Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.03.2014, 16:23
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.114
Perusasetus

EGR moottorin riemuja


Oli iltapäivällä aikomus asentaa pikapikaa Hiluxin imusarjaan liitosnippa ahtopainemittarin letkulle.
Egr venttiiliin asti kaikki oli ok,mut venttiilin jälkeen näkymä oli hiukan karumpi.
Imusarjan pohjalla suunnilleen sentin kerros mustaa mähnää ja kurvinkohta melkein ummessa.
Alkaa selkenemään miks auto tuntu talvenjälkeen hiukan tunkkaselta ja pukkas savua normaalia reilummin.
Ei oo vissii muita vaihtoehtoja ku purkaa imupuolelta kaikki kanttamyöten pois ja hinkata röörit puhtaaks. Samalla uudet hehkut,nesteet yms.. Näinköhän egr:n sais kytkettyä pois käytöstä jollain kikalla??
Autohan oli -07 4D4




110 000km ajettu ja sisuskalut kiiltelee uutuuttaan

__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.03.2014, 17:23
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Talking

Yäk
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.03.2014, 17:40
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Sitä se nykyään on...

Joskus reilun 10v sitten oli mazdarangeri hehkutulppien takuuvaihdossa tai jotakin sellaista. Tiskiltä avainta hakiessa korjaamopäällikkö sanoi, että "oli yksi johtoliitin irronnut, mutta ei laitettu sitä kiinni". Minä siihen, että "juu, oli irti tarkoituksella". Pomo siihen sitten, että "no niin me sitä ajateltiin".

Mikä mahtoi se johtoliitin olla...
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.03.2014, 17:55
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

jos tulppaa, niin luultavasti syttyy vikavalo ku tunnistaa että ilmaa ei kierrä.
mut sen onnistuu ohittaa tollasella suodatin kikalla: http://www.toyotaownersclub.com/foru...22d4d-egr-mod/

tohon ku vie sovittais jonku kolmitie pallohanan, niin sais avata talveksi, niin lämpeis kone mukavemmin
ja "pahvin" pito nokalla vähentää ton egr karstottumista, ku vissiinki ilman vesilämmitystä...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.03.2014, 18:32
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
ku vissiinki ilman vesilämmitystä...
Kyl tuos on nestekiertoinen lämmönvaihdin minkä läpi tulee putkitus egr-venttiilille.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.03.2014, 18:37
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.324
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Kyl tuos on nestekiertoinen lämmönvaihdin minkä läpi tulee putkitus egr-venttiilille.
Sillä jäähdytetään pakokaasuja ennen imusarjaan menoa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.03.2014, 18:00
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

EGR= Turhista turhin viherpiipertäjien ja maailmanparantajien keksintö.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.03.2014, 17:30
JaakkoM:n Avatar
JaakkoM JaakkoM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.09
Sijainti: nivaLA
Viestit: 300
Perusasetus

ohjelmoimalla sen saa pidettyä kiinni ja jos egr:ällä ei ole putkistossa antureita(epäilen vahvasti) niin sokea "tiiviste" toiseen päähään ohjelmoinnissa se etu että muuttaa turbon kulmia niin että ei "paineista" tahallisesti pakopuolta

traktori puolella kokeiltua
saatiin 50hp dynoon ainoastaan sillä että suljettiin egr ja ohjelmoitiin turbon siivet uudelleen. BTW

pako paineet on todella järkyttäviä noissa egr himmeleissä

velipoijan 6.2d:n imupuolikin oli suht tukkoisen näköinen ku EGR oli käytössä 140tkm tosin 80luvun lopun nokileka on hiukka eri asia kuin commonrail koneet mutta kumminkin

itellä transporter t5 ohjelmoitiin juurikin kyseisen ongelman vuoksi ja DPF katosi jostain kumman syystä

omassa kansi remppa tehty 50tkm sitten ja oli jo hyväisesti ryynää imuputkissa vaan ei tuu enään ja Woimaa tuli lisää rutkasti sekä ihme ja kumma kulutus on puonnut noin 1,2L/100km mutta testiä ei vielä ajettu kuin 1500km ja sisältynyt normaalia enemmän matka ajoa
__________________
Simply put klever


Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis

Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.03.2014, 17:57
Slantsix225:n Avatar
Slantsix225 Slantsix225 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Mehtä, Finland.
Viestit: 163
Perusasetus

EGR moottorissa pakopaineen täytyy olla ahtopainetta isompi niissä tilanteissa, joissa egr venttiili on auki. Muutenhan virtaus menee väärään suuntaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
D-Max EGR Osaton Tekniikka & Jutustelu 7 10.05.2012 21:41
Myydään EGR-venttiili. Napalukko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.11.2010 01:06
EGR venttili Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 12.07.2010 00:13
Jeepin EGR -TIMPPA- Tekniikka & Jutustelu 0 03.06.2008 13:27
EGR:n poisto Mikko Virtanen Tekniikka & Jutustelu 10 28.10.2005 15:15


Sivu luotu: 03:42 (GMT +2).