Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.05.2011, 07:17
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

HDJ puslien vaihdosta kysymyksiä, Millnerin puslaongelmaa......


HJ:n puslien vaihto on helppoa kuin heinän teko, mutta nyt kun pitäis vaihtaa HDJ:n puslat ekaa kertaa, niin onko tuossa helpointa edetä niin, että laittaa pukit rungon alle ja ottaa yks kerrallaan tukitangot käsittelyyn vai onko järkevämpää ottaa kaikki tangot yheltä akselilta poies kerralla ja tunkilla nostella sitten akselia kohdilleen takasin asennettaessa?

Saako vanhat puslat esim. sopivan kokosella rasiaporalla pois vai pitääkö hommailla puukkosaha jostain? Prässiä ei ole kotona käytössä...


Viimeksi muokannut Hessu888 : 25.07.2011 21:57
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.05.2011, 09:31
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ota yksi tanko kerrallaan, niin ei tartte välttämättä edes tunkkia alle.
Sitten rasiaporalla, meisselillä, taltalla, millä nyt huvittaa puslan keskiosa kumeineen pois. Ulompi osa siitä puslasta sitten sisältä rautasahalla poikki ja meisselillä ja vasaralla hakata pois.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.05.2011, 10:29
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Kiitokset, näin toimin!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.05.2011, 10:38
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jos uudet puslat on metallisella ulkohelalla, niin eivät mene (kohtuudella)
paikoilleen iman prässiä.

Itse tunkkasin rungon ylös, ja akseli löysästi akselipukeille, ettei pääse jousten voimasta siirtymään edes takasi.

sitten vaihdoin kaikki tukivarsien pultit 10-12 mm kilopultteihin.

sitten tukivarsi kerralla uudet puslat paikalleen, kuten viipo kertoi, mutta varotaan vahingoittamasta tukivarsia noissa sahauksissa/porauksissa.

Huom: jotkut pultit voivat olla LUJASSA, voi olla että joutuu poraamaan/sahaamaan/lämmittämään......

Kiinnijuuttuneet pultit olen katkonut puslan sisään joko paineilmarautasahalla tai kuviosahalla

Ja sitten kaikki tukivarret paikoilleen noilla ohuilla pultailla, ja kun kaikki tukivarret puslattu, niin vaihdetaan pultti kerrallaan nuo oikeat pultit paikoilleen, räikkäliinalla akselia siirtäen (näin pääsee vähemmällä repimisellä)

Ja jos puslissa kiinteästi metalliheloja, niin pulttien kiristys vasta sitten kun auton paino on akseleiden päällä. (etuakselin tukivarren puslat voi kiriä akselinpäästä ilmassakin)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.05.2011, 16:18
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

uudet dopissonin puslat meni ainakin paikalleen ihan 2t pullotunkilla. sopivaan väliin vaan laittaa...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.05.2011, 18:27
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
uudet dopissonin puslat meni ainakin paikalleen ihan 2t pullotunkilla. sopivaan väliin vaan laittaa...

d.i.y. prässi
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.07.2011, 21:56
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Tuli aiemmin hommattua Millneriltä puslat ja aloin nyt sitte vaihtaa niitä, mutta uusien puslien asennus tuntuu vaikeemmalta kuin vanhojen irrotus...

Oiskohan noissa kaikissa joku mittavirhe siinä holkissa, kun eka laittaa ne 2-osaset puslat tukivarren reikään ja sitten kun alkaa painaa sitä holkkia sisään, niin se pusla jonka läpi holkki viimeseks menee, karkaa ulos reiästä useemman millin, eli just sen verran, että ei viitti jättää sellaseks.

Koitin laittaa saippuavettä ja myös öljyä, jos se auttas, mutta eipä auta. Koitin myös painaa tasasta levyä vasten ja eri kokosia hylsyjä vasten ruuvipenkis, mutta ihan sama mitä tekee, niin puslaa ei saa pysymään täysin sisällä eikä sitä saa painettua lopuks sisään.

Dobinsonit ja omet menee varmaan ilman tämmösiä ongelmia, mut onko jollain kokemuksia näistä Millnereistä. En ihmettelis, jos niissä ois mittavirhe holkeissa, kun kallistuksenvakaajan holkit oli sen verran pieniä, ettei mahtunu pultti läpi...

Pitänee ottaa konehiomapaperilla pikkasen pois yhestä holkista ja koittaa jos menis ilman ongelmia.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki sj puslien mitat MikkoS Tekniikka & Jutustelu 4 11.06.2009 16:36
suzukin jakohihnan vaihdosta Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 15.09.2008 21:38
suzukin jakohihnan vaihdosta Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 15.09.2008 06:46
Rangen tukivarsien puslien asennus MK Tekniikka & Jutustelu 1 04.02.2007 11:33
Puslien teettäminen !!! SoSo Tekniikka & Jutustelu 9 25.04.2005 19:24


Sivu luotu: 19:49 (GMT +2).