![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() vw transporter t5 mielipiteitäOlen tuossa varovasti katellu isompaa pakua ja kun portterilla näyttäis saavan vetää pykälää enemmän kun useammalla muulla niin tollasia t5:sta olen varovasti katellu. Mutta noita kauhutarinoita olen myös näistä kuullu ja varsinkin kun yks korjaaja kaveri pelotteli mut vielä.Varsinkin kielsi ostamasta juuri tuota himoitsemaani 2.5:sta.No noi takajouset,vetoakselit,vesipumppu ym.tyyppiviat olikin jo tiedossa mutta varotteli vielä että nokka-akseleissa on ollu myös ongelmia. Mites palstalaisilla onko pitempiaikaisia kokemuksia kyseisistä vehkeistä,kiinostais myös toi kärryn veto. Eli mikäs esim.noista koneista olis luotettava ettei tarvis jatkuvasti olla korjaamassa. Itellä kokemuksia vain kahdesta 1.9:stä ja ainahan nuo on kotiin tuonu,mutta painava traileri tuon koneen perässä taitaa olla liikaa. Onko tuo uudempi 140hv kakslitranen kuinka vikaaltis? Laittakaahan kokemuksia,hyviä ja huonoja,kyseisistä pakuista ja mieluiten niitä pidempiaikaisia eli jätetään ne essonbaarissa kuullut jutut vaikka tonne suomi 24 palstalle.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Isällä ollu 2005 mallinen melkei uudesta asti. Tais ostaa 1ttkm ajettuna. Ollu kevyellä käytöllä ja taatusti hulllettu.
-vetoakseli katkennut muistaakseni 2 kertaa -kytkin ravisti jo uutena -niveliä jouduttii vaihtaa jo 30tkm jälee -150tkm hajos vaihdelaatikosta 2. Synkro -170tkm hajos kaksoismassa ja asetelma -laturin vapaakytkin -3kpl vesipumppuja menny -laturin vapaakytkin -taas menossa vesipumppu ku hukkaa nestettä Nyt mittarissa 213tkm 2.5 koneella ja etuveto Mun mielest paska jos tarttis painavaa kärryy vetää, varsinki peruuttaa.ei yhtää jaksa tyhjäkäynnillä,kytkin savuu.ja taatusti ei kestä jos enemmä sellasta. 2.5 tdi t4 mun mielest hakkaa satanolla kaikin puolin t5 mallin. Vielä ku löytää nelikon ilmastoinnilla ja 102hv koneella ni törkeeluja laite. Muuten iha jees mut lootaremppa kallis Kaverilla uudempaa koppaa dsg lootalla. 3kpl kytkintä meni ennen 100tkm ja noin 120tkm hajos koko laatikko Huonompi mu mielest ku t5
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. Viimeksi muokannut tjl : 09.03.2017 20:25 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ääni kans t4-mallille. Itellä ollut 12 vuotta, acv-moottorilla, nyt mittarissa 550 tkm. Koneesta irti liki 200 hp ja 500 nm vääntöä....
Tossa mitä ollu tutuilla t5-malleja, eivät oo paljoa kehuneet... just noita edellä mainittuja ongelmia ollu ![]() Eli ajan tolla niin pitkään kun pellit kestää... ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on pari kappaletta 2,5tdi t5 porttereita. Toinen on reilun miljoona ajettu vanha ambulanssi ja toinen 530tkm ajettu entien taksi.
Ambulanssi on 2004 mallinen 174hv manuaalivaihteinen etuveto. Tälle on pitkä huoltohistoria merkkiliikkeessä. Tää tuli mulle vuonna 2011 924tkm ajettuna, konevikaisena. Moottorista oli mennyt kiertokanki mutkalle. ilmeisesti kansivika oli aiheuttanut sen, että vettä oli menny männän päälle.. Kasasin koneen samalla kannella ja se toimikin muutaman tuhat kilometiä, mut sitten alkoi oireita, että startatessa kone meni jumiin... Ei muuta ku toinen kansi pikoillen ja meno jatkui. Kerran olen myös vaihtanut paininkupit ja nokka-akselin. Paininkuppi kuluu puhki ja nokka nyös pyöristyy.. Tällä olen itse ajellut noin 100tkm. Miljoonassa meni matkamittarin näyttö sekaisin, näyttää vain viivaa.. Entinen taksi on 2008 mallinen 131hv automaattivaihteinen etuveto. Tähän on kertyntyt kilometrejä mulla jotain 80000km. Kerran olen vaihtanut paininkupit ja nokka-akselin. Traileria olen vetänyt tuolla manuaalivaihteisella jonkin verran.. hienosti huilaa raskaampikin kärry. Ja mielenkiintoinen oli huomata kulutuksesta... Kerran kävin hakemassa yhden t4 portterin trailerilla turusta (Matkaa n.560km sivu) Mennessä tyhjän trailerin kans kulutus jotain 10,5l/100km ja paluumatkalla t4 portteri kärryllä kulutus 10,3l/100km. Mijnä olen kyllä tykännyt t5 portterilla ajella. Kaikkia pieniä vikoja niitä aina ilmenee, mutta aika edullisia nuo on korjata, jos itse tekee ja osista ei maksa marmoritiskille... Esim nokka-akseliremontti maksoi noin 500€, tuli uudet paininkupit(hydraulinostimet), nokka-akseli, nokkalaakerit ja pultit. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Onks tää just se moottori mihin pitää laittaa sitä yhtä ja ainoaa oikeaa öljyä tai yläkerta ei kestä? Ja itellä ei mitää tietoa eikä kokemusta kunhan löpisen.
__________________
Marko Nyt tavoittaa myös whatsappilla. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mikäs malli sen on josta korkkaa lohkosta joku kierre, tai lohkee korvallinen tms.... nimen omaan t-5 korilla oleva....
Tossa vaan yks ootteli taannoin konetta jonkun aikaa, kun joka paikasta oli lohkot loppu.... ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Transporter T5 jarrusatulat takapää | Micco | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 29.01.2016 11:03 |
Myydään MOOTTORI T5 TRANSPORTER | Juha.l | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 07.11.2014 22:22 |
Porttaali Transporter T5 | Häänrik | Chit-Chat | 7 | 02.09.2013 12:27 |
Myydään Transporter T5 2.5 TDI 128kW Moottorin osia | oska80 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 19.02.2013 21:45 |
Transporter T5 2,5 turbo rikkikö vm-09 | Humu | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 23.07.2012 13:43 |