![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Tuontiauto huoltoautoksi. verot?Moi! Onko kellään VARMAA tietoa ennen vuotta 5.93 rekisteröidyn 80:n hodarin autoverotus prosenteista jos sen rekisteröi suoraan huoltoautoksi. Asiaa on puitu jo runsaasti ja searcilla löyty mm.30% joka lienee oikea, mutta kuulin 0% veron "varmana" tietona. Kellään omakohtaista kokemusta?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
eikös se ollu ennen 83 tai aika lähellä tota valmistettu maasturin verotus 0 % ja siitä muutama vuosi eteenpäin 30%
Note! This message was posted anonymously! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos nyt katsatusmiehille jaettavaan materiaaliin on uskomista:
AUTOVERON MÄÄRÄ HUOLTOAUTO Ennen 3.5.1993 Autovero 0 % Omamassa 1800 kg 3.5.1993-31.12.1994 Autovero 35 % Omamassa 1800 kg 1.1.1995- Autovero 35 % Omamassa 1875 kg _______________________________________________ Toyota 4Runner 3.0TD, SDORI spacerit, BFG AT 33x10.50R15 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eli nyt alkaa vihdoin HDJ80:sten hinnat tippumaan =)
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mistä lähdetään laskemaan esim.35% Vastaavan auton suomen hinnasta,Ostohinnasta,Uuden vastaavan auton hinnasta ???
Suzukilla Eteenpäin... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
35% vastaavan auton suomen hinnasta. Valtiota ei kiinnosta paljonko olet autostas maksanut.
Suomen Autoteollisuus Oy ja British Leyland Motor Corporation = Sisu A-45 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
"Jos nyt katsatusmiehille jaettavaan materiaaliin on uskomista:
AUTOVERON MÄÄRÄ HUOLTOAUTO Ennen 3.5.1993 Autovero 0 % Omamassa 1800 kg 3.5.1993-31.12.1994 Autovero 35 % Omamassa 1800 kg 1.1.1995- Autovero 35 % Omamassa 1875 kg " Onko varmaa tietoa? mistä tieto lähtöisin? Note! This message was posted anonymously! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
A-Katsastuksen täydennyskoulutusprujusta parin viikon takaa.
_______________________________________________ Toyota 4Runner 3.0TD, SDORI spacerit, BFG AT 33x10.50R15 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Hieman aiheen vierestä!
Silmiini osui joskus muinoin tieto ettei vanhemmista tuontipakuista tarvitsisi maksella autoveroja. Alla oleva vastaus referoituna: "ennen 3.5.1993 rek. hilux (lavapituus 1,85m) voidaan tuoda suomeen verovapaana." Homma kuitenkin tyrehtyi kun saksassa hiluxit on TYÖKALUJA ja kunto sen mukainen. >>> <Autoverotus@ake.fi> 08.03.2005 9:15:57 >>> Ennen ensirekisteröintiä kannettava autovero on tullin tehtävänä. Ennen 3.5.1993 ulkomailla käyttöönotetut pakettiautot ovat Suomessa autoverottomia vain, jos ne täyttävät nykyiset autoverolain 23 ja 24 §:n vaatimukset eli ei mm. saa olla muita kuin kuljettajan ja sen vieressa olevat istuimet. alla ao. pykälät Terveisin Jorma Kurtelius Lakimies, VT Rekisteröinti ja verotus -toimiala Valvonta Ajoneuvohallintokeskus AKE 23 § Yksinomaan tavarankuljetukseen tarkoitetun pakettiauton vero on 35 prosenttia verotusarvosta, jos auton kokonaismassan ja oman massan erotus on vähintään 525 kilogrammaa ja jos ajoneuvon tavaratila täyttää jonkin seuraavista edellytyksistä: 1) yhtenäisen tavaratilan 2 momentin mukaisesti laskettava tilavuus on vähintään 3 kuutiometriä; 2) avoimen tavaratilan 3 momentin mukaisesti määrättävä pituus on vähintään 1,85 metriä; tai 3) umpinaisen tavaratilan sisäkorkeus on vähintään 1,30 metriä ja sisäpituus vähintään 0,80 metriä sekä avoimen tavaratilan 