Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.01.2014, 14:00
Turossuutari Turossuutari ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 22.10.13
Sijainti: Lieksa
Viestit: 8
Perusasetus

Opel Frontera 2.2dti -99


Tervehdys

Tuli tuommoinen otsikon mukainen Ronttonen ostettua. Mittarissa oston hetkellä 370tkm, itse ajanut nyt kymppitonnin lisää. Auto tuli hommattua alunperin mehtuuautoksi, mutta työajoa on pääasiassa tullut, mitä nyt muutaman kerran vähän heikonpikuntoisia polkuja päässyt kokeilemaan. Ensimmäinen neliveto miulla ja jo nyt kolmen kuukauden jälkeen ihmettelee miten on ennen tullut toimeen.

Autoa tarkoitus pikkuhiljaa ehostaa ja kunnostella. Maantie ajettavuus on pyrkimys säilyttää, mutta korotusta tuo ehottomasti kaipaisi.

Takaiskareiden yläpäät oli lahonneet rungosta irti, joten niihin tuli uudet korvakot turattua ja laitettua kiinni. Jarruissa ollut ongelmaa, vasemmalla puolen molemmat laahasi pahasti, uusin tiivisteet mutta etunen jäi vielä vähän vuotamaan ja takalevy kiero. 7.3m pitkä jarruputki meni iskareita hitsattaessa puhki ja vaihdon jälkeen seuraavalla ajolla se löyty kardaanin ympäriltä.

Alipaineletkuja konehuoneessa vaihtelin ja sain moottorin vikavalon sammumaan. Ihmeellinen nykiminen ja kaupunkiajossa häiritsevä savutus hävisi kun puhistin imusarjan, kuten kuvasta näkyy, niin hiukka oli EGR-tehnyt tuhojaan.

Renkaat tällä hetkellä 235/80 15, ajatus ois etsiä 16" vanteet ja laittaa ainakin talvikumeiksi 205/ 15, mieluummin jonkin verran korkeanpana kuin nykyiset. Liian leveät nykyiset renkaat, hirveä peli ajaa sohjossa ja muutenkin perä lähtee liukkaalla irti äärimmäisen helpolla.

Sitten kysymystä näiden kanssa telkunneille:

Miten korottaminen fiksuinta? Etupäässä ilmeisesti vääntösauvat ja niitä kirimällä, mutta meneekö sitten liian kovaksi alusta? Takapäässä kierrejouset, löytyykö jäykenpiä jousia vai onko kaikkein yksinkertaisinta alkaa korin ja rungon väliin latikkaa laittamaan?

Sanotaan jos 30- 50mm sais molenpia päitä nousemaan, niin antaisi ryhtiä lisää. Lisäksi muutaman sentin korkeammat renkaat niin luultavasti miulle riittävästi ois siinä.

Kylkiputket, valo/ karjarauta, paremmat lisävalot ja lasin tummennukset on seuraavaksi työlistalla. Rungossa paikoin ruostetta ja jossain vaiheessa jo ajattelin nostaa korin pois ja runkoon hiekkapuhallus+hitsaus+polttomaalaus, mutta voi olla että kasvaa liian suureksi projektiksi...

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20140117_125415.jpg‎
Views:	666
Size:	121,6 Kt
ID:	45164   Click image for larger version

Name:	20140117_125427.jpg‎
Views:	713
Size:	119,3 Kt
ID:	45165   Click image for larger version

Name:	20140117_125439.jpg‎
Views:	594
Size:	87,4 Kt
ID:	45166   Click image for larger version

Name:	20131220_203445.jpg‎
Views:	1018
Size:	88,9 Kt
ID:	45167  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.01.2014, 20:18
h.hartikainen h.hartikainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.12
Sijainti: kiiminki
Viestit: 35
Perusasetus

jahas onhan täällä muitakin sortuneita.
omasta kirrasin etusauvoja sen mitä sai ilman mulikan kääntöä ja eihän tuo kovaksi menny. ei kyllä paljoa noussukkaan.
taakse saa jousia mutten nyt muista että mistä niitä kattelin.
onko sulla takaperässä lukkoa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.01.2014, 07:57
Turossuutari Turossuutari ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 22.10.13
Sijainti: Lieksa
Viestit: 8
Perusasetus

Kyllä siinä kitkalukko on ja tuntuu jopa toimivankin. Takapää on jo nyt keulaa alenpana, joten sitä pitäs ensin saaha ylemmäs. Mitenkäs ja mistäkäs tuota keulaa nostetaan? Ei ainakaan oo vielä sattunut säädöt silmään...

Lipposelta Juuasta löytyy 35mm korottavat jouset hintaan 250€ pari.

Viimeksi muokannut Turossuutari : 20.01.2014 10:15
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.01.2014, 15:08
ITP:n Avatar
ITP ITP ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.06.10
Sijainti: keski-pohjanmaa
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Turossuutari Näytä viesti
Kyllä siinä kitkalukko on ja tuntuu jopa toimivankin. Takapää on jo nyt keulaa alenpana, joten sitä pitäs ensin saaha ylemmäs. Mitenkäs ja mistäkäs tuota keulaa nostetaan? Ei ainakaan oo vielä sattunut säädöt silmään...

