Offipalsta.COM  

Go Back   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #1  
Old 11.06.2016, 16:08
Lelumiini Lelumiini is offline
Aktiivijäsen
 
Join Date: 01.05.12
Location: Kiuruvesi
Posts: 141
Default

12h-t holsetti paikallaan


Auttakaas tietämätöntä että kummalla vaihtoehdolla kannattaa tuo hx35 12# jaetulla pesällä ängetä paikalleen, orkkis pakosarjaan on turha alkuperäiselle paikalle laittaa. EI sovi, pakosarjan kääntämällä sais jos tekee mutkatumpin laippaan ja kääntäs koneen puolelle enemmän. 2H:n pakosarja ylösalaisin tulis aika hyvä kun tinaa laipan siihen mut mut miten tuo jaettu pesä käyttäytyy tuon jakamattoman pakosarjan kanssa. 12H-T sarjahan on jaettu.

Eli siis vaihtoehtot:

1.12h-t orig pakosarja ylösalaisin, siihen laippatumppi 45-90 astetta koneen päälle

2. 2h pakosarja ylösalaisin ja siihen tinaten laippa

Kummin tekisitte ja miksi. Käyttäjän tdi galleriasta apinoin tuota 12h-t pakosarjaa nurinpäin ja siihen 90 kulma laipoilla.

__________________
Oikein ne pojat siinä tekee..
HJ 61 -88, osta kolme, kasaa yksi.

Last edited by Lelumiini; 21.06.2016 at 18:54.
Reply With Quote
  #2  
Old 11.06.2016, 16:10
hojo85's Avatar
hojo85 hojo85 is offline
Konkari+++
 
Join Date: 23.02.10
Location: KAJAANI
Posts: 950
Default

Eiks helpommalla tee jo uuden pakosarjan??
Reply With Quote
  #3  
Old 11.06.2016, 17:36
Lelumiini Lelumiini is offline
Aktiivijäsen
 
Join Date: 01.05.12
Location: Kiuruvesi
Posts: 141
Default

Eeeei välttämättä, sarjathan ovat jo valmiina. Perimmäinen kysymys mulla onkin että vaikuttaako heräämiseen jos käyttääkö tuota 2h jakamatonta vai 12h-t jaettua vai onko se ja sama. Tämä hx35 on vissiin fin turbon muokkaama 12h-t koneelle.
__________________
Oikein ne pojat siinä tekee..
HJ 61 -88, osta kolme, kasaa yksi.
Reply With Quote
  #4  
Old 11.06.2016, 17:50
hojo85's Avatar
hojo85 hojo85 is offline
Konkari+++
 
Join Date: 23.02.10
Location: KAJAANI
Posts: 950
Default

Eikös se menee sit siihen 12 h-t suoraan laippa adapterilla..mulla ainakin holsetti meni suoraan ilman mitään mutkia tekemättä tämä oli ilman hukkaporttia niin sitä pysty kääntelee oikeeseen kohti..
Reply With Quote
  #5  
Old 11.06.2016, 19:13
Lelumiini Lelumiini is offline
Aktiivijäsen
 
Join Date: 01.05.12
Location: Kiuruvesi
Posts: 141
Default

Ei sovi sinne koneen kylkeen kun ohjausvarsi ottaa vasten ja toiselta kantilta lohkon kylki, yläpuolelle käännettynä kallistus pakosarjan laipassa on jarrutehostimeen päin eikä sovi siihenkään.
__________________
Oikein ne pojat siinä tekee..
HJ 61 -88, osta kolme, kasaa yksi.
Reply With Quote
  #6  
Old 11.06.2016, 20:44
viri-viri's Avatar
viri-viri viri-viri is offline
Jäsen
 
Join Date: 25.11.15
Location: Harjavalta
Posts: 63
Default

Itselle on eräs turbo-guru valistanut, että jaettuun pakopesään tarvitaan aina jaettu pakosarja, muuten turbon herääminen kärsii. Taitaa muutenkin olla parempi aihio tuo 12H-T:n vakiosarja, onhan se alunperinkin turbon pyörittämiseen tarkoitettu
Reply With Quote
  #7  
Old 21.06.2016, 19:01
Lelumiini Lelumiini is offline
Aktiivijäsen
 
