![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Mitkä talvisaappaiden aatelia?!Netin ihmeellisestä maailmasta rupesin etsimään tarpeet täyttäviä talvisaappaita, no kaikenmaailman saappaita löytyi ja aina 59€-599€ asti. Mitkä olisi oikeasti lämpimät, kuivat, käytännölliset, hyvän pidon omaavat, pitkäikäiset? Vai ostanko joka lajia yhdet? Niin ja jos autoa pystyisi edes jotenkuten ajamaan.
|
|
||||
|
||||
![]()
Iite ostin kalleimmat kengät, mitä ikinä oon ostanu. Pomarin Gore-Tex talvisaappaat tuli vastaan kahella huntilla.
Ei oikein voi suositella, kun ei oo oleet vielä jalassa kuin kerran. Ensi keväänä oon paljon viisaampi. Viime talven pakkasissa oli Sievin Offshoret, ja ihan mukavat ne oli jalassa. Turvakäret vaan tahto kylmättää varpaita. ![]() Viimeksi muokannut Viipo : 28.11.2012 01:23 |
|
|||
|
|||
![]()
Niin ja se tietenkin että pystyy kävelemään niillä on suuri etu. Paskoja en viitsis ostaa kun niitten kanssa ei mee muutakun hermot.
|
|
||||
|
||||
![]() Bootsit.
Ite ostin Bootsit, pari vuotta noilla käpytellyt hyvät on.
![]() http://bootfactory.fi/nilkkurit-ja-k...bra-2-nilkkuri http://bootfactory.fi/index.php?route=common/home
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
|
|||
|
|||
![]() SIEVIN ARTIK? Vai miten se 20-30 vuotta vanha ........
Kirjoitetaan? siis se HiihtoRantilla (siis sopii WW-2 siteeseen, siihen vm. -38
![]() Siis tuo -30 luvun mäystin vaati, että pohja melkein senti leviämpi kuin kenkä. Ja nuo minun -90 luvun alussa ostamat nahkasaappaat alkoi vuotamaan vettä sisäänsä jo tämän vuosituhannen alussa! reikä oli varressa, siinä nilkan yläpuolella; tuo "jatsarivarsi" kului puhki, kun tuli kyljellään ollessa hierottua nilkan ulkosyrjää betoniin! edelleenkin kestää seistä rapakossa. Ja toinen löyhä paikka noissa on sisäpohja, naulat rikkoo sukat, vaikka käyneet suutarilla nyt vuotavana toisen kerran ![]() -> Ainoat kengät, millä voi tehdä mitä vaan; auttaa kaveria työntämällä yms. Toki täytyy noille muille suomalaisille kenkävalmistajille myöntää, että en tykkää tiukoista kengistä, ja jos tarvii työntää, niin olen mukana (yhdet uudehkot siviilikopot repesi takasaumasta, kun työnnettiin artistin autoa tielle; ei kuulemma ole 44 koolle normaalikäyttöä, että työnnetään,- olis vaan pitänyt kävellä/tai neuvoa.....) --> toki kirjallisia/suullisia reklamaatioita olen tehnyt noista Sievin Artikeistakin, ja aina on vastattu; johtusko siitä, että nuo saappaat maksoi aikanaan vajaat tuplat "mitäänsanomattomiin talvikenkiin..." ja lopputoteamukseni on ollut, MISTÄ MINÄ saan uudet artikit? No, nyt taannoin tuli joku ultimate? erä noita uusia jäljitelmiä, mutta varmaan hintansa arvoisia! kun tuli ostettua ![]() --> ei nuo uudet hiihtorantti jäljitelmät huonoja ole, mutta olisin mielellään maksanut tuplat/jopa triplat, sillä nuo kengät sopi minulle, mutta kuten kerroin, niin nyt on se lt, joihin minullakin varalla.. (enää ei kuulemma saa tehdä nahkakenkiä kuten aikaisemmin) Siis jos nuo uuden tekniikan jalkineet epäilyttää; niin osta sievin artik? -> hiostaa rantapulevardilla, ei pärjää monikuitu töppöselle pakkasessa ja ryystää vettä jo reilussa 30cm... Mutta jos suurin osa on jotain muuta, niin villasukka/pari tulee toimeen päivän. |
|
||||
|
||||
![]() Parkanon talvikas
Itsellä tuommoset. Tykkään.