Lipposelta Juuasta löytyy 35mm korottavat jouset hintaan 250€ pari.
Pulttia nro 12 kirraamalla nousee keula.

https://www.autonvaraosa.fi/vaantosa...-p-273281.html

Tuossa alla muistaakseni 265/70?-16 renkaat

Auto vakio korkeudella


Viimeksi muokannut ITP : 20.01.2014 15:17
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.01.2014, 08:32
Turossuutari Turossuutari ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 22.10.13
Sijainti: Lieksa
Viestit: 8
Perusasetus

Hyvä juttu! Pittääpä tuota alkaa nostamaan kuhan saapi jouset ostettua.

Lämppärin kenno alkoi vuotamaan näköjään kanssa, minkälainen homma on vaihtaa? Ilmastointi on, vaikuttaneeko asiaan. Tuossa netin syövereistä löysin tuollaisen
http://www.mister-auto.fi/fi/lammity...-31110009.html
Onko kellään kokemusta tekeekö noilla mitään, hinta ainakin on halpa. Jos on helppo vaihtaa niin vois kokeillakkin, mutta jos teet päivän tahi kaksi töitä, niin saisi mielellään kestää muutakin kuin pyhättömän viikon.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.01.2014, 20:23
h.hartikainen h.hartikainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.12
Sijainti: kiiminki
Viestit: 35
Perusasetus

kannattaa kattoa että minkä mallinen kenno siellä majailee.
niitä on kahta tyyppiä fronteroissa ja omassa sattu olemaan se harvinaisempi jota ei ainakaan syksyllä saanut suomesta kuin teettämällä. eli noin 400e plus 8 viikon odotus.
saksasta möivät kans monesta paikkaa ei oota ja teettämällä noin 10 viikon sisällä.
saksasta se lopen sitte löyty ja tais olla noin 120e.
mutta lämmitysteho onneton. arvasin jo kun kennon sain kouraan että kylmä tulee mutta eipä juuri kiinnostanut kun oli auto 2 viikkoa sitä odotellut levällään. kuvassa vanha ja uus vierekkäin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20131007_104823.jpg‎
Views:	552
Size:	88,3 Kt
ID:	45343  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.01.2014, 06:07
Turossuutari Turossuutari ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 22.10.13
Sijainti: Lieksa
Viestit: 8
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja h.hartikainen Näytä viesti
kannattaa kattoa että minkä mallinen kenno siellä majailee.
niitä on kahta tyyppiä fronteroissa ja omassa sattu olemaan se harvinaisempi jota ei ainakaan syksyllä saanut suomesta kuin teettämällä. eli noin 400e plus 8 viikon odotus.
saksasta möivät kans monesta paikkaa ei oota ja teettämällä noin 10 viikon sisällä.
saksasta se lopen sitte löyty ja tais olla noin 120e.
mutta lämmitysteho onneton. arvasin jo kun kennon sain kouraan että kylmä tulee mutta eipä juuri kiinnostanut kun oli auto 2 viikkoa sitä odotellut levällään. kuvassa vanha ja uus vierekkäin.
Hoplaa, sepäs kuulosti hienolta! Tosin kysyin paikallisesta varaosaliikkeestä ja tuli vastaus, että heidän toimittajilta ei löydy, mutta alkuperäisenä löytyy hintaan 986€.

Laitoin nyt rakeet sinne sisään ensiavuksi ja sillähän tuo asettui. Joulun aikaan vaihdoin nesteet ja sieltä tuli sellaista "kelmua" mukana, eli on tainut olla jo aiemmin oireita =)

Onko tallessa paikkaa mistä sen tilasit?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.01.2014, 10:19
Karppaj Karppaj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.03.10
Sijainti: PK-Seutu
Viestit: 134
Perusasetus

Ebay:stä löytyi pari kennoa. Käviskö tuollaiset? Jos vaan myyjät postittavat tänne.

http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-F...-/161198190082

http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-F...4462#vi-ilComp
__________________
Dodge Ram 2500 SLT 4x4 Reg Cab -95 Gearman, TH-Matic, Sonnax, Hx50
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.01.2014, 18:18
h.hartikainen h.hartikainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.12
Sijainti: kiiminki
Viestit: 35
Perusasetus

tuolta tilasin mutta näkyy saatavuus olevan heikko.
http://www.pkwteile.de/autoteile/ope.../warmetauscher

kannattaa kurkata kumpi siellä luuraa. luultavasti näkee jo kun kurkkaa hantin jalkotilaan että miten ne putket siitä lähtee.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.01.2014, 23:18
ITP:n Avatar
ITP ITP ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.06.10
Sijainti: keski-pohjanmaa
Viestit: 137
Perusasetus

Originaali osat on kyllä synkän hintaisia näihin fronteroihin, mutta jos ulkomailta onnistuu tilailemaan edukkaasti niin säästää satas.. tonneja
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.01.2014, 15:15
Turossuutari Turossuutari ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 22.10.13
Sijainti: Lieksa
Viestit: 8
Perusasetus