3 momentin mukaisesti määrättävä pituus on vähintään 1,50 metriä. Pakettiauton tavaratilan tilavuus määrätään seuraavasti: 1) Tavaratilan pinta-ala mitataan kolmelta tasolta suorakulmaisesti siten, että huomioon otetaan tavaratilan lattiataso, 0,60 metriä sen yläpuolella oleva taso sekä taso, johon tavaratilan korkeus mitataan. Mainittujen suorakulmioiden pituus on ensiksi alkavan ja ensiksi päättyvän suorakulmion alku- ja päättymiskohtiin asetettujen pystysuorien tasojen välinen etäisyys. Pinta-alojen mittaamisessa käytettäviä suorakulmioita määräävien tasojen tulee olla yhdensuuntaisia. Suorakulmiot sijoitetaan siten, etteivät auton tavaratilan rakenteet leikkaa niitä 3 kohdassa mainittuja rakenteita lukuun ottamatta. Alimman ja ylimmän tason välisen etäisyyden tulee olla vähintään 1,30 metriä, ylimmän suorakulmion pituuden vähintään 1,20 metriä ja leveyden auton keskilinjan suhteen symmetrisesti vähintään 0,80 metriä. Jos alinta tasoa leikkaavia rakenteita on enemmän kuin 40 prosenttia tuolla tasolla sijaitsevan suorakulmion pinta-alasta, taso sijoitetaan mainittujen rakenteiden yläpuolelle. 2) Tavaratilan korkeus on pinta-alojen määräämisessä käytettävien alimman ja ylimmän tason välinen etäisyys. 3) Tavaratilan tilavuus on 1 kohdassa tarkoitettujen pinta-alojen keskiarvon ja 2 kohdassa tarkoitetun korkeuden tulo vähennettynä alinta tasoa leikkaavien, pyöräkoteloista, moottorista tai voimansiirrosta johtuvien ajoneuvon rakenteiden tilavuudella. Avoimella tavaratilalla varustetun pakettiauton tavaratilan pituus mitataan tavaratilan ylälaitojen tasolta 1,20 metrin levyiseltä alalta tavaratilan etuseinämästä takaseinämään. Jos tavaratila pyöräkoteloita huomioon ottamatta on tätä alempaa näin saatua mittaa lyhyempi, tämä lyhyempi mitta katsotaan tavaratilan pituudeksi. Pakettiauton tavaratilan tilavuutta määrättäessä ei oteta huomioon ajoneuvoon valmistamisen jälkeen lisättyjä kuorman kiinnitystä tai säilytystä taikka työvälineiden käyttöä varten tarkoitettuja rakenteita ja varusteita. Rakenteiden ja varusteiden tulee olla siten asennettuja, että ajoneuvo voidaan mitata ja sitä käyttää myös ilman näitä varusteita. Samalla edellytyksellä ajoneuvon varuste, lisärakenne tai autoon asennettu työväline voidaan jättää lukematta ajoneuvon omaan massaan. Mitä tässä säädetään, ei kuitenkaan koske rakennetta tai varustetta, jonka asentamisen johdosta olisi toimitettava ajoneuvon uusi katsastus. Avoimella tavaratilalla varustetun auton tavaratilaan rakenteiden suojaamiseksi asennettua, mahdollisimman tiiviisti tavaratilan seinämiä ja pohjaa noudattelevaa suojusta tai avoimen tavaratilan muuta kuin jäykästä materiaalista valmistettua katetta taikka avoimeen tavaratilaan asennettua pienehköä lukittavaa työkalukoteloa ei myöskään oteta huomioon ajoneuvoa mitattaessa. 24 § Pakettiauto voidaan katsoa yksinomaan tavarankuljetukseen tarkoitetuksi, jos: 1) sitä ei kuljettajan istuimen ja tämän vieressä sijaitsevien enintään kahden muun kiinteän istuinpaikan lisäksi ole varustettu istuimin tai istuinten kiinnittämiseen tarkoitetuin laittein, lukuun ottamatta yhtä tilapäiseen käyttöön tarkoitettua istuinta tavaratilaltaan vähintään seitsemän kuutiometrin kokoisessa pakettiautossa ja tämän lisäksi yhtä tilapäiseen käyttöön tarkoitettua istuinta seitsemän kuutiometriä ylittävältä tavaratilan kultakin täydeltä kuutiometriltä; 2) tilapäiseen käyttöön tarkoitettuja istuimia on enintään kolme; ja 3) tilapäiseen käyttöön tarkoitetut istuimet