![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Rodeo Drive SafariOlen mietiskellyt mitä ominaisuuksia olisi safariajoon tarkoitetussa ohjelmassa. Edelleen teen ohjelmia omaan käyttööni, mutta jaan ilmaiseksi halukkaille. Hyvät ideat ovat tervetulleita. Tälläisiä ajatuksia pyörii pääsä. - Yhteen autoon langaton tukiasema. Kehuvat 400m toimintasäteestä. Hinnat 50-100€ - Kaikki autot verkossa - Voidaan jakaa internetyhteys - Voidaan jakaa karttoja - Voidaan lähettä viestejä - Voidaan jakaa reittipisteitä - Avunpyyntö - Hälyttää kun joku kantaman ulkopuolella - Joku klikkaa kartalta paikan, kaikki näkevät. Esimerkiksi oja, kivi, kanto, vinssipaikka jne - Jakaa valokuvat kaikille - Voi katsella simulaation ajosta valokuvineen ja tapahtumineen. (muistelot) - Kaikki näkevät toisensa omalla kartalla - Jos internetyhteys, niin mahdollistaa muille etenemisen seuraamisen. - Muuta?
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ensinnä tuli mieleen että monellako on safareilla läppäri autossa?
Mut olis kyl hieno systeemi.!
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
WEBcamia hieman mietiskelin, jos ekan auton lähettäis livenä kuvaa mihin se uppoo, jota seuraavat voi... ![]()
__________________
ex 4wdwannabe -= In Lockers We trust! =- LeijonaEmot RY supporter http://www.noonansuomi.net/ |
#4
|
||||
|
||||
![]() Läppäri
Ajatuksena on esimerkiksi Venäjän safari tai edellisinä vuosina ollut suomen läpiajo maastureilla. Aikakin minulla olisi suunistusläppäri mukana. Kavereilla joiden kanssa safareja on suunnitteilla on läppärit. Minua itseäni kiinnostaa "päiväkirja" ajatus reissuilta.
Yhdessä suunnituskisassa minulla oli reaaliaikainen seuranta netissä. Näkyi mitkä rastit oli saatu ja missä auto oli. Haittana oli puhelin. Soi heti kun pysähdyttiin ."Mikä vikana" ![]() Web camiakin olen kokeillut. Reaaliaikainen kuva tökki silloin ulkomaailmaan. Kuitenkin tekniikka kehittyy koko ajan. Mutta lähiverkossa toimii (400m säteellä). Tähän on jo ohjelmat olemassa.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 27.03.2010 22:49 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
ns lähin tie, tai muusopiva (leiri tms) paikka, eli periaattees rasti. ainakin silloin kun itekseen ajelee safaria
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itsellä kun on huono muisti, niin jonkinlainen check list, johon keräis kamppeet ennen reissua, ja vois tarkistaa että kaikki olennainen on mukana.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#7
|
|||
|
|||
![]()
mä voin lähteä testi reissulle kiskomaan narua
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Tekniikkaa
Ensimmäisenä haasteena on tietojen jakaminen konieden välillä. Tulin koirien kanssa mökille ja ulkona sataa kaatamalla. Rupesin koodaamaan.
Demossa yksi auto haluaa jakaa kartan muille. Jokainen ikkuna olisi eri autossa. P2P tyyliin jaetaan kuva (chat). Vasemman koneen oikeanpuoleisessa ikkunassa painan lähetä nappia. Samalla tavalla jaettaisiin reittipisteitä, autojen paikkatiedot, kartat, kalibroinnit, reitit, viestit ym. Kaikkien kartoilla näkyy kaikki autot. Kuvan laatu huono, koska kännykällä kuvattu. http://www.youtube.com/watch?v=ZlncTdJfso8 Ostin tarkoitusta varten langattoman reittimen "Wireless router D-LINK DIR-655". Siinä kehuttiin olevan pitkä kantomatka. Maksoi karvan yli 100€. Koneet on kytketty toisiinsa sen avulla. Laite näkyy läppäreiden välissä. Tuo siis olisi yhdessä autossa.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#9
|
||||
|
||||
![]() Yksi lähestymistapa
Pakko tähä alkuun sanoo että puoliso kävi just kuittaamassa et " tänään on pitkä perjantai... ei niitä sun viestejä kukaan tänään lue"
![]() Joo... siis asiaan... Jos asiaa lähtee pohtimaan vitutuksen kautta niin venäjän safareilla on eniten vituttanut se että jos on pitkä letka niin se saattaa venyä sen verran pitkäksi ettei LA:n kantama aina riitä. Siitä kun sitten joltakin peräpäästä jotain rivahtaa ja sitä jäädään pajottamaan niin etupää on jo ehtinyt teille tietämättömille. Keulan tavoitus ei tapahdu hetkessä eikä peräpään ongelmista etuletkalla ole tietoa. Oleellinen asia tässä nyt olisi kehittää järjestelmä, jolla autot tietäisivät toistensa sijainnit. Jos jonkun auton sijainti ei muutu esim.10 minuuttiin, niin seurantapiste muuttuisi eriväriseksi, jolloin tiedettäisiin että jotain on vialla (tekninen vika/henkilökohtainen keskeytys/maksimi jumitus. Ideana aivan loistava tälläinen safari suunnistusohjelma/laitteistus. Ei muuta kun tsemppii koodaamiseen. ![]()
__________________
Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi. |
#10
|
||||
|
||||
![]() moro
järjestämme keltalassa tuomiojalla leikkimielisen suunnistus harjoitus kilpailun, kyselisin että olisko mahdollista saada pisteenlasku ohjelma käyttöön koska osallistujia on tulossa liki 30 manuaalisesti pisteen laskenta on aika työlästä. offailullisin terveisin pekka alatalo
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Venäjän testin tulos
Hätäisesti asensimme wlan purkit Jeeppeihin. Mutta vaikeaa oli ajon aikana seurata milloin yhteys katkesi ja palautui. Pitää tehdä lokitusta etäisyyksistä milloin viesti tuli perille. Saa sitten tilaston etäisyyksistä paikan mukaan. Hyvää oli se, että itsestään yhteys palautui. Kuitenkin Pesonen keikkui näkyvillä mun kartalla.
