Terve,
Vuosimallin -89 rangesta meni ECU rikki (pitkä tarina, mutta laina ECU:lla tuo diagnoosi tuli lopulta varmistettua) ja niinkuin tuossa aiemmassa viestiketjussa (
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=91344) tuli todettua uusia ei saa kovin helpolla. Olen muutenkin ymmärtänyt, että juuri tuo 4CU ruisku ei ole kaikista luotettavimpia, niin katse kääntyy korjauksessa johonkin seuraavaan vaihtoehtoon:
a) Etsiä 3.9EFI:n ruiskujärjestelmä ja laittaa se kokonaan (ilmeisesti pitäis käydä)
b) Käyttää jotain ohjelmoitavaa ruiskujärjestelmää niinku megasquirt tms.
Näillä vaan joidenkin tietojen mukaan on se yhteistä, että tuon 3.5EFI:n alkuperäisen 4CU:n ruiskun pohjalle ei suositella mitään tehtäväksi vaan kehotetaan ensin vaihtamaan 3.9:stä ruiskut ja ilmamassamittari. (Hotwire ilmamassamittari on ilmeisesti parempi kuin flapper. Ruiskujen vaihdon syytä en tiedä. Onko 3.9:ssä esim suurempi ruiskutuspaine tai paremmat suuttimet?)
Olisko kellään mahdollisesti jäänyt 3.9:n ruiskuosia myytäväksi tai muita ideoita, miten kohtuullisella vaivalla sais tuon toimimaan luotettavasti? Onko noista ohjelmoitavien ruiskujen asentamisesta positiivisia kokemuksia eli menee heittämällä ja toimii kerralla vai onko se satoja tunteja ennenkuin mitään tapahtuu ja sittenkin polttoainetalous ja käytettävyys on heikohko?
Toki olisin myös kiinnostunut, jos jollain on ylimääräinen 3.5EFI:n toimiva ECU kaupan.