Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.08.2011, 17:28
suonsyrjä suonsyrjä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.08.11
Sijainti: muurame
Viestit: 44
Perusasetus

mistä/missä 1.8-19 välitys


no niin, kymysys nyt ei ihan offiautoon liity, rymytään metsässä ja akseli lie ainakin muutamalle tuttu, joten kokeillaan saisiko täältä inffoa.

eli gaz-66 akseli on nyt naitettu belaruksen nokalle, ja pyörinä pyörivät 13x18 renkaat
http://suonsyrja.kuvat.fi/kuvat/Rojektit/DSC00204.JPG

neliveto kun olisi mukava saada toimimaan, mutta nyt pitäsi saada välitys jonka työkone käytöön riittävästi pitäsi osua välille 1.8-1.9:1

yhtenä vaihtoehtona olen pitänyt työmaalta ostaa lingossa käytettyä suunnan vaihtajaa joka on 1.87:1, mutta nyt muuttuisi kardaanin pyörimis suunta eli perä murikka pitäsi rassata toisin päin ja väliin pitäsi saada sakara kytkin.
jos jostain jakolaatikosta tai kohtuu kokoisesta vaihtesitosta löytyisi passeli välitys niin auttaisi hommaa eteenpäin, kuormaimesta huolimatta tehon kestoa ei tarvitse älyttömästi olla koska väliin tulee levypakallinen liukuholkki uudemasta belastuksesta.

vielä jos jollain leikaa paremmin niin orkkis etuakseli on kokonais välitykseltään 11.0 ja 11,2x20 renkaan halkaisija n.95cm

gazissa taas lie 6.8? ja tuo gazin rengasta hieman isompi miehistön kuletus panssarista oleva 13x18 pyörä taas n115cm

eestin puolella käyttävät takana kirovetsin rengasta ja edessä harkovin moisella akselilla, ilmeisesti gazin oma jakoloota välissä, mutta kun ei raaskis ainakaan toistaseks panostaa, ja kun on yleikäytössä niin hirviät läskit ei talvikäytössä oo häävit

niin ja nuihin miehistön kuletus panssarin vanteisiin on suunan vaihtajalliset navat tallessa, purettu tosin hieman raakasti irti, mutta toimivat sekä joutilaat

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.08.2011, 18:36
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Komee Valkovenäläinen!!!

Mutta mites joku ketjuvälitys???

Tai jostain sopivahko planeetta välitys??

Mie laskeskelin että se välitys pitäisi ollan.2:1 luokkaa...

Joku konepajahan noita vaihteita tekee ihan suomessakin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.08.2011, 19:27
suonsyrjä suonsyrjä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.08.11
Sijainti: muurame
Viestit: 44
Perusasetus

juu kyllä nuita uutenakin saa mutta hintaakin sitten reippaasti, nyt hakusessa käytetty budjetti ratkasu.
joki jakolaatikko olisi paras, saisi kardaani linjan keskeltä sivuun sekä olisi pois kytkettävissä.
ketjukin käynny mielessä, tuplana joku paksu mutta kestävyys askaruttaa ja sen sakara kytkimen vaatisi sekin.

tuossa kun on ollut alkuperäisesti ns. automaatti neliveto. eli jordaani pyörii jatkuvasti ja etupärässä käkikello tyylinen lukko.
kovin on moni väittänyt että tuossa gazin akslilassa olisi sama mutta moneen kertaan tuota tuli rojekti vaiheessa pyöriteltyä ja ei pienintäkään inausta että olisi lukkoa nähnytkään.

ja tuossa nyt on hieman häiluvä tuo raja, mutta siinä kahden tai pikkuisen alle korvilla pyörii. kun rengashalkaisija on imoitettu belkun kaaviossa kuormitettuna (93cm) mutta olen tyytynyt rullamitta tarkuuteen kun tuota nelivetoa ei tartte kuin pehmeessä,mutta tie ajoon pitäsi saada pois. tuo automaatti versiokaan kun ei oikeen mahottoman hyvin toiminut.
gazin omalla gummilla joka on noin 105 cm oli välitys 1,78 eli pyöreesti 1.8
tosin kourmain täynnä painuu rengas reilummin mutta kun koko vehjettä ei ole ihan satikalleen tehty niin lie turha koittaa nytkään.