http://www.makenpyydys.fi/tuotteet/e...60=Select/Card Kuukkeloi ihmisten kommentteja jos malli muuten miellyttää.
|
||||
|
||||
![]()
Motonetin Alaska -saappaat kesti kaksi talvea, maksoi noin 40€. Ei kokonaan rikki menneet, mutta nilkan taitoksesta alkoi tulemaan lumet sisälle. Vuori ei pysynyt kovin hyvänä, painui jotenkin, eikä ollut sen jälkeen kovin lämmin.
Korvasin Motonetin Canada -saappaalla, hinta aika samoissa. Nyt alkaa toinen talvi näille ja samanlailla on vuori painunut. Villasukan kanssa noilla on pakko kävellä. Vettä nämä pitää nilkkaan asti. Mainitaan nyt käyttökin, syksyllä kurakelissä aloitetaan ja keväällä lopetetaan kun alkaa olemaan lähempänä +10 astetta. Periaatteessa melkein aina jalassa, eli kai tuo tarkoittaa 5-6kk käyttöjaksoa/vuosi. Kävelyyn nuo ei sovi, vaan enemmänkin pihalla ja tallilla touhuamiseen. Noita turvasaappaita en kyllä enää suostu talvella pitämään, turvakärki palelluttaa varpaat vaikka mitä tekisi. Monta vuotta tuli sellaisiakin käytettyä. Canadat toimi vielä tänään -29,5 asteessa, pakko oli laittaa kaksi villasukkaa, kun tuo vuori alkaa olemaan huonona. Viimeksi muokannut kivinen : 19.01.2013 17:32 |
|
|||
|
|||
![]()
Itse ostin muinoin Lahdesta Kärkkäiseltä neopreenisaappaat. Niitä tuli mönkijä hommissa käytettyä. Sisään villasukka ja menoksi. Olivat erittäin hyvät. Eikä haitannut vaikka kastuivat sisältä kun tuon neopreenin myötä pysyivät lämpiminä. Taisivat maksaa joku 30€.
Viime talveksi ostin tuollaiset talvikumisaappaat. Alaosa on jotain kumia ja yläosa on jotain tekonahkaa olevinaan. Sisällä joku karvavuori. Aidot made in italia. Niiden nettisivun mukaan ne on testattu siperiassa ja alpeilla. Kylmiin olosuhteisiin. Mut on kyllä niin paskat saappaat kuin olla vaan voi. Ei tarvi olla edes pakkasta niin varpaat jäätyy. Siellä pohjassa ei ole mitään lämpöeristettä tai on siellä kait vain se karvavuori. Kokeilin laittaa sinne pohjalliset missä oli alumiinia alla niin yhtä kylmät.. Ehkä ne italiassa pitää kylmistä saappaista? Ennen aitoja italialaisia ostin muinoin jostain vastaavan kaltaiset saappaat. Ne oli ihan pirun hyvät. Lämpöä riitti. Pohjassa oli vielä tehty sellainen hieno kääntösysteemi millä sai nastat saappaiden pohjaan. Sitten kun tuli sisätiloihin niin käänsi sen nastasysteemin toisinpäin niin nastat ei ollut käytössä. Joutui luopumaan niistä kun saumaukset petti ja suutari olisi ottanut 80€ korjauksesta. Mutta tuollaiset kun saisi vielä jostain niin ostaisin heti. |
|
||||
|
||||
![]()
Tollaset ollu jo vuosia, irtovuori on kätevä. Armeijassa jo tuli aikoinaan todettua hyväksi saappaaksi
![]() http://nokianjalkineet.fi/boots-outdoor/kaira/ Nämäkin ihan ok, Villasukan kun laittaa lisäksi niin tarkenee kovemmallakin pakkasella. http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=3550
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja tuossa sit yks hyvä talvikenkä jos haluaa titaanivahvikkeita sääreen: http://www.sgnbikes.fi/sgnbikes2012/...ERN%20Pistokas ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|||
|
|||
![]() Käyttö kovasti vaikuttaa saappaan valintaan
Itsellä tulee vuosittain noita suomen metsiä käveltyä ja hiihdettyä nelisenkymmentä päivää koiramiehenä tai jonkun elukan perässä. Ikäväkseni voin todeta, että ainakaan minä en tähän kävely/(hiihto) käyttöön ole löytänyt kuin yhden melkohyvän saappaan...
