![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hilux 4x4 2,4 D 1992Ostin tommosen 92 Hiluxin eka omistajalta. Nyt tarvii apua tekniikan suhteen. -Auton mukana tuli 2 kytkin pakettia ja 1 vauhtipyörä. -Mukana tuli kytkimen suhteen 2 Hiluxin osat,ja molemmat 92 rekisteröityjä,voi olla valmistus vuosi 91,joka tapauksessa molemmat 4x4 2,4D vapari motteja. -225 ja 235 levyillä/asetelmilla. -Eli onko toi isompi kestävämpi? -Mitä eroa on Turbon kytkimessä? -Ymmärtääkseni jo 80-luvulla turboa tehtiin muttei tuotu Suomeen? -Onko 225mm.kytkintä useaa eri mallia? VM ero? 2 tai 4x4 vedossa sama kytkin? -Sitten kiinnnostaa tietää käykö Turbo Hiluxin kannen tiiviste tuohon vapari peliin? -Tarkotus myöhemmin ahtaa -Oliko nyt HJ70 jossa sama Hiluxin pata ahtimella? -Onko näitä 80-90 luvun taitteessa muita 2,4 d:tä kuin 2L,2L2 ja 2LT?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
L-sarjan koneita on aika paljonki, tuolta lisää. Kyllä Suomeen tuotiin 2lt:tä jo 80-luvulla, ilmeisesti vain LJ70:sen keulalla? Sitä oli muualla tarjottavana mm Hiluxiin jne...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#3
|
|||
|
|||
![]()
jos toinen kone on 8pulttisella vauhtiksella, niin kyseessä 2l2 ja jos kuusipulttinen, kyseessä 2l kone, isompi parempi. eli 235 kytkin, ja shimmaamalla asetelma jäykäksi niin hyvä tulloo.. Ja suosittelen kansipahviksi hakea toyotan tiskiltä orkkispahvin, joka kesti minulla 1.5bar paineita surutta toistavuotta. tosin tiiviste oli liimattu vielä kiinni coppergasketilla.
ps. multa löytyy sitten niitä vauhtiksia ja asetelmia sekä koneen osia iso pino pajalta kun tuli yksi purkaamo sen koneen osista tyhjennettyä. Myös tieto taitoa jo tuon koneen sielunelämään hiukan päässy kertymään.. ![]() -Janne-
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Omasta mielestä kone on tuo 2l2,mutta siinä on silti 225mm,kytkin. Tarkastan huomena pulttien määrän.
Ainakin parivaraosaliikettä kertoi noita oleen 91-92 molemmilla kytkimillä.ilmeisesti jostain päivästä/runkonumerosta alettu laittaa noita isompia kytkimiä. Ilmeisesti 2l2 ja 2lt sama tiiviste? Mitä muuten orkkis Toyota tiiviste makso? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#6
|
|||
|
|||
![]()
se oli sitä 50 euron luokkaa, eliei kannata ruvetakokeilemaan tarvikeosalla tuolla hinnalla.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tarkastin auton Vin koodin ja auto on valmistettu 8/91 ja rekisteröity 2/92
Autossani oleva kone on Toisesta 92 Hilusta ja valmistettu 2/92 ja rekisteröity 8/92 Noissa eri kytkimet,225 ja235 muuttuu joskus vuoden vaihteessa. Molemmat tilatty samalle firmalle uutena samana vuonna. ![]() Mitä noilta sivuilta katsoin,näytti että näissä edellä mainituissa on jo eri kannentiiviste,erivaraosanumero? Sitten tota uudempaa vertasin 98 turboon,olisi sama kun tässä uudemmassa? Kestääkö tämä heikompi kytkin jos ahtaa? Ittellä siviili autossa jo ahdin ja kelkassa PALJON enemmän tehoa kun tässä Hilussa ![]() Ostin auton puhtaasti talvi ajoon kelkkakärrin vetoon,pari reissua talvessa Lappiin,kärriperässä ja siinä se 300kg kuorma. Laiskahan tämä on jo vakiona,vaikkei ole kärriä perässä. |
#8
|
|||
|
|||
![]() 10 milliä.