on sijoitettu selkä menosuuntaan välittömästi kuljettajan istuimen ja sen vieressä olevien istuinten taakse. Sen estämättä, mitä 1 momentissa säädetään, pakettiauto voidaan katsoa yksinomaan tavarankuljetukseen tarkoitetuksi, vaikka siinä on 1 momentin 1 kohdassa tarkoitettujen kiinteiden istuimien lisäksi hyväksyttävät laitteet pyörätuolin kiinnittämiseksi ja näin varustetun pakettiauton tavaratilassa kuljetetaan pyörätuolia vakinaisesti käyttävää henkilöä. Arvioitaessa, voidaanko tavaratilaltaan vähintään seitsemän kuutiometrin kokoinen pakettiauto 1 momentin mukaan katsoa yksinomaan tavarankuljetukseen tarkoitetuksi, mainitut laitteet rinnastetaan tilapäiseen käyttöön tarkoitettuihin istuimiin. Pakettiauton tavaratilan tilavuus määrätään tätä pykälää sovellettaessa siten kuin 23 §:n 2 momentissa säädetään. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
No mun -90 blazerissa vero oli 30% kun ei täyty toi 3 kuution tavaratila ja sisäkorkeus. Verojen määrä 2750€. Valitus menossa mutta ei se nollaprosentille mene missään tapauksessa selvien pykälien takia.
Suomalainen sotilas ei peräänny! Kääntyy vain 180 astetta ja jatkaa etenemistään! |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ja nythän saa lyhyempikinlavaisen (1.75 m tai 2.25 m2) vanhemman kuin 3.5.1993 pickupin tuotua verovapaasti.
Tuo 23§ on siis muuttunut vuodenvaihteessa. Uusi versio tässä: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2006/20061450 _______________________________________________ Toyota 4Runner 3.0TD, SDORI spacerit, BFG AT 33x10.50R15 Edited by - -MaTTi- on 26/01/2007 21:17:10 |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
j.h |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
_______________________________________________ Toyota Land Cruiser KJ90 |
#14
|
|||
|
|||
![]()
2) avoimen tavaratilan 3 momentin mukaisesti määrättävä pituus on vähintään 1,75 metriä tai avoimen tavaratilan pinta-ala on vähintään 2,25 neliömetriä; tai
eli tarkoittaako tämä että saisi pakettiauto verolla monipaikkaisen lava-auton vai estääkö useammassa rivissä olevat penkit taas. eli lava voisi olla huomattavan lyhyt jos on leveyttä riittävästi. lisää kaasua, puut suurenee... |
#15
|
|||
|
|||
![]()
no ei saa
kannattaa lukea jutut kunnolla Note! This message was posted anonymously! |
#16
|
|||
|
|||
![]()
eipä ollut tuota tekstiä -matin- laittamassa linkissä mitä lukee ylhäällä olevassa vanhassalaissa. Ja minullakin on lain mukainen lava-auto jossa on väliaikaiseen kuljetukseen penkit poikittain cing capissa ja patrolli missä istutaan meno suuntaan katse. mutta ne on vanhan lain..
nyt kysyin uudestalaista lisää kaasua, puut suurenee... |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Jos on autossa takapenkki maahantuontirekisteröintikatsastaessa kiinni = täysi 100 % vero. Jos on doublecab-malli ilman takapenkkiä väh. 2,25 m2 lavalla ja väh. 525 kg kantavuutta = 35 % vero.
_______________________________________________ Toyota Land Cruiser KJ90 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hdj-80 huoltoautoksi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 05.12.2006 11:52 | |
Tuontiauto/huoltoauto | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 19.01.2006 00:19 | |
Verot | Valtzu | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 13.10.2004 20:36 |
Verot & tullit EU:ssa | 4x4_76 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 29.08.2003 19:56 |
Verot? | Vuosimallit 1984-1996 | 7 | 07.04.2003 20:32 |