Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.09.2012, 19:06
Teppo2 Teppo2 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.11.04
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 199
Perusasetus

Xenonin syttyminen


Moron arvon raati.
Onko Xenonien syttymisnopeudessa eroja.

Elikkäs olisi tarjolla kohtuulliseen hintaan Hella 3003 valot xenon sarjalla höystetynä. Valot ja muutossarja ovat uusia.

Kaveri joka ko. sarjaa käyttää kertoi, että valoteho on hyvä mutta syttyminen vie hetken. Tämä ongelma siis ensimäisellä sytytyskerralla.

Onko tehdas Xenonit aina räpsystä kirkkaat?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.09.2012, 19:13
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Tehtaassa ne kaikki xenonit tehdään...
Se nyt on ominaisuus että sytyttäessä välähtää, liki sammuu ja sitten kirkastuu "hitaasti". Kun käyttää esim. lyhkäsillä hetken ja laittaa takasin pitkille niin syttyvät heti kirkkaaksi. Näin siis lisäpitkissä. Työvaloissahan tuota sammuttelua ei tule. Jos ovat pidemmän aikaa pois päältä niin tuo "sammuminen" tapahtuu taas. Riittävän vaikeaselkoinen selostus?
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.09.2012, 19:44
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Tehtaassa ne kaikki xenonit tehdään...
Se nyt on ominaisuus että sytyttäessä välähtää, liki sammuu ja sitten kirkastuu "hitaasti". Kun käyttää esim. lyhkäsillä hetken ja laittaa takasin pitkille niin syttyvät heti kirkkaaksi. Näin siis lisäpitkissä. Työvaloissahan tuota sammuttelua ei tule. Jos ovat pidemmän aikaa pois päältä niin tuo "sammuminen" tapahtuu taas. Riittävän vaikeaselkoinen selostus?
Sama suomeksi; Kylmät syttyy hitaasti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.09.2012, 19:47
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

on eroja

alkup asenteisissakin, mutta myös näissä halpisjälkkäreissä, ja kylmässä kaikki hidastuu entisestään...

merkkejä ei oo luetella, mutta joku vuos sitten katuauto.fi stä tilatut palaa hämmästyttävän äkkiä kirkkaina, samoin kärkkäiseltä haetut ...


joku viisas varmaan osais kertoa varmemmin, mutta ymmärtääkseni sinne lampulle ajetaan sen kirkastumisen ajan hiukan erilailla sähköä, ja tämön hetken osa ballasteista ääntelee hyvinkin voimakkaasti, ja antaa myös häiriöitä esim. radioon
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 23.09.2012 19:49
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.09.2012, 21:39
tikkukuski:n Avatar
tikkukuski tikkukuski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: viitasaari
Viestit: 471
Perusasetus

liittyen xenoneihin niin muistakaa laittaa sitten oikeinpäin umpiot aina.. tullut tuossa puunajossa huomattua että ei kestä kovin kauan polttimot jos on väärinpäin umpio.. tulee tärinää varsinkin kärryssä aikalaillakin välillä..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.09.2012, 05:14
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Niissä ballasteissa on eroja. Ensinnäkin niitä on ohjaustekniikaltaan analogisia ja digitaalisia.
Sitten se miten startataan. Toiset tuuppaa alussa rajusti virtaa/jännitettä polttimolle, jotta se syttyisi nopeasti. Jotkut ajaa reilusti yli nimellisarvojen ja palaavat sitten normitasolle. Tämä ehkä rassaa polttimoa enemmän kuin se, että sytytetään rauhallisesti eikä ylitetä nimellisarvoja.
Digitaaliset lienee yleisesti ottaen parhaimpia, polttimolle ajettava virta ei aiheuta virtapiikkejä auton järjestelmiin eikä ylirasitusta polttimolle.

Ja jotta asia menisi vielä enemmän sekavaksi, on olemassa tasavirtaa- ja vaihtovirtaa polttimolle syöttäviä malleja. Tasavirtamallit on vanhanaikaisia, vaihtovirtamallit nykypäivää. Polttimot toimivat paremmin vaihtovirtaballasteilla, elektrodit kuluvat tasaisesti, tasavirralla toinen elektrodi kuluu nopeammin polttimossa.

Ballasteissa voi olle eroja myös sen suhteen, kuinka kirkkaana polttimo palaa. Eli jotkut tuuppaa heikommin virtaa polttimolle kuin toiset polton aikana. Ja lämmetessään ne rajoittaa tehoja jotta ei tulisi ylilämpenemistä. Sekin riippuu taas millainen ballasti on tekniikaltaan, paljonko lämpeneminen vaikuttaa tehoon.

Ja ballastista riippuen sitä vinkunaa tulee enemmän tai vähemmän, mutta sillä ei liene muuten väliä.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.09.2012, 17:43
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

No ossoottakos tekniikkavelehot selventee tämmöstä asijata: Eli tuossa kingissä ei kestä toisenpuolen kseenonin ballasti kuukautta pidempään? toinen toimii ihan ok, mutta kauempana akunliitoksesta oleva herkijää toimimasta jonkun ajan käytössä ollessaan! Mistee kehnosta tuo johtuu? Tärskyjähän net saa molemmat samalla lailla, muttakun se on aina saman puolen ballasti joka menee sököksi?
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.09.2012, 18:43
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

En tiedä mistään mitään mutta alkajaiksi ehottaisin että vaihdat polttimot puolelta toiselle ja tutkailet että siirtyykö vika samalla.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.09.2012, 20:15
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Yllämainitun lisäksi kannattaa tarkastaa onko kaapelointi kunnossa? Miinuspiuha kunnolla maissa? Mittaa ballastin navoista jännite ts. onko syöttö kunnossa kuormalla.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.09.2012, 15:59
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tikkukuski Näytä viesti
liittyen xenoneihin niin muistakaa laittaa sitten oikeinpäin umpiot aina.. tullut tuossa puunajossa huomattua että ei kestä kovin kauan polttimot jos on väärinpäin umpio.. tulee tärinää varsinkin kärryssä aikalaillakin välillä..
Voisitko selventää tyhmälle mitä tässä tarkoitetaan?
Siis ylösalaisin vai taaksepäin?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.09.2012, 21:55
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan Näytä viesti
Yllämainitun lisäksi kannattaa tarkastaa onko kaapelointi kunnossa? Miinuspiuha kunnolla maissa? Mittaa ballastin navoista jännite ts. onko syöttö kunnossa kuormalla.

... ja kun mittaat, mittaa sieltä matalajännitteen puolelta ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Xenonin työvalot (Nordicin umpiot) BeeJii Tekniikka & Jutustelu 2 01.03.2008 09:05


Sivu luotu: 23:00 (GMT +2).