Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.02.2013, 10:41
mönkiä mönkiä ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: itä-uusimaa
Viestit: 5
Perusasetus

Tasauspyörästö IFX Hiluxiin


Terve.
Risukeula hiluxiin pitäis hankkia uusi etu murikka. Mitä porukka täällä suosittelee. Auto on arkipäiväisessä käytössä enimmäkseen, mutta maastoonkin pitää päästä.

Toinen kyssäri on välityksistä. Tällä hetkellä autollan pääsee 85-90km/h kakkos vaihteella. Turhan pitkät maasturiin.

Toyota Hilux LN110 V6
Usa tuonti auto

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2012-11-13-1100.jpg‎
Views:	455
Size:	955,0 Kt
ID:	33725  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.02.2013, 22:33
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Tiuhempaa.


Tossa pitäs olla 4.10 perävälitykset. Onhan se turhan harva,riippuu rengastuksesta mut 33" renkaalla joku 4.88 vois olla hyvä. Lootaki on tossa tietääkseni R150F jonka ykkösvaihde on 3.83 joten senhän vois päivittää R151F lootaksi jossa ykkönen on 4.30. Tommosen 4.10 perävälityksen löytää V6 4runnerista,kannattaa kuitenkin varmistaa se välitys tyyppi kilvestä. Tossa taitaa olla kiinteet navat niinku runnerissakin ja uskoisin et runnerin etuakseli osat käy suoraan kun tietääkseni tossakaan ei oo napalukkoja. Jaa ei on siinä kai sittenki napalukot,ei o ihan varma ku ei saa selvää kuvasta,mut perät lienee silti se 4.10.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.

Viimeksi muokannut RIPAX : 07.02.2013 22:35
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.02.2013, 22:54
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mönkiä Näytä viesti
Toyota Hilux LN110 V6
Usa tuonti auto
Pari tarkennusta, se on IFS eikä IFX ja LN110 tarkoittaa 2.4D Hiluxia, toi on VZN110.
Anteeksi pikkutarkkuus.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.02.2013, 00:20
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.004
Perusasetus

Toi voi olla vähän erilainen peli kun mulla, omasta mielestä risukeula Hiluxissa LN170:sessä esim. sillä 2,4 TD koneella vakiovälitykset on hyvät yleiskäyttöön 235/85/16 renkailla. Sen korkeampia renkaita voi olla vaikea saada katsastettua.

Hyvä puoli on, että vitosella voi ajaa normaaleja maantienopeuksia mielekkäillä kierroksilla. Rekkanopeus menee kivasti ja halutessa jopa rekkojen ohi voi ajaa ainakin moottoritiellä.

Perävaunua voi vetää nelosella 80 km/h.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.02.2013, 06:19
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Jos nuo renkaat on 33" niin 4.88 vastaa alkuperäistä välityssuhdetta vakiorenkailla.
Jos 35" niin 5.29 on sopiva. Itellä jälkimmäinen set-uppi.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.02.2013, 14:53
mönkiä mönkiä ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: itä-uusimaa
Viestit: 5
Perusasetus

Etuperä kiinostais tietää et mitä sinne kannatais laittaa. Nykyinen otti kipeetä ja tasauspyörästö solmussa.

-RIPAX-
Hiluxissa on napalukot ei kiinteät navat. Nelos koppasen supran 5 lovinen laatikko siinä on.

-MATTI-
Kiitoksia tarkenuksista

-tekniikkamies-
Lailisesti on 33" alla. Kun on USA tuonti niin vakio rengas koko on 31/10,50/15

Kiitoksia tiedosta ja ohjeistuksesta.
Olen tulokas näissä maasto jutuissa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.02.2013, 23:55
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Vaihtoehtoja..


Etuperiksi ei oo kai hirveesti vaihto ehtoja. Orkkis avoimen lisäksi ARB,ja sit löytyy Detroit true trac ja muitaki taitaa olla mut Suosittelisin ARBbia joka on ajoltaan paras sikäli et ei etupää kaipaa lukkoa muuta kuin jumi tilanteessa. Jos tasaus pyörästö tosiaan on sökö ni uus perä ja samalla välitykset on hyvä resepti,takaperänki joutuu toki välittään mut sitpähän on uutta. Takaperä on luultavasti ns. V6 mallia joten suomi hiluksien välitykset ei käy. LJ cruisrin välitys käynee taakse,ei tosin välttämättä ku eri välityksissä on yleensä eri koppa. Mut jenkkilästä ku tilaa esim. Trail Gearilta tai Marlin crawlerilta ni osaavat antaa oikeat. Ja se loota ei ole mistään suprasta kun suprat on takavetosia ja sun hiluks on kai 4WD. Supran loota taitaa olla R154 kun sulla on R150F eli neli ja takavetosissa on eri versiot,R sarjalaisten osat käy osin ristiin mut joskus olin kattovinani et R154 olis niin eri et ei käy sekottaen. Mut exactin tiedon löytää tyyppi kilvestä joka on rinta pellissä,kone huoneen puolella.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Mogin tasauspyörästö MBJ750 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 05.06.2011 16:59
M: LR tasauspyörästö Mise O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 27.01.2008 18:44
Tasauspyörästö lukoista =? tonnisata Tekniikka & Jutustelu 25 24.10.2006 21:20
O:volvon porttaali tasauspyörästö tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 21.02.2006 14:19
O: Lj:n tasauspyörästö toizukenzu O/M/V Muut 0 28.04.2003 20:53


Sivu luotu: 01:46 (GMT +2).