![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jeep Cherokee -99, "Kid Bro"Hellou offarit! Kaksi ja puoli vuotta on etsitty maasturia ja viimeinen vuosi nimenomaan Jeep (Grand) Cherokeetä todettuani sen olevan ainoa kaikki kriteerit täyttävä "oikea" maasturi. N. 30 autoa - siis Jeeppiä - on tullut vuodessa katsottua. Katsontareissuista voisi kirjoittaa romaanin, jonka sisältö olisi omanlaisensa hupi-kärsimysnäytelmä kaikenkuntoisista autoista ja varsinkin niiden omistajista... ![]() No, vihdoin sitten viikko takaperin löytyi tämä. Nelilitrainen suora kutonen automaatilla, ajettu jotain 177tkm, NP242 jakis, UUDET 4,5" Rough Country -palikat ja 32" BFG AT:t. Ilmastointikin on. Sadettahan siis en pelkää (toisin kuin eräät offarit ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vikoja ei autossa juuri ole, eikä pahemmin ruostettakaan, on ollut tosi hyvällä pidolla. Kulumista yms. tietysti sen minkä nyt 11v autossa on. Meininki oli tehdä tästä offipelin ja vaimon työauton yhdistelmä - kolmen auton ylläpito kun on "too much" - mutta taitaa jäädä haaveeksi. Toisaalta näin hyväkuntoista on sääli lähteä paiskomaan vasten metsien puita, kantoja ja kiviä, vaikka siltä tuskin tulee välttymään... Katsotaan nyt mitä ekat metsäkeikat tuovat tullessaan ja miltä auto sitten näyttää. Ehkä varusteisiinkin tulee lisäyksiä... Suuret kiitokset: 1) Vaimolle siitä että kaikesta huolimatta hän oli lähes joka reissulla ja hengessä mukana, ja kesti äksyämistäni uuden harrastuksen aloitustuskissa. 2) Jamantille Jeepin tyyppivikojen ja ns. tarkkapaikkojen opastuksesta. Niistä yhtäkään ei muuten tiedetty HML:n Autokeskuksessa... 3) Panzerille, Kaitsulle, Angelolle ja kaikille muille MAC-miehille, joiden kyydissä olen saanut istua ja kysellä tyhmiä. 4) Joukalle pitkistä tarinoista Grandin alusta- ja rengasmuutoksista yms. 5) Kaikille muille niille, jotka olivat avaamassa "suuren tiedon ovia" offailun ihmeelliseen maailmaan. ![]() t: Hanski Tässä tunnelmia puoli tuntia kaupanteon jälkeen.
Viimeksi muokannut WinChester : 18.06.2012 22:41 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Särmän näköinen peli, ei ne ostoreissut aina turhia ole vaikkei kauppoja tulisikaan, tietää sitten paremmin kun "se oikea" sattuu kohdalle. Nätit vanteet saatu omista maalaamalla.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
ryhdikkään näköinen ja varmasti mukavan hiljainenkin
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kiitokset kiitoksista.
Onnittelut toiseksi parhaasta valinnasta onoff autoksi, eipä tule mieleen mistä muusta uudehkosta autosta saisi käyttökelpoisen mukavan sekä kadulle että metsään kuin Jeep ZJ:stä ja XJ:stä. (ainakin "järkevässä" hintaluokassa) Non ni, heti tulikin mieleen kolmas ("paras?) vaihtoehto eli Jeep Wrangel- 96 ja uudemmat, niissähän on 4-linkki kierrejousisysteemit. Suosittelen lämpimästi hytistä säädettäviä iskareita, (Minulla Ranchot) , hyvienkin (eli löysien) jousien mukavuus tapetaan tehokkaasti liian jäykillä tai löysillä iskareilla. Oman kokemuksen mukaan kivikossa kovat iskarit estää korin huojumisen ja muualla löysät iskarit estää korin huomisen. Kovilla jousilla on ihan sama mitkä iskarit on, koska mukavuus on jo valmiiksi kadotettu. Minun mielestä mukavuus on sitä että auton kori ei heilu sinne tänne jolloin offijuomakin pysyy vain pisteessä A tai B. Edelleen olen sitä mieltä, että oisit vaan ostanut ZJ:n, mikä oli alkuperäinen suunnitelmasi. On nimittäin mukavuus ero melkoinen 4-linkki kierrejousitetussa ZJ:n takapäässä kuin lehtijousitetussa XJ:ssä. Mikäänhän ei estä XJ:n laittamasta ZJ:n 4-linkkiä taakse, jolloin XJ on sitten jo lähes ZJ. 4-linkkikin