Paras kaikista on ollut nokialainen saapas kiinteällä vuorilla ja suksi kiinnitys mahdollisuudella. Näissäkin laatu on laskenut rajusti 10 vuoden takaiseen, mutta kestää kuitenkin joskus jopa kaksikin vuotta. Saumat näistäkin aukenevat kun oksat ja kivet niitä sopivasti tökkivät. Positiivista on se, että näkyvät reiät voi itse paikata polkupyörän paikalla. Huonona puolena hidas kuivuminen. Irtovuoriset kuivaa nopeammin, mutta ainakin omassa käytössä se vuori menee ruttuun ja alkaa hiertää tai muuten tuntua ikävältä. + Hinta + vesitiiveys - kestävyys - hidas kuivuminen Lisäksi kovimmilla pakkasilla olen pitänyt noita powerbootseja ja ne kestää hyvin ku ei niitä juuri käytetä ![]() + lämpimät + mukavat kun on paikallaan - ei sovellu kävelyyn Muckbootit oli pirun mukavat jalassa ja lämpösetkin, vaan pohja erkani saappaasta yhdessä syksyssä ja reilun satasen hinta ei oikein kannusta lisäkokeiluihin. + mukavat + köykäset + lämpöset - hinta - kestävyys (alle puoli vuotta) Nahkaisia vaelluskenkiä gore yms.kalvoilla on tullut syksyisin pidettyä, mutta näissäkin hinta/laatu suhde osoittautui heikoksi. Lisäksi jatkuva kastuminen ja kuivaaminen tarkoittaa jatkuvaa rasvaamista mitä minun psyyke ei kestä. Alkavat aina tihkumaan vettä läpi jostain saumasta tai taitoksesta. Käveleminenhän näillä on ehdottomasti mukavinta vrt kaikki saappaat. + erittäin mukavat + tukevat - hinta - hoidon tarve - kestävyys Sitten on ollut lukematon määrä erinäköisiä kiinalaisia saappaan korvikkeita. Neopreeniä, muovia, kumia, kangasta ja kaikkiien näiden yhdistelmiä/sekoituksia. Osa ihan ok tavaraa ja osa karmeeta tuubaa. Hyvin nopeasti kaikki jostain saumasta ratkenneet ja osa jo uutena vuotanut kun on ojassa seissyt 5min. Parasta näissä monissa on keveys. Ongelmia monesti pohjan pito, ylläkin mainittu pohjan eristävyys ja veden tiiveys. + hinta + keveys (ei kaikissa) - kestävyys - pohjan pito - kylmyys Nyt jostain lehdestä taas pongasin uudet saappaat jotka ainakin ilmoituksen mukaan on valettu yhtenä kappaleena. Juuri tälläisia saumattomia saappaita olen himoinnut ja laitankin tilaukseen kun jostain kaivelen sen ilmoituksen. ps. suksi siteet päivitin viimevuonna kuusamon malliin johon käy kaikki kengät... |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]()
Onko noista sorelin caribousta ja muista kyseisen merkin malleista kenelläkään kokemusta?
|
|
||||
|
||||
![]()
Jos pitää oikeasti saada kengät joissa ei palele, niin Kamikin Goliathit on vastaus. On vitun isot ja painavat, mutta tarkenee oikeasti kylmässä ja ainahan voi pudottaa mahaläskeistä sen kilon mitä nuo painaa.
Nokialaisia ynnä muita kusiluistimia en suosittelisi kuin vittuillessaan.
|
||||
|
||||
![]()
Muija aina valitti kun on jalat jäässä jne...
Narinaa ei oo kuulunu ku ostin sille tommottiset ![]() On kevyet ja lämpöset.
|
|||
|
|||
![]()
Onhan noita ollut moneen lähtöön.
