Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.10.2012, 22:30
Syöttö hakkuri Syöttö hakkuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.12
Sijainti: Savo,suomi
Viestit: 57
Perusasetus

Hilux 4x4 2,4 D 1992


Ostin tommosen 92 Hiluxin eka omistajalta.
Nyt tarvii apua tekniikan suhteen.
-Auton mukana tuli 2 kytkin pakettia ja 1 vauhtipyörä.
-Mukana tuli kytkimen suhteen 2 Hiluxin osat,ja molemmat 92 rekisteröityjä,voi olla valmistus vuosi 91,joka tapauksessa molemmat 4x4 2,4D vapari motteja.
-225 ja 235 levyillä/asetelmilla.
-Eli onko toi isompi kestävämpi?
-Mitä eroa on Turbon kytkimessä?
-Ymmärtääkseni jo 80-luvulla turboa tehtiin muttei tuotu Suomeen?
-Onko 225mm.kytkintä useaa eri mallia? VM ero? 2 tai 4x4 vedossa sama kytkin?

-Sitten kiinnnostaa tietää käykö Turbo Hiluxin kannen tiiviste tuohon vapari peliin?
-Tarkotus myöhemmin ahtaa
-Oliko nyt HJ70 jossa sama Hiluxin pata ahtimella?

-Onko näitä 80-90 luvun taitteessa muita 2,4 d:tä kuin 2L,2L2 ja 2LT?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.10.2012, 07:25
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.423
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Syöttö hakkuri Näytä viesti
-Oliko nyt HJ70 jossa sama Hiluxin pata ahtimella?

-Onko näitä 80-90 luvun taitteessa muita 2,4 d:tä kuin 2L,2L2 ja 2LT?
Tarkoitat varmaa LJ70. Toyotan malleissa ensimmäinen kirjain merkitsee moottorin mallia, tässä tapauksessa L-sarja. Toinen kirjain auton mallia esim J=maastoauto N=avolava...

L-sarjan koneita on aika paljonki, tuolta lisää. Kyllä Suomeen tuotiin 2lt:tä jo 80-luvulla, ilmeisesti vain LJ70:sen keulalla? Sitä oli muualla tarjottavana mm Hiluxiin jne...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.10.2012, 19:58
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

jos toinen kone on 8pulttisella vauhtiksella, niin kyseessä 2l2 ja jos kuusipulttinen, kyseessä 2l kone, isompi parempi. eli 235 kytkin, ja shimmaamalla asetelma jäykäksi niin hyvä tulloo.. Ja suosittelen kansipahviksi hakea toyotan tiskiltä orkkispahvin, joka kesti minulla 1.5bar paineita surutta toistavuotta. tosin tiiviste oli liimattu vielä kiinni coppergasketilla.

ps. multa löytyy sitten niitä vauhtiksia ja asetelmia sekä koneen osia iso pino pajalta kun tuli yksi purkaamo sen koneen osista tyhjennettyä. Myös tieto taitoa jo tuon koneen sielunelämään hiukan päässy kertymään..

-Janne-
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.10.2012, 21:16
Syöttö hakkuri Syöttö hakkuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.12
Sijainti: Savo,suomi
Viestit: 57
Perusasetus

Omasta mielestä kone on tuo 2l2,mutta siinä on silti 225mm,kytkin. Tarkastan huomena pulttien määrän.
Ainakin parivaraosaliikettä kertoi noita oleen 91-92 molemmilla kytkimillä.ilmeisesti jostain päivästä/runkonumerosta alettu laittaa noita isompia kytkimiä.
Ilmeisesti 2l2 ja 2lt sama tiiviste? Mitä muuten orkkis Toyota tiiviste makso?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.10.2012, 22:29
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Syöttö hakkuri Näytä viesti
Omasta mielestä kone on tuo 2l2,mutta siinä on silti 225mm,kytkin. Tarkastan huomena pulttien määrän.
Ainakin parivaraosaliikettä kertoi noita oleen 91-92 molemmilla kytkimillä.ilmeisesti jostain päivästä/runkonumerosta alettu laittaa noita isompia kytkimiä.
Ilmeisesti 2l2 ja 2lt sama tiiviste? Mitä muuten orkkis Toyota tiiviste makso?
kone on 2l2 alunperin jos ei ole vaihdettu ja tiiviste ei mun mielestä ole sama ku 2lt:ssä mut tarkistas asia vaikka tuolta http://www.toyodiy.com/parts/
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.10.2012, 06:59
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

se oli sitä 50 euron luokkaa, eliei kannata ruvetakokeilemaan tarvikeosalla tuolla hinnalla.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.10.2012, 23:06
Syöttö hakkuri Syöttö hakkuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.12
Sijainti: Savo,suomi
Viestit: 57
Perusasetus

Tarkastin auton Vin koodin ja auto on valmistettu 8/91 ja rekisteröity 2/92
Autossani oleva kone on Toisesta 92 Hilusta ja valmistettu 2/92 ja rekisteröity 8/92
Noissa eri kytkimet,225 ja235 muuttuu joskus vuoden vaihteessa.
Molemmat tilatty samalle firmalle uutena samana vuonna.

