![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() hdj:n lukkojen ohjaus.Tere taas. elikkä onks joku tehny tohon hdj:n lukkojen ohjaukseen takalukon ohituksen. eli et sais etu lukon päälle ilman takalukkoa. lukkojen ohjaus boxiin siinä kai jonku jutun joutuu tekee ja nyt pitäis sit saada tietää et mitä sille pitää tehdä ja missä se boxi tarkalle sijaitsee, sen verran oon kuunnellu et jossain hanskalokeron takana naksahtelee mut muuten ei oo kyllä tietoo.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
keskilukkoa ohjaava "äly" ainakin oli kuskin jalkatilassa, oisko ollu vasenta sivupeltiä vasten, yllättävän alhaalla, veikkaan että on sama boksi
etu/taka lukkojen kytkentäjärjestyksen muutoksesta ei tietoa, tuskin kovin monimutkanen
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
|||
|
|||
![]()
ok. onkohan sit joku ohjaava rele siellä hanskalokeron takana ku naksahtelee lukon katkasiaa kääntäessä.
tuli vaan tossa akseli rempan yhteydessä revittyä takalukon hilut irti ku oli moottoriki entinen ni sais ton etulukon pelaa omalla systeemillä ja hommais taakse sit vaikka arbin. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=81710 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Millner Off Roadilta Englannista uusi alveineen postikuluineen £501.60 = 585€ |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei ihan kokonaan kannata sitä Kuubaan heittää....... Osan siitä voi hyödyntää näinkin:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
tuohan on etulukon moottori......
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
kyllähän siinä tosiaan toi tanko on. varmaan sais kehiteltyä tohon jonku systeemin, mut pitäis jollain keskittää se tanko siihen perään ku ei oo tota ehjää moottorinjalkaa ja sit ettii joku sopiva sylinteri ohjaamaan. mut nyt kiinnostais lähinnä se et miten sais sen etu lukon toimimaan, ku tekipä takalukon miten tahansa ni etulukon ohjaus tarvii modauksen et suostuu kytkee sen, siis ku toihan ei normisti kytke etulukkoa ilman et takalukko on kytketty.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kunhan löydät sen ohjainboxin, niin ei se kummonen voi olla, kuten pee jo totesi, varmaan tarvii vaan "huijausvirran" että luulee takalukon olevan kytketty.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
näin mäki olettaisin, mut ajattelin nyt kokeilla onneeni, jos joku ois vaikka moisen tehny ni ei tarviis kiivetä perse edellä puuhun.
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Voit myös heittää ne alkuperäiset sähköt niistä lukkojen ohjauksista kuubaan ja teet tollasen kahden releen kytkennän, lukko toimii silloin riippumatta muista lukoista.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
täytynee varmaan jotain tollasta kehittää jos ei löydy ratkasua tohon omaan järjestelmään. kiitoksia vaihtoehdosta.
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
ettei riittäis et pelkän katkasian modais. kun kyllähän etulukko kytkeytyy päälle vaikkei takalukko olisi kykeytynyt. esim jos takalukon moottori jumissa ja kääntää katkasiaa pykälän pidemmalle niin kyllä se etulukko kuitenkin kytkeytyy.
eli ei sen takalukon tarvii saada edes sitä rajaa tai mitenkään liikkua, kunhan se on käänetty katkasiasta päälle. ja se on ihan helppo muuttaa paineilmalle se lukko. sorvaa vaan samanmoisen akselin kun siinä moottorissa, ja tekee siihen akseliin sisäkierteen mikä sopiii sylkkyyn. sitten vaan askartelee kiittityksen sylkylle. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
ai sen etulukon pitäis kytkeentyä joka tapauksessa vaikka takalukko ei meniskään päälle..... piru vie. sit täytyy alkaa ettii vikaa jostain ku ei se kytke sitä päälle.
