se pitää olla jo moottorin kylessä kii. Eli omassa tapauksessa tuo 8400:nen mahdollisesti tulossa, jos ei sit vähän tuoreempaa 8450:stä laita. Isompia ei tahdo löytyy sopivaan hintaan, ja nyt kyse siis Suolahdessa kasatuista Valmeteist/Valtroista. Ja onhan tuossa (8400:ssa) jo vakionakin enemmän ku naapurin koneessa (6syl. 120hp turbo MF).

Ja T-sarjanen sit myöhemmin voi tulla kyseeseen, mikäli tuntuu siltä et pitää uudempaa saada.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 12.02.2013, 19:45
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Vähän ot, mutta ku nuista tunneista oli puhetta niin meillä oli varakoneena 55000 tuntia ajettu 980G, 30000 tunnissa oli peruskunnostettu ja vielä pelas ku kello, monesti paremmin ku H-mallit. Alakaa ymmärtämään miksi se Catti on kaks kertaa kalliimpi ku muut.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 12.02.2013, 21:41
Maajussi:n Avatar
Maajussi Maajussi ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 14.03.06
Sijainti: Los Kärköläs, .
Viestit: 914
Thumbs up

legenda jo syntyessään...


Kaverille ois asiallinen 8400 myynnissä. Uudehko etu nosto laite ergo digi kahval jnejne...Itellä on urakointi käytös ollu parikin 8xxx sarjalaist hakkurin pyörittäjinä, nykyinen on 8950 mikä haettiin saksasta.Kaikista on tehot tuplatttu ja hyvin ne sen tapin kautta kestääki mutta ei ajon(tai tietyin varauksin kyllä).

Jonkin verran noitten kans on tullu taistelua ja jotain kuviakin löytyy profiilist....

Numero on 0405402769 jos toi kaverin 8400 kiinnostaa tai muuten vaan on kysyttävää kasitonnisist....niitä löytyy kaveri piiristä aika paljon...
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 13.02.2013, 00:11
mielipuoli:n Avatar
mielipuoli mielipuoli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.08
Sijainti: Imatra/juva
Viestit: 438
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
Vähän ot, mutta ku nuista tunneista oli puhetta niin meillä oli varakoneena 55000 tuntia ajettu 980G, 30000 tunnissa oli peruskunnostettu ja vielä pelas ku kello, monesti paremmin ku H-mallit. Alakaa ymmärtämään miksi se Catti on kaks kertaa kalliimpi ku muut.
Kemin tehtaalla 9 pillarissa taitaa olla jo 100t rikki. Catilta olivat saaneet kullatun pillari pystin hyllyyn koristeeksi. 3 moottori mutta sama perä
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rungon korjaukset Pafo Tekniikka & Jutustelu 15 12.08.2015 10:06
Myydään / Vaihdetaan Valmet 702-4 jiikone O/M/V Muut 1 16.03.2011 20:41
valmet salamanteri Tekniikka & Jutustelu 16 21.12.2010 18:56
Ostettu o:valmet 412s Jerppa O/M/V Muut 2 27.02.2008 11:43
Veten huollot ja korjaukset.... Yleiset 0 05.09.2002 23:53


Sivu luotu: 16:44 (GMT +2).