Moi, aloittelin laittamaan omaan Berttaan HJ:n ohjaustehostinta. Ensimmäisenä purin lokarin, lokasuojan tukiraudan ja sisälokasuojan ja muita pikkukilkkeitä pois. Sen jälkeen lähti ohjausvarret, ohjausiskari (menee takaisin), apusimpukka, simpukka, simpukan jalka ja rattiakseli pois.
Näyttää siltä että pitäisi siirtää akut sisälle koska HJ:n rattiakselin ja simpukan paikka näyttäisi tulevan aikalailla kuskinpuoleisen akkutelineen etureunan kohdalle... Miten muut on toteuttaneet ohjaustehostimia BJhin?
Ajattelin laittaa tilalle HJ ohjausvarren, tehostetun simpukan, pumpun ja säiliön. Onko joku vaihtanut HJ:n rattiakselia mallia "tiltti" BJ rattiakseliputkeen. Silloin putken kiinnitykset kojetauluun ja tulipellin hoituisi ilman suurempia modifikaatioita. Mitä muita asioita pitää ottaa huomioon tässä projektissa? Ainakin pumpun kiinnitys ja toinen hihnapyörä kardaanin päähän pitää ratkaista. Laatulaakerilta sai ainakin hihnapyöriä ja erikokoisia napoja niihin kohtuuhintaan.
Tässä huono kuva tämänhekisestä tilanteesta:
Antti
BJ40