![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Rangen vetoniveletKyselisin tässä viisaammilta että mitkä vetonivelet olis hyvät ja kestäis vähän rokkaamistakin. Kärryhän on tietenkin vähän vanhemman mallin Ranke, eli jostain -70 luvun puolenvälin tienoilta. Oliskos myös jotain hinta-arvioo ?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
Omat kestää mielestäni riittävästi. Kunhan ovat hyvät/ehjät. Oman -73 Rangen ostin vuonna 1998 ja siitä saakka olen ajanut lappalaisilla safareita. Alussa vielä hiton raskas kaasujalka kompensoi sitä ajotaidon puutetta. No, pallot vuoti öljyä ja laittelin niihin vetonivelrasvaa(jep, väärin tehty ja vettä oli aina joukossa) ja ajattelin, et sitten ku nivel hajoaa tai vetari katkeaa, ni laitan kerralla koko akselin kuntoon. Viime keväänä oli pakko sitten vaan vaihtaa stefoja ja tiivisteitä, kun ei siitä mikään ollut hajonnut.. Nyt sitten en tiedä, kun tulee arppi eteen, että muuttuuko tilanne olennaisesti. Uudet jos hankit, niin tärkeintä on ostaa laatuosat, esim. alkuperäiset. Eräs palstan tunnetuimpia henkilöitä tilasi briteistä halvat vaihtoehdot ja taisi vaihtaa toisen niistä pois jo kesken ekan reissun... Todellakin, jos tämä ns. rokkaaminen tapahtuu jonkun järjen rajoissa, niin kyllä orkkikset kestää riittävästi. Antti L RR-73 Viikko+1päivä ilman spaddua ja fiilis sen mukainen |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Siis nyt on kyse kilvanajolaitteesta ja akelissa on arppi.
Mielestäni täällä oli joskus juttua että jenkeistä tai jostakin saisi vahvempia. Kuka tietää?? Note! This message was posted anonymously! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Alkuperäiset nivelet ovat GKN:n tekemät, hommaa uudet semmoset.
Tapsa - Tässä yhteydessä esitettyjen perustelujen tehtävänä ei ole esittää faktoja vaan edistää asiaa. Ongelma ei synny siitä, että joku esittää valheellisia perusteluja, vaan siitä, että jonkin toisen ryhmän edustajat ovat liian tyhmiä ja uskovat ne - |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Eikä Hardy Spicerin vakionopeusnivelillä tee mitään?
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't." |
#6
|
|||
|
|||
![]()
No enpä ole nähnyt kenenkään aktiivisesti niitä H&S:ita tarjoavan Rankkuun, en tosin kyllä silloin kysynyt S&N:ltä...... Mul kävi viime kesänä tuuri, kun ne halpis (£40) nivelet korkkas Ylläksellä niin lähettivät sitten korvaavina osina GKN:t Paddockilta Britpartin piikkiin korvauksetta.
Noi uudet GKN nivelet on mulla muuten pöydällä vielä, koska vähän käytetyt samanlaiset ovat kestäneet hyvin yhden tumpin katkaisunkin ja toisen kiertymisen.... ja nääkin kauneusvirheet tulivat vain ajotaidon puutteesta ja liiasta innostuksesta :-). Laitan uudet nivelet kyllä samalla kun saan aikaiseksi korjata nollille (tai miinukselle) menneen casterin. Tapsa - Tässä yhteydessä esitettyjen perustelujen tehtävänä ei ole esittää faktoja vaan edistää asiaa. Ongelma ei synny siitä, että joku esittää valheellisia perusteluja, vaan siitä, että jonkin toisen ryhmän edustajat ovat liian tyhmiä ja uskovat ne - |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Hardy Spiceria saa ainakin Famous Fourista, £89 + rahti + ALV, jää kuitenkin pitkästi alle parinsadan euron kotiin kannettuna. Aika hyvin kyllä kestää ne GKN:t jos tumppiakseleita menee, siinä on kyllä voimansiirron optimisulake, ei maksa just mitään ja sikahelppo vaihtaa.
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't." |
#8
|
|||
|
|||
![]()
S&N:ltä Hertsikasta / Roihupellosta voi kysyä - nehän edustavat H-S:ia Suomessa.
Joo, kävi eksytyksessä mäihä kun tumppi katkes niin sattumalta oli yks iso ruuvari jostain saanut sen verran magnetismia, jotta sain sillä hivutettua pätkän veks nivelen sisältä eikä siis edes pyörää tarttenu irroittaa.... ja tumppihan tietty oli pakissa. 10 minuutin huolto siinä mihin hajos. Kotona katoin toisenkin ja kiertyny jo oli sekin. Tarttee siis vähän keventää jalkaa ![]() Tapsa - Tässä yhteydessä esitettyjen perustelujen tehtävänä ei ole esittää faktoja vaan edistää asiaa. Ongelma ei synny siitä, että joku esittää valheellisia perusteluja, vaan siitä, että jonkin toisen ryhmän edustajat ovat liian tyhmiä ja uskovat ne - |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kommentti tohon GKN - HS -keskusteluun: Osa OEM-nivelistä (ainakin ABS-akselisten) on Hardy Spicerin tekemiä.
T, Antti |
#10
|
|||
|
|||
![]()
OK, mulla siis niitä vanhemman mallisia - 23 spooria sisään ja 10 ulos, irto tumpilla.
Tapsa - Tässä yhteydessä esitettyjen perustelujen tehtävänä ei ole esittää faktoja vaan edistää asiaa. Ongelma ei synny siitä, että joku esittää valheellisia perusteluja, vaan siitä, että jonkin toisen ryhmän edustajat ovat liian tyhmiä ja uskovat ne - |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tietenkin, mutta uudempien vakionopeusnivel + vetari 24-uraisilla ulkopäillä on HS.
T, Antti |
#12
|
|||
|
|||
![]()
No ilmankos ne ei kestäkään kuulemma..... vitsi vitsi...
Tapsa - Tässä yhteydessä esitettyjen perustelujen tehtävänä ei ole esittää faktoja vaan edistää asiaa. Ongelma ei synny siitä, että joku esittää valheellisia perusteluja, vaan siitä, että jonkin toisen ryhmän edustajat ovat liian tyhmiä ja uskovat ne - |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Olen kuullut että satakymppi lantikassa olisi tuhdimmat nivelet, mutta mahtaneeko sopia rankkuun? Kertokaa joku jos on tietoa.
Note! This message was posted anonymously! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:Rockyn vetonivelet | Rokijaska | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.12.2007 12:04 |
Rockyn vetonivelet | Rokijaska | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 15.03.2007 17:42 |
o / patrollin vetonivelet | petri.s | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 04.01.2007 17:42 |
hj.:n vetonivelet | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 15.09.2004 12:05 | |
vetonivelet | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 28.07.2004 22:05 |