|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Bensamaasturin uittaminenMitenkä noita virranjakajia ym. virtavehkeitä suojais että ei olis niin arka jos vähän syvemmässä vedessä meinais uittaa? Virranjakajasta vesitiivis? Noita videoita ku kattelee niin ajelee ne tuulilasia myöten vedessä noilla pensavehkeilläki? No kyllähän tuosta nyt pääsee!
|
#2
|
|||
|
|||
Muiden kertomana kahvipyödässä olen kuullut, jotta jakajaan tulee johtaa paineilmaa jatkuvasti, jotta vesi pysyy pois.... ja muovikassit sit roiskeita varten.
Sit netissä olen nähnyt, jotta 5.0 Efi Fordissa on jakan suojana aika hyvän näköinen kortonki, joka varmaan passaa muihinkin härpättimiin. Omakohtaisia kokemuksia ei o ku muovikasseista (toimii roiskeille) ja sit ilman niitä (ei toimi roiskeille). Ja tietty vermeet pitää olla ihan iskussaan, muuten pienikin vesi on paha. Itsestään selvyyksiä taitaa olla..... Tapsa - Tässä yhteydessä esitettyjen perustelujen tehtävänä ei ole esittää faktoja vaan edistää asiaa. Ongelma ei synny siitä, että joku esittää valheellisia perusteluja, vaan siitä, että jonkin toisen ryhmän edustajat ovat liian tyhmiä ja uskovat ne - |
#3
|
|||
|
|||
Eiköön sen virranjakajan kannen voi tiivistää silikonisaumalla?
A-P Kotimainen diesel on jees!!! |
#4
|
||||
|
||||
Olikohan Hot Cars Vaasassa mikä kauppaa Kupla Volkkarien osia,niillä oli ainakin Kuplan jakajaan sopiva tiivis kortonki päälle,tarkoitettu Baja Bugeihin,eli luulis sukeltamistakin kestävän.
Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään. |
#5
|
|||
|
|||
Eikä olis helpompaa laittaa pikkuinen 12V sähköpumppu ja sillä pienpaineilmaa jakajaan? Ja akseleihin ja laatikoihin?
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't." |
#6
|
|||
|
|||
Jos meinaa akseleihin johtaa paineilmaa, kannattaa varmaan käyttää paineenalenninta tms., ettei pumppaa öljyjä ulos vetarin tiivisteiden kautta. Periaatteessahan öljyn pinta on alempana kuin vetarit kun auto on tasamaalla, mutta jos nyt sattuisi juuttumaan akselit ristissä johonkin vedenalaiseen kinkamaan.
Painettahan akseliputkissa ei tarvitse olla kuin juri sen verran, että vesi ei pääse sisään, eli jos maksimisyvyys jossa autoaan uittaa olisi vaikka puolitoista metriä, olisi tarvittava suhteellinen paine noin 0,15 bar. Metrin syvyydellä vain 0,1 bar. Pienikin kompressori tuottaa hetkessä tuon verran. Vaidelaatikoissa taitaa usein olla kardaanien lähdöt öljypinnan alapuolella, jolloin kannattaa olla vielä varovaisempi sen paineilman kanssa. Sellainen viritys voisi toimia, että johtaisi huohotinten letkut mahdollisimman ylös, ja sitten takaisin niin alas, että letkun päät olisivat samalla tasolla kuin alin oletettu vuotokohta. Tällöin akseliputken sisä- ja ulkopuolelle kohdistuisi sama paine, eikä vedellä olisi siten pyrkimystä akselin sisään. Tietysti kun ajaa lämpimän akselin kylmään veteen, jäähtyy sen sisällä oleva ilma jonka seurauksena tuo lenkkihuohotin imee jonkun verran vettä, mutta jos vaika sinne ylimpään kohtaan laittaa pienen ilmasäiliön (vaikkapa polttoainesuodattimen), ei imu varmasti saa vedettyä vettä akselin sisälle asti. Tuollaisella virityksellä välttyisi kompressorilta ja paineenalentimilta, ja paine olisi aina juuri oikeanlainen. Ainoa miinus olisi kaksi letkua yhden sijasta. |
#7
|
|||
|
|||
Niin mites ton paineen kans jakolaatikossa vaihdelaatikossa ja perissä.
siellä pitäisi pitää ylipaine mutta paljon? ja kuinka paljon painetta stefat pitää ennenkun öljy karkaa sieltä ulos tai rummuille ? |
#8
|
|||
|
|||
Mä pistäisin vaan jakajaan painetta ja varmistuisin muun sytytysjärjestelmän veden siedosta. Ilmanoton nyt tietysti pitää olla riittävän ylhäällä. Mä en ainakaan omassa autossani jaksaisi tehdä muuta kuin, huolehtia huohotinten olevan riittävän ylhäällä ja turbiinikotelon riittävän tiivis.
Jos johonkin akseliin tai jakolaatikkoon, niin eipä tuo juuri haittaa. Automaatti on oikeastaan ainut todella arka laite. Itse ainakin huollan autoa niin paljon, että ei se vesitippa pääse mitään rikkomaan esim. perään joutuessaan. Lopuksi todettava kyllä se, että korostin tässä ehkä enemmän omaa laiskuuttani, kuin auton veden sietämisen parantamiseen tähtäävien toimien mielekkyyttä. Antti L RR-73 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Webaston uittaminen | aatsi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.09.2005 19:06 |
minkähän bensamaasturin hankkis? | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 01.06.2005 20:19 |