Mitä noilta sivuilta katsoin,näytti että näissä edellä mainituissa on jo eri kannentiiviste,erivaraosanumero?
Sitten tota uudempaa vertasin 98 turboon,olisi sama kun tässä uudemmassa?

Kestääkö tämä heikompi kytkin jos ahtaa? Ittellä siviili autossa jo ahdin ja kelkassa PALJON enemmän tehoa kun tässä Hilussa

Ostin auton puhtaasti talvi ajoon kelkkakärrin vetoon,pari reissua talvessa Lappiin,kärriperässä ja siinä se 300kg kuorma. Laiskahan tämä on jo vakiona,vaikkei ole kärriä perässä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.10.2012, 23:14
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

10 milliä.


Tokkopa se on kiinni 10 millistä. Itellä ainakin on hiluksisa puhtia runsaasti ja lipposen dcbhd kytkin. Uutena luiskahteli jonkin verran mut nyt ei havaittavasti,kuulemma muissakin kytkimissä samaa tautia. semmonen ominaisuus siin on et ravistaa hieman,varsinkin kylmänä.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.10.2012, 23:50
Syöttö hakkuri Syöttö hakkuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.12
Sijainti: Savo,suomi
Viestit: 57
Perusasetus

lipposen dcbhd kytkin mikä se on? Broidin Kuningas käppi on ahdettu,jälki semmonen,on myös Cooleri. Uusi kytkin luistaa jo kilon kohdalla ilman kärriä.
Siihen kun lyö Hilun perään hinaukseen,ei ainakaan luisto ja savutus pienene!
Sen lisäksi nostaa lämpöjä hinauksessa. Ei oikein innosta kun pitäisi repiä 1000km yhteen suuntaa kärriä perässä.
Kaiken edelle menee luotettavuus,ei ole kiire mihinkään tällä veturilla.
Jos kiire on löytyy kesällä alle peli jossa on 1kg,1hv kohti...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.10.2012, 07:01
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Pitää se tiettyyn rajaan asti se pienempikin kytkin, tosin kun kunnolla shimmaa sen ja sorvaa vauhtipyörän tasaiseksi. On nimittäin melko kieroja välillä nuo vauhtikset jolloin juuri alussa tuota lipsumista tulee. REipas 120hp ja 350Nm kesti oma pikkukytkin. Seuraavalle koneelle piti tehdäkkin jo se M3 kytkin hässäkkä.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.10.2012, 23:49
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Lisäystä..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Pitää se tiettyyn rajaan asti se pienempikin kytkin, tosin kun kunnolla shimmaa sen ja sorvaa vauhtipyörän tasaiseksi. On nimittäin melko kieroja välillä nuo vauhtikset jolloin juuri alussa tuota lipsumista tulee. REipas 120hp ja 350Nm kesti oma pikkukytkin. Seuraavalle koneelle piti tehdäkkin jo se M3 kytkin hässäkkä.
Nin piti mun lisäämäni et tää mun dcbhd kytkin nykyään pitää ja hiottuun vauhtipyörään tietenki asensin sen uutena. Ja löylyä on pers tuntumalta se 150hv ja vääntöä on rajusti. Ja kun joskus kattelin kytkin kirjaa ni esim. Celican suurin kytkin tais olla 240mm, ja niis on kai jotai 220hv ja semmosta. Eikä se tosiaan oo siitä koosta kiinni jos ei nyt puhuta mistään hirmu moottoreista kun näistä hiluxin koneista ei nyt taida saada yli 300hv käytännössä kuitenkaan. Paljonhan kytkimen kestosta kertoo se mitä valmistaja lupaa,enkä muista mitä se lipposen dcbhd kytkin kestää jaa niin se dcbhd kykä on Offroadtarvikkeen myymä Extreme outback sintteri/keraaminen kytkin paketti,taidan kokeilla seuraavaks Centerforcea kylläkin.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.

