![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Edukas työmatkakulkine?Eli eli.. Mikäs olisi arvon raadin mielestä sopiva kulkine työmatkalle? Matkaa on noin 40 kilsaa sivu, ja asfalttia koko matka. Talvisin ensimmäiseltä 10 km tosin lumityöt tehty vaihtelevalla menestyksellä. Nyt tätä virkaa täyttää 170 koppanen hilux, mutta siinä rupee olemaan aikalailla kaikkea pientä ja orastavaa, eikä aika meinaa riittää ropaamiseen.. ![]() Kulkineen ei kummoinen tarvi olla. Listaan vähän speksejä; Pieniruokainen Kaksi aikuista kyytiin, ehkä optio lasten istuimelle Halpa käyttää, varaosia saatavilla Ilmastointi Alle 10 ke hintaan Jonkinlaiset ajo-ominaisuudet Ei mikään ihan nakkikattila, paljon peuroja tiellä Autoahan ei koskaan saa ostaa järkiperusteisesti, vaan aina tunnesyillä ![]() Mut kokeillaan jos löytyisi joku hyvä malli. EI RANSKALAINEN. ![]() Kehukaa omia, haukkukaa naapuria ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Noilla kriteereillä kattelisi jotain diesel vag tuotetta... golffia esmes! Itelle laitoin todellakin halvan kulkineen tuohon samaan tarkoitukseen, td passat vuodelta -93, rekisteröin sen pakettiautoksi ja sillä hyvä! Verot vajaa 250e vuodes, naftaa menee se joku 6litraa satkulle ja hankintahinta päätä huimaava 150e
![]()
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
tällä hetkellä (myös myynnissä) -97 1.9tdi passati farmari, pakuksi muutettuna. kulutus 4.5-6.5 ja ilmastointi sekä vakkari. ihan suht hyvä ajaa sekä penkitkään ei nyt ihan huonommasta päästä ole, tietty ei mikään raketti, mutta ehtiihän tuollakin... varaosista vaikea sanoa, ei mitään ihmeellistä ole mennyt vielä.
sitten toinen on tietenkin v70, -03-->>, itse tykkäsin, hyvät penkit ja mukavaa päästellä menemään, vaikka raskas auto onkin. varaosat maksaa myös tähän, ei saa ilmasiks... diisselinä kulutus ehkä hieman isompi, verraten passattiin. passatin hankinta hinta 2000€ ylöspäin, volvo varmaan jotain 5500-7000€ eteenpäin ja siis järjellisillä kilometreillä olevat (alle 320tkm)
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Omien kokemuksien perusteella kans uskaltaisin suositella V70 mk2 D5 koneella ja jos Trafin laput kauhistuttaa niin pakuksi vaan.
Viimeksi muokannut Late_ : 22.07.2014 10:15 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kannatus kanssa VOLVOLLE itellä V70 diiseli ja ekaa mallisarjaa niin käy tekniikkaan samat osat kuin 850 aikas paljon niin ei pahan hintaisiakaan.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ääni vag dieselille.. vaikka 2000-> toledo leon bora golf octavia
Saatavana 90-150 hv diiselliä.. on farkkua ja jopa nelivetoa, osat halpoja ku kaikissa samat alustat. Ja jos tuntuu ettei kerkeä niin helpolla saa lisää potkua ja silti pienellä eväällä. Itellä 2000 toledo 110hv nyt abaut 165hv ja pikkusenreippaalla vitosella menee.. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siitä kannattaa ranskalaisten kanssa lähteä että niitä ei kannata ikinä ostaa jos mittarissa on 0-280tkm. Jos joku oikeesti pääsee ranskalaisella yli 280tkm niin sen on pakko silloin toimia. Vielä jos kaikki varusteet toimii osto hetkellä niin ne on hyviä ostoksia. Parasta on vielä että kun sen ranskalaisen mittarissa on se +280tkm niin nehän on melkein ilmaisia. Ex. C5:ssa oli 300tkm mittarissa kun ostin sen. Ne on myös yleensä hyviä ajella (paitsi Pögötti 208 joka on varmaan vielä paskempi ajaa kuin toitsu). Varaosia on purkaamot täynnä. Sit jos sieltä joku isompi osa hajoaa niin kyllä se vituttaa kun johkin 5000-10000e autoon pitää laittaa pari tonnia rahaa korjaukseen. Ei noiden halpis ranskiksien kanssa sellaista ongelmaa ole. Viet auton paaliin niin saat pari sataa hilloa. Sillä voi ostaa vaikka kossupullon vitutukseen ja hakea uuden hienon halpis ranskiksen. Vielä parempi on jos on lääniä niin myyt osina sen auton pois. Saat vielä enemmän rahaa. Joten kannattaa unohtaa kaikki muut ja ostaa ranskis ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Miten tuli makkaraperunat mieleen? Ihan yhtäkkiä...
![]()
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja eihän tuo auto oo ollut nykysellä omistajalla ku muutaman kk:den, niin kuuluu vikoja riittään ja muille jaettavaksi vielä. Kuulu edullinen peli olleen, mutta hintaahan tuolla korjaamis määrällä jo alkaa tuleen. Onhan tuolla jo reilut 440tkm ajettu, mutta ku nykysenkin työmatkat on se 60km päivässä niin äkkiäkö niitä kertyy lisää. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Mulle itelle ei ainakaan kilometrilukema merkkaa mitään. Niitä on niin helppo muuttaa mieleisiksi. Viimeksi kun vaihdoi autoa tsekkasin missä kunnossa auto oli ja mitä sille oli tehty ja jätetty tekemättä. Vanhan taksin ostin suoraan yrittäjältä. Eipä ole tarvinnut katua. Paremmassa kunnossa kuin mitä yksityisillä olleet autot, toki mittarissa tuplat. Mitä väliä? Nyt rullattu mittariin 60tkm päälle.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mä en oikeen ymmärrä tota logiikkaa, ostaa aina parin tonnin ritsoja ja heti ku tulee vikaa niin paaliin. Sitte taas pää märkänä uusia ritsoja kattomaan ja sama juttu uudestaan...
Eikös se oo aika päivän selvää että kaikki autot joskus hajoo( paitsi tojotat 😄 ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Yksi ainoa parin tonnin ritsa multa on hajonnut, mutta vaikka se oli viallinen niin sain siitä pari tonnia. Ei niitä loppuelämää kannata pitää. Ostaa juuri leimatun laitteen ja myy sen ennen seuraavaa leimaa. Aika harvoin niihin mitään huoltoja tuolla välillä pitää tehdä, paitsi jos se on toitsu.
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
lähinnä siis haen tällä sitä että toisinaan tulee 4k€ arvoisia autoja vastaan 2k€ hintalapulla ku niis o jotain vikaa jota omistaja ei tiedä eikä kiinnostu korjaamaan vaan vaihtaa vain pois rikkinäisen tuotteen ja uutta tilalle.. ahh, kyl mie vaan nautin tästä kertakäyttökulttuurista! ![]()
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Mut tuo meikäläisen C5 oli täysin ehjä ja juuri leimattu kun ostin sen. Maksoin siitä tosiaan sen 1500e. Enkä kyllä olisi paljon jaksanut nähdä vaivaa sen fixaamiseen jos siitä olisi esim. vaihdelaatikko hajonnut. Se maksoi itsensä takaisin kun toimi puolisen vuotta. Muinoin kun oli Volvo V70 niin laskin että sen hinta tippuu n.250€ luokkaa joka kuukausi. Ja oli todella vaikea auto päästä eroon. Noista parin tonnin paskoista pääsee aina eroon ja saa yleensä rahat käteen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Työmatkakulkine Passat -96 | Racingrabbit | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 06.08.2014 06:03 |
Myyty m: työmatkakulkine MYYTY | wuntzikka | O/M/V Ajoneuvot | 14 | 21.07.2014 06:04 |
Ostetaan Edukas Land Cruiser | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 25.10.2011 14:25 |
Edukas 4x4 pickup | Nerd-O | Chit-Chat | 18 | 01.07.2011 07:41 |
Edukas lämmitystapa | Nerd-O | Chit-Chat | 106 | 01.03.2007 16:21 |