![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vw transporter t4 2.5tdi käynti ongelma?Pelaa ja toimii hyvin vedot tallessa,jakohihna huoltokirjan mukaan vaihdettu ja kilsoja jäljellä. Mutta välillä käy tyhjä käyntiä ontuvasti rykien,pikkusen kun näpäyttää kaasua niin loppu ja välillä jää pois ja välillä tulee heti takaisin. Polttoaine suodatin vaihdettu ja ei löpö vuotoja oo löytynyt. Onko kellään kokemusta viasta?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli semmonen 2,4D ja siinä jos oli moottorissa liian vähän öljyä niin pumppu ei saanut voitelua kunnolla ja alkoi runksuttamaan. En tiedä onko tämä 2,5-litranen sukua tuolle moottorille.
Menin runksuttavan moottorin kanssa dieseltietäjälle pumpun säätö mielessä ja hän sanoi samantien, että lisää öljyä moottoriin. Runksutus loppui kuin taikaiskusta. Eikä öljyn pinta ollut edes alarajalla. Autosta olen onneksi päässyt eroon jo kauan sitten. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Kokemusta kyseisestä viasta löytyy todellakin. Oma T4 2.5 TDI ( vm.-99, kone ACV ) on nyt tehnyt samaa jo noin 100 tkm ja neljän vuoden ajan. Eli ajosta tyhjäkäynnille jätettäessä rynkyttää ja pätkii niin, että heilunnan näkee kierroslukumittarin viisarissakin. Kun hetkeksi antaa kierroksia hieman lisää, käynti tasaantuu. Satunnaisilla kerroilla jää käymään nätisti hetikin. Samoin kun pätkivän koneen sammuttaa ja vaikka käynnistää saman tien uudelleen, kone jää käymään tasaisesti ja nätisti. Meillä kone teki tätä ennen ja jälkeen jakopään osien vaihdon, joten syy ei ole siellä. Netistä tuosta löytyy lukuisia keskusteluja, ja kaikissa niissä on syyksi löytynyt ECU, jossa on joko maadoituksessa vikaa tai sitten kylmäjuotos jossain. Alla yksi keskustelu, jossa vika oli korjaantunut ECUn liittimien puhdistuksella. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=917309 Monien keskustelujen mukaan tuo vika on kulkenut auton mukana useamman sata tuhattakin kilometriä aiheuttamatta mitään muuta murhetta. Mielenkiinnolla jään kuulolle, mistä vika löytyy. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa mallissa lämpötila-anturi aiheuttaa ainakin tuollaisia ongelmia.(käyneekö liian laihalla sitten kylmänä, jos se anturi ilmoittaakin tirtokoneelle, että moottori normaali lämpöinen, vaikka kone olisi velä kylmä?) Eräälle autolle korjaamolla suunnittelivat jo kallista jopa tuhansien remonttia.(naisasiakas oli kyseessä) mutta onneksi googlesta löytyi tähän ongelmaan muutaman kympin vastaus :lämpötila anturi. Auto pelaa kuulemma nykyään, niin kuin pitääkin.
Viimeksi muokannut PH75 : 30.10.2015 08:11 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jukka |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tapsan puolesta voin senverran sanoa että käy "ontuvasti" sekä kylmänä että kuumana.