No kieltämättä hinnat kohillaan. Merkkiliikkeestä kysyin etujarrusatulan tiivistesarjaa, hinta 96€! Varaosaliikkeeltä sais melkein jo koko satulan sillä rahalla! Motonetistä Isuzu Trooperin sarja 6,90€

Takapenkit otin tänään irti, niille jos jollakin tarvetta niin joutavat pois. Ensi viikolle tarkoitus käydä pakuksi leimauttamassa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.03.2014, 21:14
Turossuutari Turossuutari ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 22.10.13
Sijainti: Lieksa
Viestit: 8
Perusasetus

No nythän se kenno sitten antautui lopuilleen. Höyryä tulee kiitettävästi jos lämmöt päälle laittaa. Irrotin tänään kennon putket konehuoneen puolelta ja laitoin ne yhteen, kaitpa tuolla nyt tarkenee ajella ilman lämpöäkin. Rupesin sitten kahtelemaan sitä kennoa... Autohan on varmaan rakennettu sen kennon ympärille! Tunnin purin ja sitten loppui usko ettei se ihan puottamalla käsiin tule. Kenno on tietysti se harvinaisenpi, eli ei ainakaan se malli joka mister autolta löytyy 27 euron hintaan hyllystä... Putket lähtee rinnakkain päätyä pitkin.

Huomenna jatkan ja jos näyttää siltä ettei se sieltä helpolla malliksi tule, niin sitten pitää tilata riskillä ja kun uus on tullut, niin sitten purkaa koko kojelauta. Onko ketkä tuon tehnyt, niin onko mitään vinkkiä hommaan ryhtyvälle?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.03.2014, 18:41
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Question

Olisko tuollaisesta apuja vaikka onkin RHD versiosta


http://www.mediafire.com/?nz1rbzzm8vt8d16


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Turossuutari Näytä viesti
No nythän se kenno sitten antautui lopuilleen. Höyryä tulee kiitettävästi jos lämmöt päälle laittaa. Irrotin tänään kennon putket konehuoneen puolelta ja laitoin ne yhteen, kaitpa tuolla nyt tarkenee ajella ilman lämpöäkin. Rupesin sitten kahtelemaan sitä kennoa... Autohan on varmaan rakennettu sen kennon ympärille! Tunnin purin ja sitten loppui usko ettei se ihan puottamalla käsiin tule. Kenno on tietysti se harvinaisenpi, eli ei ainakaan se malli joka mister autolta löytyy 27 euron hintaan hyllystä... Putket lähtee rinnakkain päätyä pitkin.

Huomenna jatkan ja jos näyttää siltä ettei se sieltä helpolla malliksi tule, niin sitten pitää tilata riskillä ja kun uus on tullut, niin sitten purkaa koko kojelauta. Onko ketkä tuon tehnyt, niin onko mitään vinkkiä hommaan ryhtyvälle?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.04.2014, 09:07
Turossuutari Turossuutari ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 22.10.13
Sijainti: Lieksa
Viestit: 8
Perusasetus

Wuhuu, auto on läjässä ja pitävä tuosta tuli. Tuolta tilasin, kaikkine postikuluineen satasen maksoi ja tuli ihan postilaatikkoon.

http://www.autonosat24.fi/7269075-sc...laitteen-kenno

Ohuenpi tuo uusi oli ja eii ihan muokkaamatta sopinut paikoilleen, mutta sen muovikopan veistelyllä selvisi. Vanha oli muovipäätyinen ja tämä uusi perinteinen messinkipäätyinen.

Hommana iso ja aikaa vievä, onneksi sopi omaan talliin ja oli kupla vara-autona, eli sai pari kolme viikkoa seisoa auto levällään tallissa. Käytännössä purattaa kaiken kojelaudasta. Kojelauta itessään pois ja jos murjomatta haluaa muovikopan pois, niin myös poikittainen tukiputki pitäs ottaa kanssa, mutta ite en enää sitä alkanut irrotamaan, joten pari lohkeamaa ja katkennutta vipua tuli saldoksi.



Sitte seuraavaa askarta ajattelemaan, millainen homma tuommosesta on ottaa kori irti? Rungossa on hapanta kuiteskin sen verran paljon, että jos hyvän haluaisi, niin pitäs ottaa kori irralleen ja sais turata sitten väljemmin. Mutta onko sitten itestä sen tekijäksi, on toinen asia... Viime viikolla putosi ylikäytävän yli ajaessa tankin takapää...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty opel omega b 2001 farmari 2.2dti liero O/M/V Ajoneuvot 0 22.08.2013 08:54
opel frontera Arskao Tekniikka & Jutustelu 4 07.01.2013 22:50
Myydään JUURI KATSASTETTU opel frontera 99 2,2dti hp.2690euroa toyota4x4 O/M/V Ajoneuvot 5 12.07.2012 00:21
Myyty -01 Opel vectra 2.2DTI 16v Elegance caravan. Lanzari O/M/V Ajoneuvot 1 12.01.2012 09:06
Myydään M:opel frontera petrisor O/M/V Ajoneuvot 0 08.08.2011 08:25


Sivu luotu: 18:57 (GMT +2).