Viimeksi muokannut RIPAX : 31.10.2012 23:52
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.11.2012, 16:01
Syöttö hakkuri Syöttö hakkuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.12
Sijainti: Savo,suomi
Viestit: 57
Perusasetus

Orkkis tiiviste 95€ korvike n.50€ joten korvikkeella mennään.
Laskin tossa että pyöreesti tonni menee koneremppaan...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.11.2012, 16:13
suddendeath suddendeath ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.06.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 120
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Syöttö hakkuri Näytä viesti
Orkkis tiiviste 95€ korvike n.50€ joten korvikkeella mennään.
Laskin tossa että pyöreesti tonni menee koneremppaan...
Laitahan vain alkuperäistä kannentiivistettä, ei se tonnissa enää neljänkympin ero tunnu. Oman kansirempan yhteydessä noita vertailin ja kyllä se Toyotan alkuperäinen oli jo kädessäkin huomattavasti laadukkaamman ja jäsymmän oloinen.

edit.
Tuossa vielä linkkiä mun ihmettelyistä, mikäli apuja kun konetta kasaat:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=98760

Viimeksi muokannut suddendeath : 02.11.2012 16:16
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 07.11.2012, 00:44
Syöttö hakkuri Syöttö hakkuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.12
Sijainti: Savo,suomi
Viestit: 57
Perusasetus

Kiertokangen pulttien momentti?
Runkolaakeripukkien momentti?
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 07.11.2012, 00:50
Syöttö hakkuri Syöttö hakkuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.12
Sijainti: Savo,suomi
Viestit: 57
Perusasetus

Tyhmä kysymys,ainakin britti manuskoissa vanhoille briteille hiukan eri nimitykset.
Eli Main bearings ilmeisesti runkolaakeripukit?
Big end bearings?? tämä hiukan outo? kiertokangen pulttien/mutterien momentit?
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 07.11.2012, 02:58
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Syöttö hakkuri Näytä viesti
Tyhmä kysymys,ainakin britti manuskoissa vanhoille briteille hiukan eri nimitykset.
Eli Main bearings ilmeisesti runkolaakeripukit?
Big end bearings?? tämä hiukan outo? kiertokangen pulttien/mutterien momentit?
Big end= kiertokangen iso pää= kk-alapää.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 09.11.2012, 23:42
Syöttö hakkuri Syöttö hakkuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.12
Sijainti: Savo,suomi
Viestit: 57
Perusasetus

Miten mitataan lohkolämppärin vastuksen kunto? Kannen taka päässähän se on.
Olisi helppo vaihtaa nyt irrallaan jos tarvetta on..
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 10.11.2012, 20:39
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 936
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Syöttö hakkuri Näytä viesti
Miten mitataan lohkolämppärin vastuksen kunto? Kannen taka päässähän se on.
Olisi helppo vaihtaa nyt irrallaan jos tarvetta on..
Paat sen lämppärin vesiastiaan ja töpseli kiinni, pitäis porista.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 10.11.2012, 21:32
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Mittaa yleismittarilla vaiheen ja nollan välisen vastuksen, pitäis olla noin 100 ohmia. Jos ääretön, niin lanka poikki.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 12.11.2012, 02:30
Syöttö hakkuri Syöttö hakkuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.12
Sijainti: Savo,suomi
Viestit: 57
Perusasetus

Millä kannattaa puhdistaa lohkon kyljessä oleva öljynjäähdytin kenno? Onko purettavissa?
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 28.11.2012, 22:46
Syöttö hakkuri Syöttö hakkuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.12
Sijainti: Savo,suomi
Viestit: 57
Perusasetus

Vastataan nyt itte,putsasin löpöllä ja mujua tuli aikapaljon,parin päivän liotus autto,laskin vielä läpi löpöä viitisen litraa,välillä heilutellen.
Sitten kun oli valunut tyhjäksi präkleenerillä loppuja putsailin.
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Toyota Hilux ln110 1992 mr_thomsson O/M/V Ajoneuvot 0 30.10.2011 18:29
Ostettu Hilux 4x4 Lehis O/M/V Ajoneuvot 5 16.10.2010 20:16
Myydään Dodge RAM W250 4x4 Extended Cab 1992 Cummins 5,9TD Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 07.07.2008 13:34
O: Hilux 4x4 Morjenz O/M/V Ajoneuvot 0 23.03.2007 01:17
M: Hilux 4x4 O/M/V Muut 0 08.12.2005 15:13


Sivu luotu: 01:36 (GMT +2).