edellyttää toki oikeanlaisia jousia (eli pehmeitä) ja hytistä säädettäviä iskareita. kesällä 2011 esitän asian livenä, tämä on lupaus, vaikka oma ZJ on pitänytkin jo vuosia saada takaisin iskuun... Rikkihän mun ZJ:ssä ei ole muuta kuin takaperän pinjoni laakeri, mutta samalla korjaus sessiolla on tarkoitus ehostaa hieman muutakin. Nythän mie (siis tänään ja taas huomenna, kunhan vaihdan laturin) ajelen Range-76:lla, se kun meni tänään leimasta läpi, heti jälkinäytön jälkeen. Edellinen kerta olikin 2002. Itselläni kyseinen Range on ollut pihakoristeena vuodesta 2007. Rangesta tulikin mieleen toinen mukavuus tekijä, eli ei ne kierrejousetkaan tee autuaaksi jos takapäässä on Rangen kolmiotuklvarsi, eikä Jeepin 4-linkkiä, niin heti ärsyttää takapään muljuaminen montuissa puolelta toiselle. Sama vaiva katuautossani Jeep WJ:ssä, siinäkin on tuo typerä kolmiotukivarsi. (vaihdan WJ:n ZJ:hin. laittakaa privaa ![]() Rangen (otteessa 36" korkuset rinkulat) 3.1D laittanen kieroon, kunhan ekaks särjen siitä jotain muutakin kuin laturin. Tämä mukavuus höpötykseni perustuu ihan siihen, että pidän oman ZJ:ni mukavuus tasoa asteikolla 4-10 tasolla 9 ja kaikki muut tapaamani autot ovat olleet välillä 3-7. Tuuhan sunnuntaina Jatilaan ajelemaan, niin pällistellään. Jätän varmaan lauantain kulmakorven väliin, kun kuulemma Rangella voi mennä vain yhden kerran metsään. Viimeiset metsään lähtö vinkithän saa totutusti offivarusteen kahvipöydästä, tänään KooPeeltä. ![]() huom. tämä ei ollut Offivarusteen maksettu mainos, tänäänkin join vain 4 kuppia kahvia ostamatta mitään. ![]() /Joukka |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä se ZJ olisi tullut hommattua, vaan mukavuustekijät mullakin ratkaisi hankinnan. Mulle niitä on mm. kangaspenkit ja ilmastointi. ZJ:ssä pääsääntöisesti on nahkaa, jolla meikäläisen hikoiluun ilmastointikaan ei auta. Myös 242 aski on harvoin ZJ:ssä. Yhdessä se oli, mutta omistaja hinnoitteli itsensä ulos, eikä tuntunut tietävän väitteistään huolimatta sitä että ZJ:ssä EI ole ajonvakautusta EIKÄ sutimisen estoa EIKÄ hänen autossaan ollut alustankorotustakaan EIKÄ 242-loota maksa puolta auton hinnasta... Taisin mainita aloituksessa jotain autojen omistajista...
![]() Tässä masiinassa on ilmastointi, 242 aski, uusi 4,5" korotus, uudet 32" renkaat (vaikkakaan ei parhaimmat offailuun), ajettu ja hinnoiteltu inhimillisesti sekä koppa ja sisusta AIVAN KÄSITTÄMÄTTÖMÄN SIISTEJÄ!!! Vaikka vetohommissa mukava vakkari puuttuukin, eikä tuota ehkä uskalla antaa muijalle peruutettavaksi pomonsa Mersun yli (vai oliko Volvo, ihan sama ![]() ![]() Jatilaan meininki tulla, katsotaan onnistuuko. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kilpavarustelu sitten alkoi oheisella armeijan laatikolla (liekö kranaatteja varten vaiko mitä?). Maalasin lootan "kenttävihreä 2:lla", uusin yhden salvan ja puolet ruuveista sekä vaihdoin saranat toiselle puolelle; mahtuu paremmin. Tein jokusen välilevyn / lokeron ja kiinnitin lattian valmiisiin kiinnikkeisiin. Lienee armeijan laatikkosuunnittelijat olleet Jeepillä liikkeellä, kun mahtui juuri paikoilleen ilman mitään sovittelua!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Jeep Cherokee ltd 4.0 -91 | Traveler | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 10.06.2009 23:18 |
Myydään jeep cherokee | kaiffari | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 14.04.2009 21:41 |
Jeep Cherokee 4.0?? | mattijun | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.12.2008 16:33 |
Jeep Cherokee Xj vm.-89 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 29.06.2006 19:48 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |