Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.01.2017, 18:01
JR78 JR78 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.09
Sijainti: oulu
Viestit: 60
Perusasetus

LC120 tärinä.


Elikkä olisko jollain käsitystä mistä kyse. Eli lc120 automaatti vm03 ajettu n.350tkm. Peruutusvaihteen ku kytkee niin alkaa täristää aika reilusti ja heti ku painaa kaasua vähä reilummin niin auto lähtee taaksepäin (offcourse) ja tärinä loppuu. Jarrulla ku taas pitää autoa paikalla niin tärinä alkaa. Tämä siis vain pakilla. Eteenpäin ei mitään ongelmaa. Jos esitin asian epäselvästi niin kysymyksiä voi esittää. Kitos.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.01.2017, 14:30
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Joskus oli hiukan samanlaista oiretta avolava chevyssä ja vika löytyi laatikon kannatinkumeista.
Ei hajuakaan miten tuossa on laatikko kiinni mut helpostihan sitä jollain raudalla käy vääntelemässä ja toteamassa tilanteen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.01.2017, 14:55
JR78 JR78 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.09
Sijainti: oulu
Viestit: 60
Perusasetus

Pitääpä huomenna kokeilla samalla ku vaihdetaan laatikon öljyt. Kits!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.01.2017, 20:29
lapset lapset ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 01.01.13
Sijainti: iisalmi
Viestit: 7
Perusasetus

Minulla oli 03 120 jolla oli ajettu vajaa 400 tkm jossa oli samaa oiretta,siitä en saanut sitä kokonaan enään pois.Mutta kumeista se minunkin mielestä lähtee,ensiksi kun puhaltelee paineilmalla kurat pois moottorin ja laatikon kumityynyistä.Myös panssari kannattaa oikoa ja puhdistaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.01.2017, 15:59
JR78 JR78 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.09
Sijainti: oulu
Viestit: 60
Perusasetus

Täytyy kokeilla kunhan saa seuraavan kerran nosturille. Sellasen asian huomasin tuossa ku kävin metsässä ajeleen hidas puoli päällä niin pariin päivään ei sitä tärinää ollu havaittavissa ollenkaan sitte se taas alkoi. Mutta asiasta kukkaruukkuun. Onko kukaan kokeillu niitä halkastuja veturin suojakumeja. Sisäpäästä alkaa olla kumit sököt ja ajattelin kokeilla tuollaisia mitä esimerkiksi moponetissä on.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.01.2017, 16:59
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Oli kyllä yllätys miten helppo/nopea kumin vaihto oli pajeroon.
Ainakin tuommoseen mihin kourat mahtuu.
Lemmareita ei musta kunnolla tiukalle saanut, mut niitähän löytyy.
Kestävyydestä ei vielä tietoa kun en tallista pihalle ole saanut.
Toiselle puolelle meinasin vaihtaa tavallisen, mutta taidanpa motonetista hakea halkastun mallin sillekkin puolelle.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.01.2017, 18:33
veikkaaja veikkaaja ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.05.10
Sijainti: Perniö
Viestit: 186
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JR78 Näytä viesti
Elikkä olisko jollain käsitystä mistä kyse. Eli lc120 automaatti vm03 ajettu n.350tkm. Peruutusvaihteen ku kytkee niin alkaa täristää aika reilusti ja heti ku painaa kaasua vähä reilummin niin auto lähtee taaksepäin (offcourse) ja tärinä loppuu. Jarrulla ku taas pitää autoa paikalla niin tärinä alkaa. Tämä siis vain pakilla. Eteenpäin ei mitään ongelmaa. Jos esitin asian epäselvästi niin kysymyksiä voi esittää. Kitos.
Onko ulko lämpötilalla vaikutusta tohon tärinään?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.01.2017, 11:15
JR78 JR78 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.09
Sijainti: oulu
Viestit: 60
Perusasetus

Juu kyllä se kylmällä kelillä ja kylmänä täristää enempi.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.01.2018, 12:45
JR78 JR78 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.09
Sijainti: oulu
Viestit: 60
Perusasetus

Päivitetäänpä tätä jos siitä olis jollekulle hyötyä. Eli syy tärinään löytyi. Kuljettajan puoleinen moottorin tukikumi oli väsähtäny. Toyotolla vaihdatin ku ainoastaan kahdesta tunnista laskuttivat.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.01.2018, 13:11
ahku:n Avatar
ahku ahku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.04
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 356
Perusasetus

Mä vaihdoin vetrin kumit -06 vuoden automaattiin ja oli kyllä helppo. Alapallo ei ollu prässätty.
Ostin marmorilta ulomman ja sisemmän kumin. Tais maksaa 90€.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.01.2018, 20:47
JR78 JR78 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.09
Sijainti: oulu
Viestit: 60
Perusasetus

Kyllä kai se siihen alatukivarteen on rässätty se pallonivel?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty toyota lc120 nauta\valorauta Heikki L O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 04.09.2015 22:51
vitaran tärinä make 65 Tekniikka & Jutustelu 11 20.08.2011 08:35
Gr:n tärinä Tekniikka & Jutustelu 11 19.04.2008 17:12
xj:n tärinä..... timppa253 Tekniikka & Jutustelu 1 14.01.2007 23:54
Rockyn tärinä nelivedolla dieselmoottori Tekniikka & Jutustelu 9 28.11.2005 07:41


Sivu luotu: 16:43 (GMT +2).