Etäisyydessä kuitenkin puhutaan maksimissa sadoista metreistä, joten aika helposti menee ulkopuolelle. LA puhelin on parempi ogelmatilanteissa. Mutta karttojen, kalibraatioden, reittien ja valokuvien jakamiseen tuntuu olevan ainesta. Keräsin kaikilta kuvat itselleni ja kasasin ne aikajärjestukseen. Kuvia on mukava katsella jälkeenpäin. Näkyy oma autokin joskus kuvissa. Ongelma on jos kameroiden kellot on eri ajoissa. Näitä edistän jos sattuu olemaan aikaa. - Slide show, missä reitti piirtyy kartalle ja kuvat näytetään oikella kohdilla. - Kuvien jakaminen helpisti kaikille. - Karttojen jako - Kalibrointien jako - Reitin lähetys
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 30.12.2010 23:33 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tuosta wlan hommasta vielä että viestintä virasto sanoo että,
(SRD) Yleiset lyhyen kantaman radiolähettimet Luvasta vapautettuja laitteita, ks. Viestintäviraston määräys 15. Säteilyteho enintään 10 mW EIRP. Standardi EN 300 440-1. SRD suositus ERC/REC/70-03. ERC:n päätös ERC/DEC/(01)05. 2400 - 2500 MHz ISM (RR 5.150). (SRD) Laajakaistaiset datasiirtolaitteet (RLAN/WLAN) Luvasta vapautettuja laitteita, ks. Viestintäviraston määräys 15. Suorasekvenssihajaspektritekniikalla suurin sallittu tehotiheys on -20 dBW / 1 MHz. Taajuushyppelyhajaspektritekniikalla suurin sallittu tehotiheys on -10 dBW / 100 kHz. Standardi EN 300 328-1. SRD-suositus ERC/REC/70-03. ERC:n päätös ERC/DEC/(01)07. ja verkko kaupasta löytyy kunnon anteeni joka vaatii 30m johdo jottai ei häiritse muita laitteita ja kantama olisi 1.5km joten eiköhän se riitä.. eli tukiasemaksi valitaan buffalo kaksi anteeninen vaikka tuo, http://www.verkkokauppa.com/popups/p...o.php?id=47886 ![]() ja anteeniksi tuo http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=8554 ![]() Kaksi anteeninen siksi että kun purkki laitetaan wds mudiin ja yksi anteeni tuohon isoon anteeniin niin toinen pikku anteeni jää keskustelemaan läppärin kans tai tietenkin vaihtoehtoisesti johdolla yksianteenisesta läppäriin mutta joka tapauksessa se iso anteeni ei toimi läppäriin käsin vaan se keskustelee vain toisella isolle anteenille... sitten tuo johdon mitta sitä lyhentämällä jos se ei hirveästi ala ottamaan mankkaan ja lälläriin niin saatetaan saada kantamaan isommaksi.. kustannuksia toki tule mutta perkele pelaa se ainakin... Tuo anteeni näyttäis sen verran jämerältä että tohtis pitää katolla pystyssä. mielihän tekis kallistaa tuommoista pöjöttäjää muttakun lähetys keila kallistuu samalla eli sen pitäisi olla pystyssä, jos auto on nokallaan jossain ojassa niin taas loppu kantomatka lyhyeen kun anteenikin on nokallaan
__________________
! Because earth aint not flat ! Viimeksi muokannut Glutton : 01.01.2011 17:32 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Aikaa ei ole ollut
Tuon viimeisen reissun jälkeen ei ole ollut aikaa kehitellä tuota. Tuli yksi husky lisää jne jne. Mutta varmaan keväällä kun aloitetaan venäjän reissut jotain tapahtuu.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jeep Rodeo Drive Safari | jappe | Maasturiprojektit | 376 | 03.06.2013 14:31 |
Rodeo Drive | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 583 | 27.05.2013 21:51 |
kartat rodeo driveen? | revu | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 21.07.2009 13:20 |
Drive a hybrid, I need.. | myllis | Chit-Chat | 1 | 14.05.2009 13:28 |
Rodeo drive / Warn / Muut suunnistus ohjelmat | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 04.03.2009 16:28 |