Join Date: 01.05.12
Location: Kiuruvesi
Posts: 141
Default

Dodii. Nyt on holsetti omalla paikallaan, meni se sinne kuitenkin kun aikansa pyöritteli ja teki tilaa. Nyt siis hx35 omalla 12h-t pakosarjalla jakolevyn kanssa, pumppuna hp dieselin laittama pumppu. Onko tuo turbo tosiaan noin huono heräämään vai onko hukkaportin säätö pielessä? Säätöön en ole koskenut. Kävin koeajolla ja painetta saa aikaan tunkkasesti 1.1-1.2 jossain lähempänä 4000 kierrosta, kitusesti herää 3000 jälkeen ja savuaa niin pirusti kun pumppu säädetty antamaan kakkua 1.5 bar....

Onkos tää nyt onnistunut viritys kun hävisi tehot ainakin sen 20%....
__________________
Oikein ne pojat siinä tekee..
HJ 61 -88, osta kolme, kasaa yksi.
Reply With Quote
  #8  
Old 21.06.2016, 22:24
kenppi kenppi is offline
Konkari
 
Join Date: 18.08.13
Location: Kajaani
Posts: 501
Default

Joku vikahan siinä on pakko olla jos ei herää vaikka soppaa saa. Onko se kiinteällä portilla vai ulkoisella? Miten paineensäätö on toimii, bleedi vai jousenjäykkyys kellossa? Liikkuuko hukkaportin kello ja läppä kunnolla? Jos on käytetty ahdin, niin onko laakerit kunnossa ja saako varmasti riittävästi imuilmaa?
Reply With Quote
  #9  
Old 22.06.2016, 06:07
lepoantti lepoantti is offline
Arvostettu jäsen
 
Join Date: 27.01.05
Location: Sawo, Leppävirta
Posts: 2,708
Default

Quote:
Originally Posted by Lelumiini View Post
Dodii. Nyt on holsetti omalla paikallaan, meni se sinne kuitenkin kun aikansa pyöritteli ja teki tilaa. Nyt siis hx35 omalla 12h-t pakosarjalla jakolevyn kanssa, pumppuna hp dieselin laittama pumppu. Onko tuo turbo tosiaan noin huono heräämään vai onko hukkaportin säätö pielessä? Säätöön en ole koskenut. Kävin koeajolla ja painetta saa aikaan tunkkasesti 1.1-1.2 jossain lähempänä 4000 kierrosta, kitusesti herää 3000 jälkeen ja savuaa niin pirusti kun pumppu säädetty antamaan kakkua 1.5 bar....

Onkos tää nyt onnistunut viritys kun hävisi tehot ainakin sen 20%....
olin pari päivää sitten erään volvon kyydissä 2.3L koneella jossa 35hx 8# pesällä, pieni bensiinimoottori tuntui heräilevän ihan kohtalaisesti pikkupesällä. tosin ylhäällä alkaa tekemän pakopainetta yllättävän helposti.

hukkiksen letku irti ja kokeilet että onko vaikutusta ahtimen heräämiseen, portin toiminnalla todella suuri merkitys ahtimen heräämiseen ja noin yleensä toimintaan.

mutta vaikka olis kenen modaama niin itse en ainakaan 35hx lähtisi 12h-t:n lähtisi sovittamaan, jotenkin sellainen tutina että ei kovin alavetoista edes saa.
Reply With Quote
  #10  
Old 22.06.2016, 09:49
141's Avatar
141 141 is offline
Aktiivijäsen++
 
Join Date: 18.11.13
Location: P-Savo
Posts: 350
Default

Jos sulla siinä Holsetissa on 12 pakopesä nyt niin ei varmasti alhaalta herrää vaikka miten ois syöttöö, loppuu pumpusta paukut kesken. Oliko 110cc maximit mitä se pumppu pystyy pumppaamaa.
Tuolla 8 "single entry" pesällä se saattas rueta jo toimimaan paremmin, mutta tuskin sekään vielä kovin paljon ennen 2krpm ahtaa? Pitäs testata jonkun.

