Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.07.2014, 23:30
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Edukas työmatkakulkine?


Eli eli.. Mikäs olisi arvon raadin mielestä sopiva kulkine työmatkalle? Matkaa on noin 40 kilsaa sivu, ja asfalttia koko matka. Talvisin ensimmäiseltä 10 km tosin lumityöt tehty vaihtelevalla menestyksellä.

Nyt tätä virkaa täyttää 170 koppanen hilux, mutta siinä rupee olemaan aikalailla kaikkea pientä ja orastavaa, eikä aika meinaa riittää ropaamiseen.. Lisäksi ainetta menee noin 10l/100 km..

Kulkineen ei kummoinen tarvi olla. Listaan vähän speksejä;

Pieniruokainen
Kaksi aikuista kyytiin, ehkä optio lasten istuimelle
Halpa käyttää, varaosia saatavilla
Ilmastointi
Alle 10 ke hintaan
Jonkinlaiset ajo-ominaisuudet
Ei mikään ihan nakkikattila, paljon peuroja tiellä

Autoahan ei koskaan saa ostaa järkiperusteisesti, vaan aina tunnesyillä

Mut kokeillaan jos löytyisi joku hyvä malli. EI RANSKALAINEN.

Kehukaa omia, haukkukaa naapuria

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.07.2014, 01:38
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Noilla kriteereillä kattelisi jotain diesel vag tuotetta... golffia esmes! Itelle laitoin todellakin halvan kulkineen tuohon samaan tarkoitukseen, td passat vuodelta -93, rekisteröin sen pakettiautoksi ja sillä hyvä! Verot vajaa 250e vuodes, naftaa menee se joku 6litraa satkulle ja hankintahinta päätä huimaava 150e vakuutuksetkaan ei oo pahan hintaiset ja varaosia saa aivan varmasti ja edullisesti... tiesti joku rommeli tai volvo olis kans noihin kriteereihin menevä...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.07.2014, 05:39
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

tällä hetkellä (myös myynnissä) -97 1.9tdi passati farmari, pakuksi muutettuna. kulutus 4.5-6.5 ja ilmastointi sekä vakkari. ihan suht hyvä ajaa sekä penkitkään ei nyt ihan huonommasta päästä ole, tietty ei mikään raketti, mutta ehtiihän tuollakin... varaosista vaikea sanoa, ei mitään ihmeellistä ole mennyt vielä.
sitten toinen on tietenkin v70, -03-->>, itse tykkäsin, hyvät penkit ja mukavaa päästellä menemään, vaikka raskas auto onkin. varaosat maksaa myös tähän, ei saa ilmasiks... diisselinä kulutus ehkä hieman isompi, verraten passattiin.
passatin hankinta hinta 2000€ ylöspäin, volvo varmaan jotain 5500-7000€ eteenpäin ja siis järjellisillä kilometreillä olevat (alle 320tkm)
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.07.2014, 07:24
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Omien kokemuksien perusteella kans uskaltaisin suositella V70 mk2 D5 koneella ja jos Trafin laput kauhistuttaa niin pakuksi vaan.

Viimeksi muokannut Late_ : 22.07.2014 10:15
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.07.2014, 11:25
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Omien kokemuksien perusteella kans uskaltaisin suositella V70 mk2 D5 koneella ja jos Trafin laput kauhistuttaa niin pakuksi vaan.
Kannatus kanssa VOLVOLLE itellä V70 diiseli ja ekaa mallisarjaa niin käy tekniikkaan samat osat kuin 850 aikas paljon niin ei pahan hintaisiakaan.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.07.2014, 11:36
Kuljukka Kuljukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.09.09
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 323
Perusasetus

Ääni vag dieselille.. vaikka 2000-> toledo leon bora golf octavia
Saatavana 90-150 hv diiselliä.. on farkkua ja jopa nelivetoa, osat halpoja ku kaikissa samat alustat. Ja jos tuntuu ettei kerkeä niin helpolla saa lisää potkua ja silti pienellä eväällä.
Itellä 2000 toledo 110hv nyt abaut 165hv ja pikkusenreippaalla vitosella menee..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.07.2014, 08:05
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambula Näytä viesti
Kulkineen ei kummoinen tarvi olla. Listaan vähän speksejä;

Pieniruokainen
Kaksi aikuista kyytiin, ehkä optio lasten istuimelle
Halpa käyttää, varaosia saatavilla
Ilmastointi
Alle 10 ke hintaan
Jonkinlaiset ajo-ominaisuudet
Ei mikään ihan nakkikattila, paljon peuroja tiellä

Autoahan ei koskaan saa ostaa järkiperusteisesti, vaan aina tunnesyillä

Mut kokeillaan jos löytyisi joku hyvä malli. EI RANSKALAINEN.
Oh no.. Tuo viimeinen kohta rajaa kaikki todella hyvät kulkineet pois. Koska ranskalaiset autot on todella hyviä kikottimia kuljettamaan paikasta A paikkaan B ja vielä todella edullisesti. Hyvä esimerkki on meikän ex. Citroen C5. Maantiellä huristellään 5-litran kulutuksella. Mitään suurempia vikoja siinä ei ollut. Sen nanoteknologia korjasi aina ne ominaisuudet mitä siihen tuli. Löytyi automaatti ilmastointia ja webastoa. Talvella erittäin hyvä peli kun lämpeni todella nopeasti ja mitä enemmän lunta niin sen helpompi sillä oli ajella. Nostaa vaan maavaraa ja hurauttaa menemään. Jumiin kun jää niin laskee auton alas ja nostaa takaisin ylös niin matka jatkuu. N.30tkm sillä veivasin. Just kattelin huoltokuluja niin perus öljyn vaihdon lisäksi vaihdoin siihen akun ja hehkut. Auto maksoi hurjat 1500e ja sain siitä myydessä 1500e. Millä muulla ajat 30tkm ja saat siitä saman kuin maksoit? Myydessä muuten edelleen kaikki varusteet toimi.

Siitä kannattaa ranskalaisten kanssa lähteä että niitä ei kannata ikinä ostaa jos mittarissa on 0-280tkm. Jos joku oikeesti pääsee ranskalaisella yli 280tkm niin sen on pakko silloin toimia. Vielä jos kaikki varusteet toimii osto hetkellä niin ne on hyviä ostoksia. Parasta on vielä että kun sen ranskalaisen mittarissa on se +280tkm niin nehän on melkein ilmaisia. Ex. C5:ssa oli 300tkm mittarissa kun ostin sen. Ne on myös yleensä hyviä ajella (paitsi Pögötti 208 joka on varmaan vielä paskempi ajaa kuin toitsu). Varaosia on purkaamot täynnä. Sit jos sieltä joku isompi osa hajoaa niin kyllä se vituttaa kun johkin 5000-10000e autoon pitää laittaa pari tonnia rahaa korjaukseen. Ei noiden halpis ranskiksien kanssa sellaista ongelmaa ole. Viet auton paaliin niin saat pari sataa hilloa. Sillä voi ostaa vaikka kossupullon vitutukseen ja hakea uuden hienon halpis ranskiksen. Vielä parempi on jos on lääniä niin myyt osina sen auton pois. Saat vielä enemmän rahaa.

Joten kannattaa unohtaa kaikki muut ja ostaa ranskis
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.07.2014, 10:52
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Miten tuli makkaraperunat mieleen? Ihan yhtäkkiä...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.07.2014, 15:00
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Oh no.. Tuo viimeinen kohta rajaa kaikki todella hyvät kulkineet pois. Koska ranskalaiset autot on todella hyviä kikottimia kuljettamaan paikasta A paikkaan B ja vielä todella edullisesti. Hyvä esimerkki on meikän ex. Citroen C5. Maantiellä huristellään 5-litran kulutuksella. Mitään suurempia vikoja siinä ei ollut. Sen nanoteknologia korjasi aina ne ominaisuudet mitä siihen tuli. Löytyi automaatti ilmastointia ja webastoa. Talvella erittäin hyvä peli kun lämpeni todella nopeasti ja mitä enemmän lunta niin sen helpompi sillä oli ajella. Nostaa vaan maavaraa ja hurauttaa menemään. Jumiin kun jää niin laskee auton alas ja nostaa takaisin ylös niin matka jatkuu. N.30tkm sillä veivasin. Just kattelin huoltokuluja niin perus öljyn vaihdon lisäksi vaihdoin siihen akun ja hehkut. Auto maksoi hurjat 1500e ja sain siitä myydessä 1500e. Millä muulla ajat 30tkm ja saat siitä saman kuin maksoit? Myydessä muuten edelleen kaikki varusteet toimi.

Siitä kannattaa ranskalaisten kanssa lähteä että niitä ei kannata ikinä ostaa jos mittarissa on 0-280tkm. Jos joku oikeesti pääsee ranskalaisella yli 280tkm niin sen on pakko silloin toimia. Vielä jos kaikki varusteet toimii osto hetkellä niin ne on hyviä ostoksia. Parasta on vielä että kun sen ranskalaisen mittarissa on se +280tkm niin nehän on melkein ilmaisia. Ex. C5:ssa oli 300tkm mittarissa kun ostin sen. Ne on myös yleensä hyviä ajella (paitsi Pögötti 208 joka on varmaan vielä paskempi ajaa kuin toitsu). Varaosia on purkaamot täynnä. Sit jos sieltä joku isompi osa hajoaa niin kyllä se vituttaa kun johkin 5000-10000e autoon pitää laittaa pari tonnia rahaa korjaukseen. Ei noiden halpis ranskiksien kanssa sellaista ongelmaa ole. Viet auton paaliin niin saat pari sataa hilloa. Sillä voi ostaa vaikka kossupullon vitutukseen ja hakea uuden hienon halpis ranskiksen. Vielä parempi on jos on lääniä niin myyt osina sen auton pois. Saat vielä enemmän rahaa.

Joten kannattaa unohtaa kaikki muut ja ostaa ranskis
Kyl ite ainakin jättäsin C5:set rauhaan... Just yhtä leimalle elvytellään, jossa pitkät hukassa ja tyyttä vielä. Etujarrut ja se käsijarru saatiin kursittua kuntoon et saa niiltä osiin leiman. Ja sit Autocomin mittarilla ei pääse kattoon et missä vika noiden sähköjen osalta. Tuoreempaan Citkaan samalla laitteella mennään.

Ja eihän tuo auto oo ollut nykysellä omistajalla ku muutaman kk:den, niin kuuluu vikoja riittään ja muille jaettavaksi vielä. Kuulu edullinen peli olleen, mutta hintaahan tuolla korjaamis määrällä jo alkaa tuleen. Onhan tuolla jo reilut 440tkm ajettu, mutta ku nykysenkin työmatkat on se 60km päivässä niin äkkiäkö niitä kertyy lisää.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.07.2014, 16:17
kopi kopi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Pori
Viestit: 798
Perusasetus

Mulle itelle ei ainakaan kilometrilukema merkkaa mitään. Niitä on niin helppo muuttaa mieleisiksi. Viimeksi kun vaihdoi autoa tsekkasin missä kunnossa auto oli ja mitä sille oli tehty ja jätetty tekemättä. Vanhan taksin ostin suoraan yrittäjältä. Eipä ole tarvinnut katua. Paremmassa kunnossa kuin mitä yksityisillä olleet autot, toki mittarissa tuplat. Mitä väliä? Nyt rullattu mittariin 60tkm päälle.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.07.2014, 09:20
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Kyl ite ainakin jättäsin C5:set rauhaan... Just yhtä leimalle elvytellään, jossa pitkät hukassa ja tyyttä vielä. Etujarrut ja se käsijarru saatiin kursittua kuntoon et saa niiltä osiin leiman. Ja sit Autocomin mittarilla ei pääse kattoon et missä vika noiden sähköjen osalta. Tuoreempaan Citkaan samalla laitteella mennään.

Ja eihän tuo auto oo ollut nykysellä omistajalla ku muutaman kk:den, niin kuuluu vikoja riittään ja muille jaettavaksi vielä. Kuulu edullinen peli olleen, mutta hintaahan tuolla korjaamis määrällä jo alkaa tuleen. Onhan tuolla jo reilut 440tkm ajettu, mutta ku nykysenkin työmatkat on se 60km päivässä niin äkkiäkö niitä kertyy lisää.
Mutta tuossa se idea edukkaassa autossa on. Jos siihen tulee suurempaa vikaa niin vie paaliin se. Mä en ainakaan laittaisi edes puolta auton arvosta korjauskustannuksiin. Jos auton arvo on siis joku 2000e. Myy osana vaikka pois sen jos pihalla on vaan tilaa säilyttää menopeliä. Noita kohtuu hyviä alle 2000e kikottimia on suomi täynnä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.07.2014, 11:15
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

Mä en oikeen ymmärrä tota logiikkaa, ostaa aina parin tonnin ritsoja ja heti ku tulee vikaa niin paaliin. Sitte taas pää märkänä uusia ritsoja kattomaan ja sama juttu uudestaan...
Eikös se oo aika päivän selvää että kaikki autot joskus hajoo( paitsi tojotat &#128516 ja korjaukseen menee rahaa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.07.2014, 12:23
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Yksi ainoa parin tonnin ritsa multa on hajonnut, mutta vaikka se oli viallinen niin sain siitä pari tonnia. Ei niitä loppuelämää kannata pitää. Ostaa juuri leimatun laitteen ja myy sen ennen seuraavaa leimaa. Aika harvoin niihin mitään huoltoja tuolla välillä pitää tehdä, paitsi jos se on toitsu.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 25.07.2014, 13:04
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Mutta tuossa se idea edukkaassa autossa on. Jos siihen tulee suurempaa vikaa niin vie paaliin se. Mä en ainakaan laittaisi edes puolta auton arvosta korjauskustannuksiin. Jos auton arvo on siis joku 2000e. Myy osana vaikka pois sen jos pihalla on vaan tilaa säilyttää menopeliä. Noita kohtuu hyviä alle 2000e kikottimia on suomi täynnä.
Miellätkö auton arvoksi ostohinnan vai käypäsen markkina-arvon? Meinaan vaan ku ite ostin ton passatin 150e hinnalla, remontoin melkein satasella, katsastin ja samalla muutoskatsastin pakuksi ni siihinki kulu miltei 120e ja kaiken kukkuraksi ostin kaverilta liki uudet kesäpyörät vanteineen 150e hinnalla... meni ostohinta yli moninkertaisesti mut väitän vakaasti et saan tosta omani pois milloin vain...

lähinnä siis haen tällä sitä että toisinaan tulee 4k€ arvoisia autoja vastaan 2k€ hintalapulla ku niis o jotain vikaa jota omistaja ei tiedä eikä kiinnostu korjaamaan vaan vaihtaa vain pois rikkinäisen tuotteen ja uutta tilalle.. ahh, kyl mie vaan nautin tästä kertakäyttökulttuurista!
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 25.07.2014, 13:37
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu Näytä viesti
Miellätkö auton arvoksi ostohinnan vai käypäsen markkina-arvon? Meinaan vaan ku ite ostin ton passatin 150e hinnalla, remontoin melkein satasella, katsastin ja samalla muutoskatsastin pakuksi ni siihinki kulu miltei 120e ja kaiken kukkuraksi ostin kaverilta liki uudet kesäpyörät vanteineen 150e hinnalla... meni ostohinta yli moninkertaisesti mut väitän vakaasti et saan tosta omani pois milloin vain...
No eri asia onkin jos saat tosiaan 2000e laitteen vaikka 150€:lla viallisena. Tiedät että sen saa edukkaasti ajoon niin mikä ettei. Ihan hyvä diili. Ostin minäkin VW Caddyn 500€:lla. Ajoin vuoden. Maalasin hienosti telalla sen ja myin sen 1200€.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu Näytä viesti
lähinnä siis haen tällä sitä että toisinaan tulee 4k€ arvoisia autoja vastaan 2k€ hintalapulla ku niis o jotain vikaa jota omistaja ei tiedä eikä kiinnostu korjaamaan vaan vaihtaa vain pois rikkinäisen tuotteen ja uutta tilalle.. ahh, kyl mie vaan nautin tästä kertakäyttökulttuurista!
Noita tulee aika usein vastaan. Juuri sen takia kun porukka ei itse korjaile noita autoja. Huollossa tulee helposti pari tonnia huoltokustannuksia niin vähän on nihkeä vajaan 4000e autoa fixaa parilla tonnilla. Myyjä voi pitää itseään voittajana kun saa siitä sen pari tonnia. Ostaja taas pitää voittajana itseään kun korjaa sen parilla sadalla kun tekee työt itse mitä myyjä ei osannut.

Mut tuo meikäläisen C5 oli täysin ehjä ja juuri leimattu kun ostin sen. Maksoin siitä tosiaan sen 1500e. Enkä kyllä olisi paljon jaksanut nähdä vaivaa sen fixaamiseen jos siitä olisi esim. vaihdelaatikko hajonnut. Se maksoi itsensä takaisin kun toimi puolisen vuotta. Muinoin kun oli Volvo V70 niin laskin että sen hinta tippuu n.250€ luokkaa joka kuukausi. Ja oli todella vaikea auto päästä eroon. Noista parin tonnin paskoista pääsee aina eroon ja saa yleensä rahat käteen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Työmatkakulkine Passat -96 Racingrabbit O/M/V Ajoneuvot 6 06.08.2014 06:03
Myyty m: työmatkakulkine MYYTY wuntzikka O/M/V Ajoneuvot 14 21.07.2014 06:04
Ostetaan Edukas Land Cruiser Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 25.10.2011 14:25
Edukas 4x4 pickup Nerd-O Chit-Chat 18 01.07.2011 07:41
Edukas lämmitystapa Nerd-O Chit-Chat 106 01.03.2007 16:21


Sivu luotu: 04:06 (GMT +2).