Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.10.2012, 17:33
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

Toyota 2.4dieseleiden öljysuihkut


Olis tollane 2LII-T moottori rakenteilla ja nyt levällään niin minkäköhänlainen toi öljysuihkujen rakenne on?

onko jousikuormitteiset?

kannattaisko niille jotai tehä, muistan vaan jossain joskus ollu puhetta noista ettei olis jostain syystä toiminu ja sit särkynynnä konhe??

kiitos...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.10.2012, 18:39
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Jousikuormitteinen, ja kannattaa vaihtaa jos ei hirveän kalliit ole. jousi saattaa vanhetessaan väsyä ja mennä poikki ja tiputtaa öljynpaineet tyhjäkäynnillä.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.10.2012, 19:40
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ilman muuta kannattaa ainakin testata, ja minusta ei ole hätävarjelun liioittelua uusia.

Minä olen purkanut muutaman 2L ja 2LT:n joilla ajettu se tyypillinen puoli milliä, 2LT:ssä oli 2 jousta poikki, ja 2L:ssä vähintään yksi.

Toki yhden hiacen tarkistin, ja siellä kaikki jouset oli ehyet, joten ei ne kaikista ole poikki, toki minulle vissiin sattuneet poikkeuksellisen huonot aihiot, kun kukaan muu ei ole kertonut noista jousiongelmista, vaikka olen asiaa pitänyt esillä

Ja tuota samaa paineventtiiliä käytetään mm. HDJ-80:ssä, ja niissä 3:ssa, mistä noita olen tutkinut, niin kaikissa kaikki "ehyitä", toki kun mikroskoopin alla tarkastelee, niin jousessa kulumaa, ja avautumispaine alentunut.

Ja kun tehdään koneremontti, ja vaikkapa kahdessa pytyssä on jousi poikki, niin ne pytyt "uivat" öljyssä, ja ne 2 muuta käyvät "kuivana"; siis 2 pyttyä kuin uusia 40 tkm jälkeen, mutta 2:ssa reilu olkapää, ja kiinnileikkautumia, sekä veltostuneet männänrenkaat
-> tuosta aloin epäillä noita öljysuihkujen venttiilejä

Siis se paineventtiili on se "pultti" jolla on se suihku on kiinni lohkossa, ja siellä sisällä on juosikuormitteinen kuula, joka ei päästä öljyä suihkulle, kuin suuruusluokkaa reilun kilon paineesta alkaen

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 01.10.2012 19:44 Perustelu: lisätty rakenne
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan muutama ylimääräinen auto kaupan. toyota,toyota,renault ja taas toyota Jumppis O/M/V Ajoneuvot 1 29.06.2011 13:17
Myyty 2L-T moottorin osia (vauhtipyörä, venttiilikoppa,öljysuihkut ja vetokoukku) karppa2 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 22 18.04.2011 22:04
Myyty Toyota 1.6 4A-F tekniikka=>1.3? esim.Toyota 1.3 12V MiKo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 27.03.2010 11:46
Myydään / Vaihdetaan Toyota Landcruiser HJ61 -88 (vaihto mahdollista Toyota 4Runneriin) Jooseppi O/M/V Ajoneuvot 0 11.03.2009 21:07
Mäntien öljysuihkut BJ:n koneeseen? Eskimo Tekniikka & Jutustelu 3 28.10.2005 09:23


Sivu luotu: 08:49 (GMT +2).