Hipaisu kaasua saa käynnin heti tasoittumaan, mitään muuta ongelmaa ei ole. Vetää hyvin ja käynnistyykin eleettömästi. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Täysin kylmällä koneella se ei tuota tee, mutta heti vähänkin lämmettyään. Alussa itselläkin hipaisu kaasuun riitti, nyttemmin vaatii kierrosten pitämistä 1000 - 1500 rpm muutaman sekunnin ajan ja silloin tällöin pariin otteeseenkin ennen tyhjäkäynnin jäämistä tasaiseksi. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nyt ei ole puhe pensa konneesta
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
itsellä on samaa vikaa -08 T5 2.5tdissä sattuman varaisesti jää ryskyttään ja kaasuun koskeminen hellittää tilanteen
marmorilla kovastikkin puhuivat suuttimien vaihosta mutta eipä oo tullu (raahtinut) vielä vaihtaa kun siittäkin oon melko karmeita tarinoita kuullut ![]() ecu puolen vikaa se ei ole ja kone teki samaa vakiona sekä ohjelmoituna(egr sekä dpf pois) ja vielä viritettynäkin tekee (reiluhko ohjelmointi ja isompi ahdin) joskus miettinyt että voiko kaksoismassa tehdä ton oudon käynnin mutta kun hiihdättää kytkimellä parkissa niin rynkyttää kans siihen pisteeseen että rupeaa "säädin" antaan soppaa lisää ja kierrokset vähä nousee niin loppuu eli onko nyt sama kuin näppää kaasuun pikkasen tilanne on ehkä hiukka parantunut naftansekaan laitettavan lisäaineen käytön aloittamisen jälkeen mutta liekko tämä uskon asia?? ![]()
__________________
Simply put klever ![]() Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis Taivas yksin tietää, miksi linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ecun liitosta meinasin tarkistaa mut miten ihmees se piuha irtoo siitä ? Liittimen lukko menee noin 10mm taakse päin mutta liitin ei tunnu irtoavan eikä voimalla uskalla sitä kiskoa?
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Onkos wv:n tdi koneessa "kaasuläppää"? Jos on, niin eikös se sitten seos voi olla rikkaampaa/laihempaa kuten bensavehkeessä? Läpästä en todellakaan tiedä onko sitä tässä tdi moottorissa. Jotain kai se viallinen lämpötila-anturin ainakin vaikuttaa. Säätääkö sitten kylmänä/kuumana lämpötilan perusteella ennakkoa erikohtaan? Näin ainakin se yksi tdi volkkari alkoi käymään hyvin anturin vaihdon jälkeen.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Kysytäänpä nyt tässä niin ei tartte uutta topikkia tehdä..
Eli kyseessä -99 mallinen 2.5tdi syncro Transporter. Vika seuraavanlainen: Käy ja kulkee hyvin kylmänä, lämmettyään alkaa "ontuilu" tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla ajaessa lievää nykimistä isommilla vaihteilla. Tyhjäkäynnillä kierrokset vähän pomppii ja kone vatkaa reilusti. Kaasua kun runttaa reilummin niin mustaa tulee reilusti ja vetoja on hyvin (ehkä jopa paremmin mitä kunnossa ollessaan). Autossa on joku viriboxi edellisen omistajan toimesta, mikä näyttäis olevan syöttöpumpun johtojen välissä. EGR:n tulppasin 2viikkoa sitten. Vikakoodeja en oo lukenu kun ei oo sopivaa laitetta, auto itsestään ei hehkuvaloa vilkuttele vian merkiksi. Normaalisti toimiessaan käy niin siististi kuin tollainen 390tkm ajettu vaan voi käydä, kulutus on maltillinen ja vetoja ihan hyvin. Aloitti temppuilun yhtäkkiä, eilen töistä tullessa motarilla huomasin ohittaessa että tuleepa muutes vitusti mustaa kun painaa jalan lattiaan, rampilta alas tullessa huomasin ontuvan tyhjäkäynnin. Eilen nopeesti tutkin pa-suodattimen jalkaa ja kiristelin/taivuttelin letkuja, jotain pientä tihkumista niissä on (on ollut kokoajan kun auto ollut mulla eli 4kk/7000km). Auto oli yön 10 asteisessa tallissa, lähin töihin niin reilu kymmenen kilsaa meni ennenkuin vittuilu alkoi. Jotenkin mun mielestä vaikuttais ilmavialta, ontuvalta tyhjäkäynniltä kun painaa kaasua pikkuhiljaa vapaalla niin välillä hieman pätkäseen. ? Edit: Jakohihna+vesipumppu on vaihdettu 365tkm, ja luulis että samalla on vaihdettu pumpun hihna ja ajoitettu... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty vw transporter t4 2.5tdi syncro 1998 | tapsa4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 30.09.2015 12:15 |
T4 Transporter hehku ongelma | MikkoS | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 13.09.2015 22:21 |
Myyty VW Transporter 2.5TDi syncro | Tuomo | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 05.03.2015 18:28 |
Myydään / Vaihdetaan vw transporter 2.5tdi -97 | Jumppis | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 10.03.2011 08:55 |
Ostettu vw transporter 2.5tdi syncro | make-lj | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 01.10.2009 22:36 |