Ekana oli nokian huopavuorelliset 80-90 taitteesta. Näitä käytettiin myös useampi syksy töissä vesillä. Kestivät noin 20v. Seuraavat muka samanlaiset evät olleet mistään kotoisin. Parkanon talvikkaat ostin joskus -96. Helevetin hyvät, rajoitetussa käytössä edelleen. Ostin reilu viisi vuotta sitten toiset talvikkaat. Lesti oli ainakin muuttunut huonommaksi meikäläiselle. Sorelin kumiteräisiä olen käyttänyt kovilla pakkasilla. Lämpimät kyllä, mutta helkkarin painavat, eivätkä sovi armeijasiteeseen. Sievin arktikset poimin joskus 90-luvun lopulla kirpparilta kyytiin. Hyvän oloiset, mutta sattuivat olemaan numeron verran pienet. Talli / pihasaappaina silti ihan passelit ja todella kestävät. Seuraavaksi ajattelin kokeilla kamikkia. |
|
||||
|
||||
![]()
ite vippailen talvet sievin alaskoilla lähtee kolmas vuos samoilla kengillä ei oo paleltanut varpaita
|
||||
|
||||
![]()
Ittellä tuollaiset Sorellit: http://www.scandinavianoutdoorstore....ineet/glacier/
Ihan sika isot lompsottimet, mutta kyllä näillä jotenkuten tarkenee.
|
|||
|
|||
![]()
Tuollaiset power buutsit on mulla nyt kolmatta talvea käytössä, toimii hyvin sinne pariinkymmeneen pakkasasteeseen, sen jälkeen mulla ei tunnu riittävän mikään..
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kamik talvikumisaappaat ollut kohta 10 vuotta ja nyt alkavat olemaan sisä"huovat" loppu. Sisäosa on irroitettava huopasaapas, jossa muistaakseni 9 eri kerrosta avaruushuopineen kaikkineen. Mallia en muista mutta vähän tuon Kamik Icebrakerin näköiset vihreät Anoa miinus on hikoilu, jota Kamikeilla tapahtuu meikäläisen jaloissa runsaahkosti alle -15 keleillä. Onneksi huopa on helposti iroitettava ja nuotiolla saa kuivatettua kohtuu nopeasti. |
|
||||
|
||||
![]()
Moonbootsit.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Se vaan on niin, että pohjasta se kylmä tulee sisään. Kamikeissa se on estetty about tuuman huopakerroksella ja paksulla pohjalla. Semmoisen huomion olen tehnyt hirvijahdissa, että Goliatheissa pysyy lumi pinnassa, eikä sula eli ei vuoda juurikaan lämpöä. Nokiat ja powerbootsit valmistajasta riippuen on ainakin kosteat, eli hukkuu lämpöä. Lainaus:
Goliatheista alkaa aika jättämään pikkuhiljaa, kun tuli ensimmäinen läpireikä jostain katajanrisusta. Liquisolea reikään ja taas mentiin, mutta onhan nuo jo 5 vuotta on ollu käytössä, eli totaalihajoamista odotellessa. ![]()
|
|||
|
|||
![]()
Edelliset oli sievin arktis saappaat. Viime talvena ostin saman valmistajan Polar malliset. Kummat vaan noista ja villasukat niin on tarennu kettujahissakin kökötellä.
Itellä ongelma että kumisaappaat hikoo jalassa kun kävelee niin sitte onkin vilu kun pysähtyy. Nahkasissa ei sitä ongelmaa ole. Sievin Peterit on työnpuolesta talvisin, ainoa miinus ku niissä on vetoketju josta märkälumi kastelee sukat.
|
||||
|
||||
![]()
Minulla käytössä Sievin arktikset. Lämpimät ja kestävät mutta varsinkin kovemmilla pakkasilla melkoset luistimet. Onko noissa Parkanon talvikkaissa miten pitävä pohja? Vetoketjullisia kenkiä en enää vähässä kummassa osta.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Autopelien aatelia - Death Rally | Joske | Linkit | 10 | 22.10.2009 18:57 |
mitkä iskarit | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 05.05.2009 09:03 |
Hikipedia-luulosanakirjojen aatelia | solihull | Linkit | 1 | 05.06.2007 13:45 |
Mitkä renkaat? | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 21.02.2005 00:38 | |
Mitkä akselit?? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 15.12.2004 13:52 |