Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.08.2012, 23:48
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

2L Pumpun vaihto ja avautumispaineet??


Vaihdoin ahdettuun 2L koneeseenn TD E carinan VE/10xxxxxxxxxxx pumpun ja nyt motti on lähes käyntiin lähtemätön. (juuri ja juuri lähtee käyntiin ja käy vain matalilla kierroksilla hököttäen ja tuupaten aikaslailla savua). Carinassa suuttimien a.paine autodatasta katottuna 137-157 bar ja L koneessa (Avautumispaine - uusi/käytetty bar 113-121/102-121) että tuota onkohan ny käyny niin että L koneen suuttimet kusee tolla uudella 10 np. pumpulla??? Suutin suosituksia otetaan vastaan! (esim hj 61??)

__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.08.2012, 03:40
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Pumppu 180 astetta pielessä. juurikin semmoiset oireet! Been there, done that
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.08.2012, 07:27
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Pumppu 180 astetta pielessä. juurikin semmoiset oireet! Been there, done that
Ei saakeli. Kokeilimme kaikki 4 asentoa 90 asteen välein ja "pari" muutakin ajotusta ja ainut tämä merkkien mukainen ajoitus millon ees lupaili... väittäisin että ajoitukset on kohallaan.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.08.2012, 09:41
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

irrota yksi suutin kannesta ja kokeile minkä näköinen sumu siitä tulee.
minkäväristä savua sieltä tulee? jos on vaaleeta ja silmiä kirveltävää niin viittais että on myöhäsellä.

onhan nokka akselikin oikeassa asennossa?
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.08.2012, 19:52
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Paljonko ennakkoa siinä nyt on kellolla kato myös että ykkönen on samassa kohti kummassakin pumpussa suuttimet ei pitäis olla käynninesteenä vaikka paineet olis alhaalla savutus vaan kasvaa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.08.2012, 21:46
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Jos ootte kokeillu kaikki pytyt erikseen, niin onko pyörimissuunta oikea, ettette ajoita pumppua ruiskutuksen "loppupäästä" koneeseen nähden....

Oireet viittaa juuri myöhäseen ruiskutukseen
Tai sitten mahtiluokan ilmavuotoon!!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.08.2012, 22:21
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tuo avautumispaineiden ero:
jos nimenomaan noin päin; siis pumpulle alunperin tarkoitetut suuttimet aukeaa suuremmalla paineella, niin ollaan "oikealla puolen"
siis tuo avautumispaine on se paine, milloin suutin alkaa päästämään dieseliä läpi. todellinen paine voi sitten olla jotain aivan muuta. Ja noissa uusissa common rail- yhteispaine- järjestelmissä ilmoitetaan paine, mitä jakotukista jaetaan suuttimille.

Onko tuo pumpun luovuttaja suorasuihkudiesel? jos on, niin ennakkokäyrä ja ennakko on huomattavan paljon eri, ja myös suihkutus aika?

Onhan tuo pumppu varmasti toimiva? (ettei olisi kummin kaiman nesteettä ajetusta, serkkupoijalta halvalla ostettu....)

Tarkista tosiaan tuo, että pumppu pyörii oikein päin (kun kyse toyotasta, niin varmaan pyörii samaan suuntaa?)

Olisiko mahdollista että suihkuputket olisi ristissä parilla pytyllä?
Tarkista järjestys sekä luovuttajalta että vastaanottajalta, ja nimenomaan nykyinen!

Ja kun käy tyhjäkäyntiä, niin aukaise jokaista suuttimen putkea vuorotellen, ja kirjaa ylös, ei vaikuttanut/vaikutti pienentävästi kierroksiin/ jne....

Ja sitten tuo pakoputki: kun käy tyhjäkäyntiä, niin haiseeko se savu puoliksi palaneelle dieselille, kitku, tarttuu vaatteisiin, on vaaleanharmaata?

ja jos mustaa, niin silloin dieseli on palanut liian vähällä ilmalla -> yksi pytty käytää koko konetta?