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Oisko näistä apuja?
http://www.sleeoffroad.com/technical/tz_cdl_pin7mod.htm Kytkentäkaavio pitäisi löytymän tämän linkin takaa http://www.yankeetoys.org/Documents/...ck_Diagram.zip Purku- ja kasaushommasta löytyy sepustus, neuvot ja kuvat täältä: http://www.sleeoffroad.com/technical...k_actuator.htm |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ainakin mulla hodarissa etulukko kytkeytyy usein päälle ennen takalukkoa kun ne yhtäaikaa napsauttaa päälle. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
kyllä mun hodarissa ainakin kytkeyty. vaikka oli rajan puiuhat irti niin etulukko kyllä kytkeyty.
jos keskilukko ei kytkeydy niin ei kytkeydy muutkaan. |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Samalla lailla syöpyny paskax?
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
ei ollu syöpyny... vaikutti ihan hyvä kuntoselta. tosin ei tullu varsinaisesti avattua sitä lukon koteloa, pitäis varmaan kattoo seki. en usko et toi keskilukon ohjauksen boxi vaikuttaa asiaan, ja tasauspyörästön lukko kyllä kytkeentyy päälle ihan normaalisti. ja jos sen etulukon kerran pitäis kytkeentyä päälle ilman takalukkoakin ni eihän mun sit mitään modauksia tarvii tehdä, täytyy vaan selvittää et miks ei se nyt pelaa.
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
mut palaaks keskilukon valo? omassa ex-hodaris oli kasattu keskilukko väärin rempan yhteydessä ni lukko ei menny kokonaan päälle.. ihmettelin ostaes et ei toimi merkkivalo ja takalukkojen valot vaa vilkkuu.. rupes lukot kytkeytyy ku purki ton keskilukon mekanismin ja kasas oikein
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#22
|
|||
|
|||
![]()
joo tasauspyörästön valo ainaki syttyy ihan hyvin ja kytkeentyy muutenki, mut perien valot jää vilkkumaan....
|
#23
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vinkkiä vaan jos jotain hyötyä ... profiilissani albumi jossa HDJ Etu ja taka-akseli lukot muutettuna paine-ilmalle. Kuvia en osaa siirtää näkyviin. Arb kompura vielä ilman säiliötä+ magneetti venttiilit+kytkimet kabiiniin ja voi kytkeä etu tai taka lukon toisistaan riippumatta. Merkkivaloja ei ole koska pers tuntuma kertoo onko lukko päällä vai ei.. Alkuperäiset Toyota akseli lukot joita paineilma sylinteri/per akseli käyttää päälle ja pois. Ollut tyytyväinen kuinka tarkasti toimii kytkentä päälle ja päältä pois.pois.. Ohjaus paine 4kg. |
#24
|
||||
|
||||
![]()
nostetaas esiin tämäkin.. eli mulla tuossa hodarissa ei toimi takalukon moottori ja purin yöllä sen ja magneetit oli irti liimasin ne kiinni mutta ei toimi vieläkään niin mietin että oisko mahdollista että se moottorin peltikuppi menee liian tiukkaan kun ei pyöri matopyörästä ollenkaan??
|
#25
|
||||
|
||||
![]()
oliks kaikki magneetit irti ? niistä kaks on pari ja kaks pari, eli vastakkaisia polariteettejä (???) eli pitää olla "vuorotellen" siellä kuoressa ikäänkuin
+ - + - toinen homma, helposti palaa käämilanka poikki, kun magnetti putoaa... käämimään sen on ainakin pystynyt joku vuos sitten Pennasen Sähkötyö Helsingissä....
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty HJ-61 lukkojen käyttövivut | MK | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 28.11.2010 20:38 |
Myyty 12v lukkojen ohjaus kompura (TML) | karppa2 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 06.10.2010 18:08 |
Ostettu HJ:n lukkojen kytkentävaijerit/vivustot | romurauta | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 02.07.2010 21:43 |
HDJ Akseli lukkojen käytön ohjaus? | hunter hdj | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 21.03.2010 19:50 |
lukkojen sopivuudesta | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 16.11.2006 11:54 |