Vakio CT26:ssa on nimittäin 7 pakopesä, sehän lähtee jo reilusta tonnista puhaltammaan.
Monethan on laittanu sen Supran CT26 föönin vakion tilalle, sen 5mm isompi kompura siinä ja sama turbiini mutta 8 pakopesä. Senhän tosin saa vaihettua tuohon seiskaan, ihan bolt on hommeli. Itelläkin se tuolla oottelis paikalleen laittoo edelleen...
__________________
HJ61 -90 Käyttis
HJ61 -88 Projekti
HDJ80 -93 Käyttis
BJ75 -86 Projektijonossa
HJ60 -88 Varaosa
HJ60/61 -88 -myyty
Reply With Quote
  #11  
Old 22.06.2016, 19:33
kenppi kenppi is offline
Konkari
 
Join Date: 18.08.13
Location: Kajaani
Posts: 501
Default

Onko 12# pesä muka liian iso tuohon moottoriin jos on pumppua rukattu? Jos on niin kannattais kokeilla 10# pesää, sillä ei pitäisi vielä pakopaineiden nousta älyttömiin. 6syl toyotan bensakoneessa tuo on ainakin sopiva alhaalta ahtamaan. En nyt tietenkään tarkoita että että heti 1300rpm ois jo 1,5bar ahtoja

Tuli vaan vielä mieleen, että onhan siihen tehty/vaihdettu isompi downpipe ja pakoputki? Ahdistaa varmasti ja pakopaineet nousee jos vakiolla putkella yrittää ajaa.
Reply With Quote
  #12  
Old 22.06.2016, 20:02
Lelumiini Lelumiini is offline
Aktiivijäsen
 
Join Date: 01.05.12
Location: Kiuruvesi
Posts: 141
Default

Juu on isompi dp ja koko rööri 2,5" suora ilman vaimentimia. Tänään koitin ilman hukkiksen letkua ja vetäisin letkun suoraan kompurapesän nipasta pumpun kalvolle, eipä vakauttanut mitään. Joten holsetti lähtee myyntiin, täytyy vielä miettiä laittaako 7m-gte ct26 vai jopa switser s2? Ymmärtääkseni tuo s2 ois aika sopiva tuolle koneelle. Ironista tässä on että vanhalla ct26 1bar+cooler ja foorumilta löytyvien ohjeiden mukaan ruuvatulla pumpulla kulki paljon paremmin
__________________
Oikein ne pojat siinä tekee..
HJ 61 -88, osta kolme, kasaa yksi.
Reply With Quote
  #13  
Old 22.06.2016, 22:03
Karppaj Karppaj is offline
Aktiivijäsen
 
Join Date: 13.03.10
Location: PK-Seutu
Posts: 134
Default

Tuo hx35 #12 pesällä on Dodge Ram (94-98) vakioahdin. Se herää vähän palikoista riippuen 1300-1400rpm. Ja cumminsista sillä saa noin 250-350hp ja 1100-1300nm... Mutta sehän ei riitä ollenkaan..
__________________
Dodge Ram 2500 SLT 4x4 Reg Cab -95 Gearman, TH-Matic, Sonnax, Hx50
Reply With Quote
  #14  
Old 22.06.2016, 22:39
kenppi kenppi is offline
Konkari
 
Join Date: 18.08.13
Location: Kajaani
Posts: 501
Default

No joo, mutta noissa 12h-t ja cummins b-sarjan moottoreissa kuitenkin on ero niin kuin yöllä ja päivällä..

Toimiikohan se pakosarja holsetin kanssa ollenkaan.. kyllä sillä holsetilla pitäisi voimaa löytyä ihan erilailla kuin ct26 ahdistimella, jos ruokaa saa ja happi kulkee.
Reply With Quote
  #15  
Old 22.06.2016, 22:40
Lelumiini Lelumiini is offline
Aktiivijäsen
 
Join Date: 01.05.12
Location: Kiuruvesi
Posts: 141
Default

Meikäläisen osalta tämä taputeltu, myynnissä todella vähän käytetyt kilkkeet.
__________________
Oikein ne pojat siinä tekee..
HJ 61 -88, osta kolme, kasaa yksi.

Last edited by Lelumiini; 28.06.2016 at 19:45.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Ostetaan 12H-T moottori Sorvari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 07.03.2015 07:48
Myydään 12H-T HekaNRT O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.08.2012 22:37
Ostetaan 12H-T kiertokanki ITP O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.06.2012 17:53
Myyty 12h-t pakosarja tepa78 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 05.08.2008 20:00
12h-t hj Tekniikka & Jutustelu 6 05.08.2008 09:39


The time now is 16:35 (GMT +2).