Tokkopa se on kiinni 10 millistä. Itellä ainakin on hiluksisa puhtia runsaasti ja lipposen dcbhd kytkin. Uutena luiskahteli jonkin verran mut nyt ei havaittavasti,kuulemma muissakin kytkimissä samaa tautia. semmonen ominaisuus siin on et ravistaa hieman,varsinkin kylmänä.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
lipposen dcbhd kytkin mikä se on? Broidin Kuningas käppi on ahdettu,jälki semmonen,on myös Cooleri. Uusi kytkin luistaa jo kilon kohdalla ilman kärriä.
Siihen kun lyö Hilun perään hinaukseen,ei ainakaan luisto ja savutus pienene! Sen lisäksi nostaa lämpöjä hinauksessa. Ei oikein innosta kun pitäisi repiä 1000km yhteen suuntaa kärriä perässä. Kaiken edelle menee luotettavuus,ei ole kiire mihinkään tällä veturilla. Jos kiire on löytyy kesällä alle peli jossa on 1kg,1hv kohti... |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Pitää se tiettyyn rajaan asti se pienempikin kytkin, tosin kun kunnolla shimmaa sen ja sorvaa vauhtipyörän tasaiseksi. On nimittäin melko kieroja välillä nuo vauhtikset jolloin juuri alussa tuota lipsumista tulee. REipas 120hp ja 350Nm kesti oma pikkukytkin. Seuraavalle koneelle piti tehdäkkin jo se M3 kytkin hässäkkä.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lisäystä..Lainaus:
![]()
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. Viimeksi muokannut RIPAX : 31.10.2012 23:52 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Orkkis tiiviste 95€ korvike n.50€ joten korvikkeella mennään.
Laskin tossa että pyöreesti tonni menee koneremppaan... |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
edit. Tuossa vielä linkkiä mun ihmettelyistä, mikäli apuja kun konetta kasaat: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=98760 Viimeksi muokannut suddendeath : 02.11.2012 16:16 |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Kiertokangen pulttien momentti?
Runkolaakeripukkien momentti?
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Tyhmä kysymys,ainakin britti manuskoissa vanhoille briteille hiukan eri nimitykset.
Eli Main bearings ilmeisesti runkolaakeripukit? Big end bearings?? tämä hiukan outo? kiertokangen pulttien/mutterien momentit?
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Big end= kiertokangen iso pää= kk-alapää.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Miten mitataan lohkolämppärin vastuksen kunto? Kannen taka päässähän se on.
Olisi helppo vaihtaa nyt irrallaan jos tarvetta on..
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Paat sen lämppärin vesiastiaan ja töpseli kiinni, pitäis porista.
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
Mittaa yleismittarilla vaiheen ja nollan välisen vastuksen, pitäis olla noin 100 ohmia. Jos ääretön, niin lanka poikki.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Millä kannattaa puhdistaa lohkon kyljessä oleva öljynjäähdytin kenno? Onko purettavissa?
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä ![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Vastataan nyt itte,putsasin löpöllä ja mujua tuli aikapaljon,parin päivän liotus autto,laskin vielä läpi löpöä viitisen litraa,välillä heilutellen.
Sitten kun oli valunut tyhjäksi präkleenerillä loppuja putsailin.
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyota Hilux ln110 1992 | mr_thomsson | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 30.10.2011 18:29 |
Ostettu Hilux 4x4 | Lehis | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 16.10.2010 20:16 |
Myydään Dodge RAM W250 4x4 Extended Cab 1992 Cummins 5,9TD | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.07.2008 13:34 |
O: Hilux 4x4 | Morjenz | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.03.2007 01:17 |
M: Hilux 4x4 | O/M/V Muut | 0 | 08.12.2005 15:13 |