Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 16.11.2012, 20:15
Motomoto Motomoto ei ole kirjautuneena
Tulokas

Rekisteröitynyt: 16.11.12
Sijainti: Kurikka
Exclamation

Apua Jeepin pyöränpulttiin!!

Eli autona on Jeep Cherokee sport 2.4 -06.
Siinä on tollaset jännät torx- pultit pyörissä, eikä mulla ole sellaista avainta.
Mistä tuon avaimen saisi?
En saa talvirenkaita alle kun en saa nuota pultteja auki, myykö joku foorumilta mulle tollasen avaimen tai vihjaako mistä saisin tilattua tuollaisen?
Kiitoksia!
(Ei varsinaisesti kuulu offilaitteisiin mutta hei, tää on jeeppi kuitenki^^)

Vastaa lainaten
Vanha 16.11.2012, 21:33
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Motomoto Näytä viesti
Eli autona on Jeep Cherokee sport 2.4 -06.
Siinä on tollaset jännät torx- pultit pyörissä, eikä mulla ole sellaista avainta.
Mistä tuon avaimen saisi?
En saa talvirenkaita alle kun en saa nuota pultteja auki, myykö joku foorumilta mulle tollasen avaimen tai vihjaako mistä saisin tilattua tuollaisen?
Kiitoksia!
(Ei varsinaisesti kuulu offilaitteisiin mutta hei, tää on jeeppi kuitenki^^)
no näkemättä ei tiedä millanen jännä avain tarvis olla mutta jos ei satu työkalukaupasta saamaan niin rengasliikkeissä on monesti jossain nurkassa loota kaikenlaisia avaimia että saa pyörät irti.
Vastaa lainaten
Vanha 16.11.2012, 21:43
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Perusasetus

Ja jos ne jännät torx pultit sattuu olemaan yksi kpl per rengas, eli lukkopultit, niin niihin kyllä saa yleensä väkisin hakattua jonkun sopivan kokoisen perus hylsyn kiinni, niin aukeavat kyllä melko vaivattomasti.
Vanha 16.11.2012, 22:13
Tulokas

Perusasetus

Nuo jännät pultit on jännästi alkuperäiset tuossa jännässä autossa.
Se mikä siitä tekee vielä jännempää niin en ajatellu paasata niitä paskaksi millään jännällä hylsyllä että ei hajoa ja sitte onkin jännä avata ne.
En mä ala soittelemaan ja sahaamaan rengasliikkeitä ympäriinsä etsimään jos jollain sattus olemaan adapteri, kuitenkin korjaamolla oon ollu töissä niin tiedän että siellä ei ole mitään adaptereita laatikossa vaan perusavaimet ja kaikki sovikkeet on asiakkaan oma ongelma.
Jännä.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Ja jos ne jännät torx pultit sattuu olemaan yksi kpl per rengas, eli lukkopultit, niin niihin kyllä saa yleensä väkisin hakattua jonkun sopivan kokoisen perus hylsyn kiinni, niin aukeavat kyllä melko vaivattomasti.
Ja jos ne olis lukkopultit niin olisin jännästi sanonu että "jännä lukkopultti" mutta nyt niistä ei ole kyse vaan orkkis pulteista.
Vastaa lainaten
Vanha 16.11.2012, 22:43
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Perusasetus

Pystyykö kantaa mittaamaan Mauserilla?
http://en.wikipedia.org/wiki/Torx
Vastaa lainaten
Vanha 16.11.2012, 22:44
timpe83:n Avatar
timpe83 timpe83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: ylivieska
Thumbs down

Onpas sulla jännän asiallinen asenne..
Vastaa lainaten
Vanha 16.11.2012, 23:00
rogue111 rogue111 ei ole kirjautuneena
Tulokas

Rekisteröitynyt: 22.08.12
Sijainti: Kello
Perusasetus

Ymmärrettävistä syitstä pinna voi olla kireällä, sama "varkaiden esto" käytössä monessa muussakin kuin jeepissä...
muillakin ollut samanlaista vaivaa.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p...0817d8810f09b9
Vastaa lainaten
Vanha 17.11.2012, 09:00
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
Se mikä siitä tekee vielä jännempää niin en ajatellu paasata niitä paskaksi millään jännällä hylsyllä että ei hajoa ja sitte onkin jännä avata ne.
En mä ala soittelemaan ja sahaamaan rengasliikkeitä ympäriinsä etsimään jos jollain sattus olemaan adapteri, kuitenkin korjaamolla oon ollu töissä niin tiedän että siellä ei ole mitään adaptereita laatikossa vaan perusavaimet ja kaikki sovikkeet on asiakkaan oma ongelma.
Jännä.

