Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.12.2012, 22:17
gr patrol:n Avatar
gr patrol gr patrol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.12
Sijainti: nurmo
Viestit: 355
Perusasetus

gr:ään 12ht kone


onko kukaan laittanu gr patrolliin hj 61 konetta?? että onkohan hirveän kova homma?? laatikon pulttijako varmaan pitää tehdä välilaipalla ainkin.. tai onko helpompi laitaa mersun om 606 kone?? samat muutokset varmaan saa tehdä..

kertokaa jos on tietoa

ja monelle herää kuitenkin kysymys miksi kone pitäisi vaihtaa??

että sais enenmmän woimaa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.12.2012, 22:27
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

no jos voimaa haluaa niin eikös se mersu ois parempi vaihtoehto..
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.12.2012, 22:34
gr patrol:n Avatar
gr patrol gr patrol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.12
Sijainti: nurmo
Viestit: 355
Perusasetus

olishan se.. se on ainakin paljon kevyempi ja kestävämpi... mutta puolet kalliimpikin,
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.12.2012, 22:46
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

saanekko siitä 12ht:sta sen enempiä irti ku patrollin kutosestakaan
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.12.2012, 22:51
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.816
Perusasetus

Laita se patrollin 4.2 6-diesel sopii helposti ja voimaa saa niin että heikompia hirvittää. Ausseilla oli yli 400hv takapyöriltä tollasella koneella.

Sekä etuakseli massa voi mennä yli kun 12-ht painaa varmaankin 200kg enenmän kun rd28t.

http://www.youtube.com/watch?v=hMlrjRbynFQ

http://www.youtube.com/watch?v=A13YIgHF2ok

http://www.youtube.com/watch?v=wY7z6qchq1Y

tai jos lompakko kunnossa niin tollasesta datsunin tärpätti moottoristakin tuntuis irtoavan ihan sopivasti jos tarviaa.->http://www.youtube.com/watch?feature...sAVBI1wyg&NR=1

Viimeksi muokannut tapsa4x4 : 08.12.2012 23:12
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.12.2012, 17:46
gr patrol:n Avatar
gr patrol gr patrol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.12
Sijainti: nurmo
Viestit: 355
Perusasetus

mahtaa olla hankalan taka hommatta tuo tuo 4.2 diesel pata.. joo tuon hj:n koneen voi varmaan unohtaa painon takia.. paljokohan tosta rd28t moottorista saa tehoa ulos.. sais nyt ainakin 200hv ja 600nm olla tehoa. on vaan niin huono toi moottori kun imu ja pakosarja on samalla puolella..se on niin ahdas kun meinas olla jo ahdasta tuon isomman turbonkin kanssa.. ja tuokin jää pieneksi hetken päästä....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.12.2012, 19:54
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.816
Perusasetus

suomessa on noita 4.2 jokunen näkynyt,virosta kannattaa kysellä ovat tuoneet englannista aika paljon noita.

kyllä siihen saa mahtumaan aika isonkin turpon kun tekee pakosarjan uusiksi ja muuttaa turbon paikkaa reilusti.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.12.2012, 20:04
gr patrol:n Avatar
gr patrol gr patrol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.12
Sijainti: nurmo
Viestit: 355
Perusasetus

käyköhän se 4.2 suoraan 2.8 vaihdelootaan?

joo sillä sais kyllä isomman turbon mahtumaan mutta on se aika ahdas tila tehdä mitään kummosta pakosarjaa. pitäs imusarjaakin muokata niin sitte olis paremmin tilaa..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.12.2012, 22:31
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Ja minkä helvetin takia 12h-t rytkytintä edes kukaan ajattelee mihinkään työntävänsä...?

Woimaa siitä saa vähän enemmän mutta ei ainakaan maastoajuun siitä pannusta ole kuin radikaalien muutosten jälkeen.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.12.2012, 22:48
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Ja minkä helvetin takia 12h-t rytkytintä edes kukaan ajattelee mihinkään työntävänsä...?