Ja tuo ennakkokysymys; jos ennakko aikaisella, niin kone käy karkeasti, ja jos taasen myöhäsellä, niin pehmeästi, ja tosi myöhäsellä kitkuaa.

Ja tuossa hj-61 suutimissa on taasen pari ongelmaa, eivät sovi ristiin sitten millään


P.S olisko missään 2L-T:n pumppua edullisesti? vaikka muutamalla satasella
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.08.2012, 02:03
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Td karsinan pumpussa on sitten se sähköinen ennakonsäätö... Eikä ihan satasella sovi samoille merkeille eri moottoriin vaan pitää kellolla ajoittaa...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.08.2012, 09:54
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Td karsinan pumpussa on sitten se sähköinen ennakonsäätö... Eikä ihan satasella sovi samoille merkeille eri moottoriin vaan pitää kellolla ajoittaa...
Tätä väitettä en kyllä pysty allekirjoittamaan tämän pumpun osalta. Ainoat sähköt pumpussa ovat jakopäästä katottuna vasemmalla ilmeisesti joku pumpun ratasta lukeva pyörimis anturi ja sammuttimen takana oli epoksi möykky jossa luki "fuel cut control" jonka poistettua alta paljastui ihan normaalin näköinen sammutus solenoidi joka naksahtaa kun siihen virta tuodaan. Käsittääkseni sisäisen ennakon säätö on pumpun oikealla puolella alaosassa, ja näyttää kyllä niin mekaaniselle kun vakiopumpussakin.. lisäksi oikealla puolella on nesteen lämmön mukaan.. onko sekin nyt sitten ennakkoa säätävä laite??? Muuutta taitaa mennä kellohommiks..
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.08.2012, 15:12
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Jaa, eipä olekaan sähköjä säädössä. Sehän tulee vasta anjoviksessa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.08.2012, 22:17
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Pumppu 180 astetta pielessä. juurikin semmoiset oireet! Been there, done that
Onko 2l kampuran ja nokan merkit 1:n vai 4:n ruiskutukselle?? Kokeilimme ajottaa noille merkeille ykkösen ruuttausta 3 pykälää ennakkkoon ja 3 pykälää myöhäselle 1 ruuttauksen huipusta mutta ei sitten luvannukkaa... ei kello paljon lämmitä jos nyt on käyny niin että väärää ruuttausta ajotetaan väärälle pytylle
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.08.2012, 07:29
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Kampuran kiila ylös päin siinä jakorattaassa on merkki joka tulee vastamerkkiin .nokka-akselin rattaassa on piste joka tulee kannen pinnan kanssa vaakaan edestä katsottuna oikealle( joissakin malleissa suoraan alas parempi avata venakoppa niin näkee nokasta ) sen jälkeen pumppu ykköseen ja pari hammasta ennakkoa jollei ole kelloa jos on niin n.1mm nostoa tällä pitäis ruveta höpöttämään lopullinen säätö hihnapyörän merkki sitä piikkiä kohti ja kellolla 1.16mm
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.08.2012, 17:08
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

NYT!


Nyt käy! Itse itselleni vastaten että TD carinan pumppu 2L koneessa ajotetaan merkkien mukaan... (yllätys). Syy miksi motti ei käynyt oli ilmeisesti pumpun kannessa ja carinan syöttöruuvin asennossa ja tai kaasuvivun asennuksessa. Ei saanu soppaa ni ei saanu... Kiitos kaikille vinkeistä!
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
12-HT Pumpun säätö? tkomulainen Tekniikka & Jutustelu 29 29.08.2011 20:06
Bj:n pumpun vaihto uudempaan malliin Bj 40 Tekniikka & Jutustelu 8 07.06.2011 21:33
Lj-70 pumpun säätö jukos Tekniikka & Jutustelu 9 11.05.2009 22:58
pumpun ajoitus LJ-70 jukos Tekniikka & Jutustelu 1 21.03.2008 14:01
Pumpun säädöistä hj 60 Tekniikka & Jutustelu 4 10.08.2005 13:43


Sivu luotu: 23:04 (GMT +2).