Ja jos ne olis lukkopultit niin olisin jännästi sanonu että "jännä lukkopultti" mutta nyt niistä ei ole kyse vaan orkkis pulteista.
No jännä juttu jos tuolla asenteella et saa apua ongelmaasi. Itse asiassa toivon suuresti, ettet löydä Vituttaa tuollainen asenne apua kysyessä..

Mikset vaan heivaa niitä ihmepulttejasi helvettiin ja hommaa normaaleita tilalle? Ei kait voi olla niin vaikeeta

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vanha 17.11.2012, 09:10
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Perusasetus

Moi,

komppa edellistä...

> kuitenkin korjaamolla oon ollu töissä niin tiedän että siellä ei ole mitään adaptereita laatikossa

Ompelukone- vai tietokonekorjaamo? Anteeksi OT kysymys, melkeen toivon että sait apuja, mutta jotenkin tuntus että vähemmällä ittuilulla vastaajille vois löytyö paremmin tai nopeemmin.

-Paavo
Vastaa lainaten
Vanha 17.11.2012, 09:23
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Perusasetus

Autokorjaamossa ei välttämättä olekkaan mitään spesiaalihylsyjä jokaiseen erilaiseen mutskuun, mut rengasliikkeissä tulee varmaan päivittäin vastaan jotain erikoista niin sieltä kannattaa kysellä.

Ja ilman kuvaa k.o ongelmasta apuja on vaikea antaa, joten kiukuttelu ei auta yhtään.
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
Vanha 17.11.2012, 09:45
Tulokas

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Ompelukone- vai tietokonekorjaamo? Anteeksi OT kysymys, melkeen toivon että sait apuja, mutta jotenkin tuntus että vähemmällä ittuilulla vastaajille vois löytyö paremmin tai nopeemmin.

-Paavo
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mikset vaan heivaa niitä ihmepulttejasi helvettiin ja hommaa normaaleita tilalle? Ei kait voi olla niin vaikeeta
Ihan Ford- merkkikorjaamolla ollut useamman vuoden.
Jossa meillä oli myös pitäjän suurimmat rengasmarkkinat.
Tältä pohjalta tiedän että siellä ei ole mitään erikoishylsyjä nurkissa vaan asiakas tuo itse sellaiset jos tarve on.
Ja voiko tässä olla vittuilematta jos provoa tulee ja porukka ei osaa lukea?
Millä mä heivaan noi ihmepultit vittuun kun ne on kiinni?
Ei se varmasti olisi vaikeaa jos ne olis pussissa tossa pöydällä.
Mutta kun lukematta edes ongelmaa aletaan viisastelemaan ja provoilemaan niin en jaksa sellasta.

e: ja siinä on edelleen tuomionpäivän homma alkaa ajella ristiin rastiin korjaamoita ja rengasliikkeitä kyselemässä jos nurkissa olisi sopiva avain.
Jeeppi imee polttoaineen hinnassa monen adapterin hinnan kun vain keksisi missä sitä myydään.
Vastaa lainaten
Vanha 17.11.2012, 09:59
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Perusasetus

Edelleen pistä kuva siitä kannasta niin varmasti joku osaa kertoa mistä sellaisen hylsyn saat.

Jos ei muuta niin hitsillä toinen mutteri päähän kiinni ja siitä vääntää.
Uudet pultit vaan tilalle.
Vastaa lainaten
Vanha 17.11.2012, 10:02
pahapaimen:n Avatar
pahapaimen pahapaimen ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 15.11.09
Sijainti: Hamina
Perusasetus

Tilaa tuolta; http://www.jeep4x4center.com/wheel-a...ries/index.htm
Vastaa lainaten
Vanha 17.11.2012, 11:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
Ja voiko tässä olla vittuilematta jos provoa tulee ja porukka ei osaa lukea?
Millä mä heivaan noi ihmepultit vittuun kun ne on kiinni?
Ei se varmasti olisi vaikeaa jos ne olis pussissa tossa pöydällä.
Mutta kun lukematta edes ongelmaa aletaan viisastelemaan ja provoilemaan niin en jaksa sellasta.
Sulle kukaan mitään vittuillut vaan kysyi/ neuvoi asiallisesti luettuaan ekan tekstisi - sen jälkeen itse avasit sanaisen arkkusi.

