Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.12.2020, 18:23
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 389
Perusasetus

Suzuki sj 410


Hirveä into iski ruveta suzukia parsimaan kasaan päin.

Tuli raapastua tuommosesta hyvin pilatusta suzukista runko paljaaksi ja rungon painoksi jäi 34kg.

Siihen sitten saabin b235r kone keskellä autoa automaattilaatikolla.
Tässä vaiheessa kaikki oli helppoa mutta sitten aloin miettimään neli linkkejä ja kardaanin pituuksia ja olisihan se kiva jos akseliväli jäisi alle 3m. Näitä sitten hieroin tovin mutta kun ajatus sitten selkisi niin akselit löyti itsensä alle ja kardaanit saadaan järkevän mittaiseksi eli ensimmäinen varsinainen haaste selvitetty.

Etuakselin kanssa oli vielä sellaista painia että runkoaisat piti lyhentää että pyörä mahtui kääntymään ja tämän takia joutuu tuon putki keulan tekemään.

Taka-akselin putki oli silputtu joskus vuosien aikana ja porttaali boxin laipat oli leikattu irti. Niitä tulikin useampi tunti hierottua paikalleen.
Akselit ostettiin silputtuna ja purettuna mutta kaikki osat on löytynyt.
Pinjoniin joutuu tekemään stefat ja holkit niin pysyy turve ulkopuolella mutta se on vaan sorvia ja hitsiä.

Seuraava haaste oli löytää istumapaikat tuolta korin sisäpuolelta. Saabin moottori tulee näppärästi juuri siihen missä olisi tarkoitus istua ja tuo 54" boggerikin haluaa melkolailla tilaa tuolta edestä että mahtuu kääntymään. Koria pystyi siirtämään noin 20cm eteenpäin niin nyt on jo toiveita että penkitkin mahtuu sisälle.

Saabin koneesta irtoaa 270hv
Automaattilaatikon välitykset on ihan jees.
1.vaihde 11,36
tasauspyörästö 2,44


Eli lyhyesti

Saab 235r
Saab automaatti
Unimog perät
Foxin 16" typpitikut
Suzukin kori ja runko
BMW e60 alumiini jarrut
Bogger 54"

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	image0.jpg‎
Views:	607
Size:	197,2 Kt
ID:	97979   Click image for larger version

Name:	image10.jpg‎
Views:	559
Size:	278,9 Kt
ID:	97980   Click image for larger version

Name:	image4.jpg‎
Views:	646
Size:	306,9 Kt
ID:	97981   Click image for larger version

Name:	image7.jpg‎
Views:	568
Size:	211,2 Kt
ID:	97982   Click image for larger version

Name:	image14.jpg‎
Views:	520
Size:	141,4 Kt
ID:	97983  

Click image for larger version

Name:	image1.jpg‎
Views:	547
Size:	340,2 Kt
ID:	97984   Click image for larger version

Name:	image5.jpg‎
Views:	492
Size:	250,3 Kt
ID:	97985   Click image for larger version

Name:	image6.jpg‎
Views:	488
Size:	237,6 Kt
ID:	97986   Click image for larger version

Name:	image8.jpg‎
Views:	530
Size:	263,9 Kt
ID:	97987  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.12.2020, 18:38
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 389
Perusasetus

Niin ja tein itse nuo tukivarret ja kierteet. Ei hirveästi ollut vapaaehtoisia kierteen tekijöitä joen kylillä niin ostin sitten itselle kierretapit. Eipä oo ainakaan muilla 3/4-16 vasen kätistä tappia

Lukon hitsasin tasaupyörästöön niin onpahan tuo keskitasauspyörästön lukko
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	81E3B010-0E28-4931-9D49-80037B30B385.jpg‎
Views:	473
Size:	230,8 Kt
ID:	97988   Click image for larger version

Name:	692F9CF2-85D8-4E85-B9C3-47B75B7BFDA5.jpg‎
Views:	446
Size:	267,2 Kt
ID:	97989   Click image for larger version

Name:	CCB24939-605D-4B1F-98C9-1ED52451C334.jpg‎
Views:	433
Size:	215,6 Kt
ID:	97990   Click image for larger version

Name:	DA4DF20C-3273-4C5B-A9DC-202F07715018.jpg‎
Views:	439
Size:	248,0 Kt
ID:	97991  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.12.2020, 18:51
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 389
Perusasetus

Lisää kuvia
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	image0.jpg‎
Views:	727
Size:	325,1 Kt
ID:	97992   Click image for larger version

Name:	image7.jpg‎
Views:	531
Size:	211,2 Kt
ID:	97993  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.12.2020, 19:42
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

No nyt on mielenkiintoiset osat autossa...

Mikä on Mogin perissä välitys?

Mistä nuo renkaat ovat peräisin? Yhdellä tutulla oli Proto-Sisussa 54" Boggerit. Tuli vaan mieleen, että tuskin noita isoja ruuhkaksi asti Suomessa ole.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.12.2020, 19:45
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 389
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
No nyt on mielenkiintoiset osat autossa...

Mikä on Mogin perissä välitys?

Mistä nuo renkaat ovat peräisin? Yhdellä tutulla oli Proto-Sisussa 54" Boggerit. Tuli vaan mieleen, että tuskin noita isoja ruuhkaksi asti Suomessa ole.
Varmasti on saman proton alta ja perä välitystä en oo vielä laskenut mutta on se yli 7
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.12.2020, 20:34
andy:n Avatar
andy andy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: joensuu
Viestit: 597
Thumbs up

Valmistuuko talvisuunnistus karkeloihin jos alkuvuodesta semmoset pääsis järkkäämään?
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48


Sivu luotu: 06:44 (GMT +2).