Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.10.2010, 17:33
Jande Jande ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.11.06
Sijainti: Posio, Finland.
Viestit: 652
Perusasetus

jimny quiklock asennus? neuvoja...


elikkäs asensin tuollaisen takaperään.
ja laitoin perässä olevista simmeistä ensin ohuemmat paikalle niin lukko piti kyllä veto päällä hyvin.
mutta sit maantie ajossa tasakaasulla välillä nyki, ilmeisesti veti lukkoa päälle/ tai veto siirty toiselle renkaalle.

no käytin perän auki ja laitoin ne toiset simmit paksummat ja sama homma mut ei ehkä ihan niin useasti esiinny tuota nykimistä. nykäisee n.100-500m matkalla satunnaisesti kerran ja sit kun ajaa asfaltti katkokseen niin silloin nykäisee kans.

ja sit kokeilin ajaa neliveto päällä jolloin en kyl huomannut et olis nykimistä esiintynyt.

mukana tulleissa asennut ohjeissa ei ollut mitään mainintaa simmeistä saati niiden paksuuksista ym. välysten mittaamisesta. kai siinä pitää kuiten olla simmi lukonpalan ja murikan välissä.
murikka on aika umpunainen et ei oikein pääse mistään mittaamaan välystä/näkemään.

vanhasta murikan sisuksia ei käyttöön tullut muuta kuin simmilevyt ja keskiholkki joka tukee ristitappeja.

simmejä oli alkuperäisessä murikassa kahdet paksummat ja todella ohuet. nyt tosiaan vain paksummat paikalla.

sitten vielä sellainen kysymys kun niissä pikkujousissa on sellaiset "irtopäät/ metalliset nastat" tuleeko näiden olla tapin koloihin päin vai tappeihin päin. nyt ovat tapin koloihin päin.

takapäästä on kyl puslat jakareista melko väljät. vaikuttaisko tuo sit et välillä nykäisee.
lukko kyllä löysää kun veto ei ole päällä ja pitää hyvin kun veto päällä.

mistät tuota vois lähteä korjaamaan.

onko kellään tietoa paljonko tuossa kuuluis olla välys?
ilmeisesti sitä on nyt vielä liikaa.


Viimeksi muokannut Jande : 20.10.2010 21:26
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.10.2010, 06:58
Jande Jande ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.11.06
Sijainti: Posio, Finland.
Viestit: 652
Perusasetus

tietäiskö kukaan ohjearvoja lukon välykselle?
ja tuota jousi hommaa et onko ne nyt oikein päin?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.10.2010, 16:42
Jande Jande ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.11.06
Sijainti: Posio, Finland.
Viestit: 652
Perusasetus

lukon numero oli 810A019 joka googlella kertoi et lock right pt1530 ja ez 810a019 eli tuollainen se lukko olis
mutta en ole löytänyt mistään lukon välyksien mittoja tai asennus ohjeita.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.10.2010, 21:00
rodhot rodhot ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.12.05
Sijainti: Loimaa
Viestit: 18
Perusasetus

Voin kattoo huomenna oman lukon välys arvot. Perä tosin gm ,mut uskosin mittojen pätevän myös muihin malleihin.
Lukko tarkka siitä et ristitappi ehjä ja välyksetön.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.10.2010, 21:17
Hoppala:n Avatar
Hoppala Hoppala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.04.07
Sijainti: Ilmajoki, Finland.
Viestit: 188
Perusasetus

Välyksiä mulla ei oo sulle nyt tähän hätään heittää, mut voin kattoa jos löydän sj410 lockrightin ohjeläpyskän jostain. Toimiiko tuo lukko pukilla renkaita pyöritellessä ihan oikein?
Eli vaihde päällä, takaakseli pukeilla, pyöräytä toinen rengas käsin välyksiensä äärilaitaan. Nyt pitäis olla kaveri joka kokeilee pyörittää toisen puolen rengasta. Toisinpäin pitää pyöriä, toiseen suuntaan pitää lukon hyppiä yli (kuuluu pieni naksutus perän sisältä). Nämä kumpaankiin suuntaan kokeillen ja molemmilla pyörillä.
Jos renkaat on erikokoiset niin saattaa aiheuttaa kummia lukon ylihyppyjä.
Tuo lukkohan toimii niin että aina on perä lukossa, paitsi sitten kun jompaa kumpaa pyörää pyörittää ulkopuolinen voima lujempaa kun mitä perämurikka pyörii niin sitten päästää sen puolen pyörimään vapaasti.
Mutkaan ajettaessa sisäkurvin pyörä vetää ja ulkokurvin puoli pyörii vapaasti.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.10.2010, 05:50
Jande Jande ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.11.06
Sijainti: Posio, Finland.
Viestit: 652
Perusasetus

lukko on uusi samoin renkaat ,tuota pukki hommaa kokeilin kans ja siinä tuntuis toimivan ihan ok.
samoin lukko pitää koko ajan vetopäällä esim.asfaltilla pyörii tyhjää molemmilla renkailla eikä kuulu mitään ääniä samoin kun kääntää ilma vetoa silloin lukko löysää oikein.

itestä tuntuiset välys on hieman liian suuri jolloin 60 jälkeen välillä lukko nykäisee kun ajaa tasakaasulla ja ei oikein ole vastusta, tai sit se voi johtua noista puslista kun niissä on väljää että akseli vähän liikahtaa jolloin lukko nykäsee.

mut ois hyvä jos sais ne välykset tietoon niin näkis kattoa et se on ok.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.10.2010, 15:18
rodhot rodhot ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.12.05
Sijainti: Loimaa
Viestit: 18
Perusasetus

http://www.richmondgear.com/0002pdfs/1000706MID.pdf

Sivulla kolme tekstiä shimmeistä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" JER81 O/M/V Ajoneuvot 2 16.09.2009 21:01
Kaivataan Jeep Cherokee T-Locker+ARB lukon asennus neuvoja/kuvia Kimpsu Maasturiprojektit 8 22.08.2008 23:31
Aga tig neuvoja kaivataan. Pecos Tekniikka & Jutustelu 6 27.03.2007 18:28
NEUVOJA TARVITAAN! nizzan Tekniikka & Jutustelu 1 19.03.2007 11:54
Audio neuvoja... Vuosimallit 1968-1982 2 07.03.2003 08:47


Sivu luotu: 02:43 (GMT +2).