Lainaus:
e: ja siinä on edelleen tuomionpäivän homma alkaa ajella ristiin rastiin korjaamoita ja rengasliikkeitä kyselemässä jos nurkissa olisi sopiva avain.
Jeeppi imee polttoaineen hinnassa monen adapterin hinnan kun vain keksisi missä sitä myydään.
Siinä lie ei ole tuomionpäivän hommaa, että ottaisit kuvan pyöränpulteistasi ja postaat sen tänne, tai etsit netistä kuvan niistä pulteistasi? Sitähän tässä vähän niinkuin yritetty hakea että onko sulla siellä nyt lukkopultit merkkiä "X", vai onko noi jotkut ihan tavan pyöränpultit vähän harvinaisemmalla päällä.

Jos ne on torxit niinkuin sanoit, niin torx avaimia saa sekä normaalina että käänteisenä hyvinvarustetuista autotarvikeliikkeistä ja rautakaupoista. Kun se on hirveän vaikea kenenkään kunnon neuvoja antaa jos et itse viitsi nähdä asian eteen vaivaa ja alat vain vittuilla asiallisista kysymyksistä..

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vanha 17.11.2012, 12:08
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Perusasetus

Lainaus:
Jännä.
Jos ne kerran on alkuperäiset pultit niin kannattaisko kysyä lähimmältä merkkikorjaamolta?
Vois kuvitella et niidenkin täytyy joskus ottaa siellä renkuloita irti...

Tietenkin se jos ei jaksa soitella tai ajella eikä ääni kanna huutamallakaan tarpeeksi kauas voi muodostaa pienen ongelman...perinteinen paperikirje vois kulkea halvemmalla ku jeeppi...

Ja auton olet kohnannut läpi ettei sellasta avainta ole missään mukana? Luulis et jos alkuperäisiä ovat niin ois sit niihin käypänen avainkin auton varusteissa.

Pikkusen kannattais tarkistaa tota omaa asennetta kanssa. Ei niitä ongelmia kukaan sun puolestasi selvitä jos et itse viitsi nähdä minkäänlaista vaivaa asioiden eteen.

Viimeksi muokannut Rölli : 17.11.2012 12:17
Vastaa lainaten
Vanha 17.11.2012, 12:15
Rälläri:n Avatar
Rälläri Rälläri ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 01.07.05
Sijainti: Lappeenranta ,Finland.
Perusasetus

mistäs on jeeppi ostettu ,avain voi olla edellisellä omistajalla/liikkeessä
oisko tosta apua on kyl tähtikanta

http://www.vannetukku.fi/aluvannemut...m-p-13190.html
SLCK#357
TOYOTA laatuun voi luottaa.

Viimeksi muokannut Rälläri : 17.11.2012 12:20
Vastaa lainaten
Vanha 17.11.2012, 12:21
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Perusasetus

Jos on tollainen vasemman puoleinen, niin ei taida sopia, kun oikea hylsy.
Tää oli ihan arvaus torksin näköisestä kannasta.
Vastaa lainaten
Vanha 17.11.2012, 19:08
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Perusasetus

no, neuvoni rengasliikkeessä käymisessä perustui lähinnä siihen oletukseen että siellä suunnalla olis ollut ammattitaitoisia asiakasta palveleviä rengasmyyjiä eikä vaan semmosia "..ttu kun ei kiinnosta, rahat pois ja baanalle" rengasliikkeitä. meillä täällä ei olekkan kyllä kun kaks rengasliikettä mutta senverran niissä tulee käytyä että tiedän molemmissa olevan semmonen pakki nurkassa missä on reilusti yli viiskymmentä erilaista adapterihylsyä...

ja jos se on ton edellisen postauksen kuvassa olevaa mutteria muistittava mutta urat hieman harvemmassa niin hyvä, 6 kulmainen hylsy (ei pulttikoneeseen tarkoitettu voimahylsy, ne oli liian väleitä) sopi ainakin yhdessä pikkublazerissa niihin niinku tehtynä.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Apua autonvalintaan!!!!!! juhis75 Tekniikka & Jutustelu 4 21.09.2011 22:01
tunnistus apua ärjy Chit-Chat 6 16.06.2009 10:50
HILUXIN napalukko ääntää.apua..apua..:) Tekniikka & Jutustelu 5 03.01.2006 00:36
APUA! Gemari Tekniikka & Jutustelu 3 24.01.2005 19:16
Apua! Tekniikka & Jutustelu 4 10.04.2004 21:43

Sivu luotu: 17:43 (GMT +2).