mutta kukahan nyt vääntäs tyhmemälle rautalangasta, eli tuon vermeen välitykset
LTZ: Päävälitys 9:39 = 4,33 ja portaali 15:38 = 2,53 eli kokonaisvälitys olis 10,98
eli miten laskemalla nuista saadaan n.11 aikaseks?

sekä
gazissa perän välitys 6.83(?) ja jakolaatikossa 1.98 hidas maastoväli ja näistä kuulema tulee 13,54

tuon rungon jakoloota ei oo toivon mukaan vielä kovin kauas karannut, tuli vain laitettua viime talvena eteen päin kun eestissä inofrmoivat että ei omilla renkaillaan onnistu.



niin onhan se alkuperäisväri aina komee....

Viimeksi muokannut suonsyrjä : 05.08.2011 19:42
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.08.2011, 20:28
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Pikkasen tiuhempi, mutta muuten aika passeli olis NP205. 1.96:1 välitys, ratasvälitteinen ja valuteräksinen kuori. Jostain jos löytää divorced-tyyppisen ratkaisun niin se on helppo asentaa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.08.2011, 20:52
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja suonsyrjä Näytä viesti
juu kyllä nuita uutenakin saa mutta hintaakin sitten reippaasti, nyt hakusessa käytetty budjetti ratkasu.
joki jakolaatikko olisi paras, saisi kardaani linjan keskeltä sivuun sekä olisi pois kytkettävissä.
ketjukin käynny mielessä, tuplana joku paksu mutta kestävyys askaruttaa ja sen sakara kytkimen vaatisi sekin.

tuossa kun on ollut alkuperäisesti ns. automaatti neliveto. eli jordaani pyörii jatkuvasti ja etupärässä käkikello tyylinen lukko.
kovin on moni väittänyt että tuossa gazin akslilassa olisi sama mutta moneen kertaan tuota tuli rojekti vaiheessa pyöriteltyä ja ei pienintäkään inausta että olisi lukkoa nähnytkään.

ja tuossa nyt on hieman häiluvä tuo raja, mutta siinä kahden tai pikkuisen alle korvilla pyörii. kun rengashalkaisija on imoitettu belkun kaaviossa kuormitettuna (93cm) mutta olen tyytynyt rullamitta tarkuuteen kun tuota nelivetoa ei tartte kuin pehmeessä,mutta tie ajoon pitäsi saada pois. tuo automaatti versiokaan kun ei oikeen mahottoman hyvin toiminut.
gazin omalla gummilla joka on noin 105 cm oli välitys 1,78 eli pyöreesti 1.8
tosin kourmain täynnä painuu rengas reilummin mutta kun koko vehjettä ei ole ihan satikalleen tehty niin lie turha koittaa nytkään.

mutta kukahan nyt vääntäs tyhmemälle rautalangasta, eli tuon vermeen välitykset
LTZ: Päävälitys 9:39 = 4,33 ja portaali 15:38 = 2,53 eli kokonaisvälitys olis 10,98
eli miten laskemalla nuista saadaan n.11 aikaseks?

sekä
gazissa perän välitys 6.83(?) ja jakolaatikossa 1.98 hidas maastoväli ja näistä kuulema tulee 13,54

tuon rungon jakoloota ei oo toivon mukaan vielä kovin kauas karannut, tuli vain laitettua viime talvena eteen päin kun eestissä inofrmoivat että ei omilla renkaillaan onnistu.



niin onhan se alkuperäisväri aina komee....
Kokonaisvälitys lasketaan kertomalla osavälitykset keskenään.
siis 6.83x1.98=13,52 Kannattaa laskea tarkemmilla arvoilla, tai suoraan murtolukujen kertolaskuna.

