![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Xenonin syttyminenMoron arvon raati. Onko Xenonien syttymisnopeudessa eroja. Elikkäs olisi tarjolla kohtuulliseen hintaan Hella 3003 valot xenon sarjalla höystetynä. Valot ja muutossarja ovat uusia. Kaveri joka ko. sarjaa käyttää kertoi, että valoteho on hyvä mutta syttyminen vie hetken. Tämä ongelma siis ensimäisellä sytytyskerralla. Onko tehdas Xenonit aina räpsystä kirkkaat?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tehtaassa ne kaikki xenonit tehdään...
![]() Se nyt on ominaisuus että sytyttäessä välähtää, liki sammuu ja sitten kirkastuu "hitaasti". Kun käyttää esim. lyhkäsillä hetken ja laittaa takasin pitkille niin syttyvät heti kirkkaaksi. Näin siis lisäpitkissä. Työvaloissahan tuota sammuttelua ei tule. Jos ovat pidemmän aikaa pois päältä niin tuo "sammuminen" tapahtuu taas. Riittävän vaikeaselkoinen selostus? ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
on eroja
alkup asenteisissakin, mutta myös näissä halpisjälkkäreissä, ja kylmässä kaikki hidastuu entisestään... merkkejä ei oo luetella, mutta joku vuos sitten katuauto.fi stä tilatut palaa hämmästyttävän äkkiä kirkkaina, samoin kärkkäiseltä haetut ... joku viisas varmaan osais kertoa varmemmin, mutta ymmärtääkseni sinne lampulle ajetaan sen kirkastumisen ajan hiukan erilailla sähköä, ja tämön hetken osa ballasteista ääntelee hyvinkin voimakkaasti, ja antaa myös häiriöitä esim. radioon
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 23.09.2012 19:49 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
liittyen xenoneihin niin muistakaa laittaa sitten oikeinpäin umpiot aina.. tullut tuossa puunajossa huomattua että ei kestä kovin kauan polttimot jos on väärinpäin umpio.. tulee tärinää varsinkin kärryssä aikalaillakin välillä..
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Niissä ballasteissa on eroja. Ensinnäkin niitä on ohjaustekniikaltaan analogisia ja digitaalisia.
Sitten se miten startataan. Toiset tuuppaa alussa rajusti virtaa/jännitettä polttimolle, jotta se syttyisi nopeasti. Jotkut ajaa reilusti yli nimellisarvojen ja palaavat sitten normitasolle. Tämä ehkä rassaa polttimoa enemmän kuin se, että sytytetään rauhallisesti eikä ylitetä nimellisarvoja. Digitaaliset lienee yleisesti ottaen parhaimpia, polttimolle ajettava virta ei aiheuta virtapiikkejä auton järjestelmiin eikä ylirasitusta polttimolle. Ja jotta asia menisi vielä enemmän sekavaksi, on olemassa tasavirtaa- ja vaihtovirtaa polttimolle syöttäviä malleja. Tasavirtamallit on vanhanaikaisia, vaihtovirtamallit nykypäivää. Polttimot toimivat paremmin vaihtovirtaballasteilla, elektrodit kuluvat tasaisesti, tasavirralla toinen elektrodi kuluu nopeammin polttimossa. Ballasteissa voi olle eroja myös sen suhteen, kuinka kirkkaana polttimo palaa. Eli jotkut tuuppaa heikommin virtaa polttimolle kuin toiset polton aikana. Ja lämmetessään ne rajoittaa tehoja jotta ei tulisi ylilämpenemistä. Sekin riippuu taas millainen ballasti on tekniikaltaan, paljonko lämpeneminen vaikuttaa tehoon. Ja ballastista riippuen sitä vinkunaa tulee enemmän tai vähemmän, mutta sillä ei liene muuten väliä.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No ossoottakos tekniikkavelehot selventee tämmöstä asijata: Eli tuossa kingissä ei kestä toisenpuolen kseenonin ballasti kuukautta pidempään? toinen toimii ihan ok, mutta kauempana akunliitoksesta oleva herkijää toimimasta jonkun ajan käytössä ollessaan! Mistee kehnosta tuo johtuu? Tärskyjähän net saa molemmat samalla lailla, muttakun se on aina saman puolen ballasti joka menee sököksi?
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
#8
|
||||
|
||||
![]()
En tiedä mistään mitään mutta alkajaiksi ehottaisin että vaihdat polttimot puolelta toiselle ja tutkailet että siirtyykö vika samalla.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Yllämainitun lisäksi kannattaa tarkastaa onko kaapelointi kunnossa? Miinuspiuha kunnolla maissa? Mittaa ballastin navoista jännite ts. onko syöttö kunnossa kuormalla.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Siis ylösalaisin vai taaksepäin? ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
... ja kun mittaat, mittaa sieltä matalajännitteen puolelta ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Xenonin työvalot (Nordicin umpiot) | BeeJii | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.03.2008 09:05 |