Woimaa siitä saa vähän enemmän mutta ei ainakaan maastoajuun siitä pannusta ole kuin radikaalien muutosten jälkeen.
no ei tosta nissanin 2.8 koneesta saa minkäänlaista alhaalta vääntävää offi moottoria. enemmän kuutiota enemmän vääntöä. mersun koneetkin on vain 3 litrasia.
huom.osaamattomissa käsissä meno on samanlaista rynkytystys 61:sellä ja 2.8td patrollilla.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.12.2012, 22:52
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja gr patrol Näytä viesti
käyköhän se 4.2 suoraan 2.8 vaihdelootaan?

joo sillä sais kyllä isomman turbon mahtumaan mutta on se aika ahdas tila tehdä mitään kummosta pakosarjaa. pitäs imusarjaakin muokata niin sitte olis paremmin tilaa..
kyllähän se samaan lootaan käy. jakis on kuulemma isomilla rattailla 4.2 litrasessa
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.12.2012, 23:16
gr patrol:n Avatar
gr patrol gr patrol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.12
Sijainti: nurmo
Viestit: 355
Perusasetus

niin ei siitä varmaan saa mitään 1500rpm vääntävää moottoria mutta en sitä ole edes yrittämäskään. sais yläkierroksille vetoa enemmän.. siksi mietin tuota 12ht kun oli hj sellasella koneella pikkusen ruuvattuna ja veti kyllä paljon paremmin kun patrolli. toki onhan se paljon isompi kone,ja pirun moinen rynkytes oli jos ei painanu kaasua oikein.. mutta ruuvaan nyt ainakin vielä tota patrollin omaa konetta JOS sitä sais paremmaksi... niin ei tarvi sitten moottoria vaihtaa... pitää kattella sitten tota 4.2 moottoria jos moottoria rupean vaihtamaan..
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.12.2012, 23:21
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.816
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
no ei tosta nissanin 2.8 koneesta saa minkäänlaista alhaalta vääntävää offi moottoria. enemmän kuutiota enemmän vääntöä. mersun koneetkin on vain 3 litrasia.
huom.osaamattomissa käsissä meno on samanlaista rynkytystys 61:sellä ja 2.8td patrollilla.
Kyllä mä voin ainakin 2.8 koneella ajella tyhjäkäynnillä mettässä vaikka on 39" alla ja pakkokin ajaa tyhjä käynnillä kun tojotat tuntuu olevan reitin tukkeena koko ajan.
mieluummin ajan kaasu pohjassa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 09.12.2012, 23:33
gr patrol:n Avatar
gr patrol gr patrol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.12
Sijainti: nurmo
Viestit: 355
Perusasetus

mulla on 35 renkaat alla ja hyvin tuollakin voi noin mettässä ajella jaksaa kyllä mennä pienilläkin kierroksilla mun tarpeisiin metsäs, mutta tie ajossa sais olla tehoa enemmän..
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 10.12.2012, 03:13
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.423
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
huom.osaamattomissa käsissä meno on samanlaista rynkytystys 61:sellä ja 2.8td patrollilla.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Kyllä mä voin ainakin 2.8 koneella ajella tyhjäkäynnillä mettässä vaikka on 39" alla ja pakkokin ajaa tyhjä käynnillä kun tojotat tuntuu olevan reitin tukkeena koko ajan.
mieluummin ajan kaasu pohjassa.
Tuntuu olevan ennemmin sääntö ku poikkeus, että nipponimies ajaa nilkka suorana

Ääni kuutiotuumille
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 10.12.2012, 22:54
gr patrol:n Avatar
gr patrol gr patrol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.12
Sijainti: nurmo
Viestit: 355
Perusasetus

tasa kaasulla mennään
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 10.12.2012, 22:56
gr patrol:n Avatar
gr patrol gr patrol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.12
Sijainti: nurmo
Viestit: 355
Perusasetus

eli pohjassa siis
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 10.12.2012, 23:01
fintroll:n Avatar
fintroll fintroll ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 296
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja gr patrol Näytä viesti
käyköhän se 4.2 suoraan 2.8 vaihdelootaan?

joo sillä sais kyllä isomman turbon mahtumaan mutta on se aika ahdas tila tehdä mitään kummosta pakosarjaa. pitäs imusarjaakin muokata niin sitte olis paremmin tilaa..

Ei. Kytky on issommin 4.2:lle. Mutta jos moottori tule kytkin ja kytkin "kello" kans se sopii suomalainen 2.8 vaihdelaatikossa.

Ja Nähin moottori Suomessa täällä http://www.autopurkaamot.com/naytaos...,439,17,&sivu=
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 11.12.2012, 22:51
gr patrol:n Avatar
gr patrol gr patrol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.12
Sijainti: nurmo
Viestit: 355
Perusasetus

kiitos tiedosta..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu GR:ään Laturi _Jape_ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 15.08.2012 16:13
Ostetaan GR:ään jarrua ja simpukkaa Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.07.2009 17:14
Ostetaan O: kuormaventtiili gr:ään. cossieboy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 19.02.2009 11:55
GR.ään tuulenohjaimet?? tossu Tekniikka & Jutustelu 4 10.04.2007 16:49
O: GR:ään tuulenohjaimet etuikkunoihin?? tossu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.03.2007 14:32


Sivu luotu: 05:55 (GMT +2).