Eikö Bellessä (ainakin 825?) ole lukossa automaattiasento, siis etuperä ei vedä
ollenkaan automaattiasennossa, mikäli takapyörät ei luista pikkasen?

ja noita jakolaatikoitahan on tuonne alle 2 välityksellä mm. toyota BJ ja HJ,
ja jos tuo automaatti toiminto siinä pakkakytkimessä, niin silloinhan tuo
jakis pitää olla "liian iso" välitykseltään.
ja kestävyydeltään nuo bj/hj jakikset lienee riittäviä, tuon pakkakytkimen ansiosta.
toki tuohon bj/hj jakikseen pitää tehdä "patentti" sisääntuloakseliksi ja ottaa
päälaatikosta takalaakeri.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.08.2011, 21:54
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Jep Eli oikein laskit sen välityksen ihan itsekkin.

Ja taas tuo 13.52 vältys taasen sattuupi niille korkeammille kumeille...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.08.2011, 21:56
suonsyrjä suonsyrjä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.08.11
Sijainti: muurame
Viestit: 44
Perusasetus

no niin nyt selvisi monikin asia... np205 lie jenkkivehkeiden jakoloota, näin ainakin hämärä muistukuva, käyttörompeenna ollu jo monta vuotta jarruttavalla akselilla olevia gm tuotteitta

ja juu jos tuo olisi oikee belarus niin ei olisi mitään hätää, mutta kun on täys venakko, suomeen vain tuotu belarus nimellä. yhteistä valkovenäläiseen takavanteen pulttijako. täällä belarus 425 ja muualla ltz-t40
tuo pakkakytkin on ainuastaan sen takia että aksli taatusti kestää, eli muu antaa ensiksi periksi jos ei jostain yhtään luista. toki päästä saa mutteria kireemälle. oli vain 130e ja tuossa on yhdessä kannatin laakeri, liuku ja ns. sulake.

ja kyllä tuo bj/hj loota tuolla kestää, vaikka on venakko vehje ahtimella sekä kuormaimella niin luulisi riittävän, oikeeseen belkuun verrattuna porkkanan viljeltys traktori.
oikeet hommat sitten tullu tehtyä tuolla
http://suonsyrja.kuvat.fi/kuvat/Trak...pillarilla.JPG

ja juu voishan nuita laskee tarkoillakin arvoilla, mutta kun käyttö pelkästään pehmeessä, sekä ketjut takapyörissäkin jo muuttaa pyörän halkaisijaa ym. moni muu asia
ja vaikka rengastus oli alle launeella orkkis akselillakin oikee niin meteli neliveto päällä yhtään kovemalla alustalla oli järkyttävä.
tarvitsevalle jäi tuosta vanhasta taka askselista lähes uusi 2 puoleinen ohjaus sylinteri
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.08.2011, 22:09
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Joo tarkkuus alkaa olla jo aika kohdallaan. Sillä täysin oikean välityksen laskeminen vaatisi tietoon takaperän välityksen, ja tarkan rengaskoon.

Mutta sitten menee jo pilkun viilaamiseksi.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mistä jakiksen välitys sarjat? santikko Tekniikka & Jutustelu 11 05.01.2009 13:11
HJ61:n tankista kuvaa..mistä.. missä. kristian Tekniikka & Jutustelu 0 16.12.2008 21:52
Mistä jakolaatikon välitys 410 suskaan??? _k3ijo_ Tekniikka & Jutustelu 6 15.09.2008 20:21
mistä/missä hj 61 turbo konehuoneen kuvia Unregistered Tekniikka & Jutustelu 0 08.06.2008 19:17
Missä olet saanut loistavaa palvelua? Ja missä huo Santeri Business 20 27.03.2008 19:00


Sivu luotu: 07:02 (GMT +2).