![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jeep kj-cherokee, city maasturin päivittämistäEli kyseessähän vuoden -03 cherokee renegade, 2.8crd koneella. Auton liityttyä kattokerhoon tarkoitus olisi ruveta askartelemaan ja päivittämään entisetään paremmin käyttöön sopivaksi. Nyt on alla jo 62 milliä korottavat palat ja pohja panssari on paremmin peittävä ja suojaava. Eli tarkoitus olisi nostaa auto entisestään ylös päin ja laittaa alle isompaa kumia. Sit seuraavaksi olis tarkoitus askarrella rock-sliderit ja karjapuskuri tai sit jo suoraan puskuri pellistä. Mitenkää hc-offi autoa ei ole tarkotus tehdä kun auto tulee olemaan edelleen joka päiväisessä käytössä. Mut katsotaan nyt nyt sitten että mihin asti siinä sitten päädytään. ![]() tässä on kuva minkälainen se oli ostaessa vuonna 2012
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pari kuukautta oli auto tuollaisen ja sit alkoi tulemaan sellainen olo tälle pitäisi jotain tehdä.
Eli aloitin pohjapanssarin päivittämisestä. Ei varmaan yleisin kohta mistä aloitetaan mutta itse mietin että kun vaihdetaan niin eipähän tule ikävä yllätys kun kone tai laatikko oksentaa öljyt pihalle. Aluksi epäilin että kestääkö kun nää on jotai alumiinia, mut yllätykseksi tää ei vissiin olekkaan ihan mitään perus alumiinia vaan jotain vahvempaa laatua. Muistaakseni oliko 12 milliä paksua. On saanut nimittäin muutamia tosi kovia paukkuja niin ei ole jäänyt kovin kummoisia jälkiä. Ekassa kuvassa näkyy vasemmalla alkuperäiset panssarit ja oikealla uudet. Viimeksi muokannut Kososen pentu : 12.03.2014 15:10 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tälleen aloittelijana olisi pari kysymystä...
Onko kellään havaintoa siitä että miten isot rinkulat saa laittaa tälläiseen? Siis lain puitteissa? Ite kun olen miettinyt 235/85x16 renkaita niin saako nuo vielä leimaan? Mites sitten sen karjapuskurin tai "vinssipuskurin" itse tekeminen? Saako niitä itse tehdä niin että sen saa vielä leimalle? |
#4
|
||||
|
||||
![]() KJ:n rankentamista.
Lainaus tuolta: http://www.katsastus.fi/rengasmuutos/
"Rengasmuutos on muutoskatsastus jossa ajoneuvoon hyväksytään käytettäväksi muu rengaskoko minkä valmistaja on hyväksyttänyt Auto tulee muutoskatsastaa, jos: vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä yli 26 mm ja/tai, renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä yli 30 mm Tätä pienempiä muutoksia ei edellytetä muutoskatsastettavaksi. Muutoskatsastuksessa katsastaja voi hyväksyä autoon renkaat, joiden ulkohalkaisija on enintään 51 mm ja leveys on enintään 102 mm auton alkuperäisten renkaiden mittoja suuremmat. Muutettaessa renkaan ulkohalkaisijaa on nopeusmittarin näyttämä tarvittaessa korjattava." Terve. Et taida saada sopimaan nuin isoja kumeja Libertyyn ja että vielä saisit leimattua suomessa. Sisäälokasuojaa joutuu edestä muokkaamaan ja etupyörän aukon takaosasta ainakin sen ulkonevan sauman. Varmaan tarvii tehdä paljon muutakin. Näin uuteen tarvii puskuritkin olla hyväksyttyä mallia eikä taida sellaisia löytyä mistään. Vinsille tein puskurin sisään palkin johon saan irtovinssitelineen kiinni ja sähköt kytketään trukki liittimellä. Oman Libertyni olen alustaltaan panssaroinnut ja korottanut 1,5 tuumaa ja alla on ollut Insa saharat maastossa vaan kaikki puslat ja nivelet tuntuvat maastoajossa kulahtavan kovinkin nopeasti väljiksi, joten omani on jatkossa katuauto ja menen maasturilla maastoon. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 12.03.2014 16:02 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos vastauksesta. Onko kuvia että miten tuo vinssin kiinnitys on toteutettu? En tiedä vielä varmaksi että laitanko tähän hätään vinssiä, mut jos sitten tulevaisuudessa...
![]() Tuo rengas juttu lähti siitä liikkeelle kun katselin netissä mitä ovat tuolla rapakon takana tehneet näille. Siellä on jonkin verran tuolla 32 renkaalla olevia, mut harmi vaan että täällä ei saa pultata alle, eli siis pitää ruveta miettimään toisia vaihtoehtoja. Miulla on rekisteri otteessa 235/70×16 pyörät, eli onko se sallittu koko tuosta 51mm, vai sitten siihen mitä on tuotu suomeen? Onkohan näitä tuotu isommilla pyörillä? kävin tuolta profiilista katsomassa tuon vinssin kiinnityksen, yksinkertainen ja fiksun näköin patentti. ![]() Viimeksi muokannut Kososen pentu : 12.03.2014 17:28 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Vinssin kiinitys.
Joo, tuo vinssin kiinitys toimii hienosti eikä katsurilla ole ollut mitään sanomista. Trukkiliitin ja vinssin johdot pystyy työntämään puskurin sisään näkymättömiin.
Nyt olen jo tehnyt samanlaisen kiinityksen kuljetusautoni lavalle ja näin saan vinssin myös sinne. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ja pakolliset joustokuvat.
![]() ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tukivarsissa ollut maalin tapainen aine ei ollut oikein mistään kotoisin, joten otin ne töihin mukaan ja arvelin korjata asian.
![]() ![]() ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Onko tämä edennyt? Ja miten nuo uudet etupään ylätukivarret eroaa vakioista?
Tuli itse veinaan samanlainen auto ostettua ja ilmeisesti 2" korotettu. Korotus tehty kaiketi uusilla jousilla kun alustassa ei mitään korotuspalikkaa ole. Rek.otteessa lukee että lokasuojan ja pyörännavan etäisyys edessä 550mm ja takana 530mm. Nyt kun mittailin niin etupää laskenut 20mm ja takaata tullut +10mm lisää ![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
On edennyt. Viikko sitten sain kaikki jarrut huollettua ja vähän on tullut jo ajeltua. Kylällä käynyt tankkaamassa ja kaupassa. Nyt tiistaina on varattu kulmien säätö ja sitten vain armotonta ajoa.
Noissa uusissa tukivarsissa vaihdettava ja rasvattava pallonivel. Neljällä pultilla kiini. Sit niiten pitäisi olevinaan olla vähän pitemmät ja vahvemmat kuin alkuperäiset. Painavemmat ne ainakin on. ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Laittakaapas kuvia siitä vinssin tellingistä.
Tuli ittelläki vasta laitettua KJ ja vinssin asennus alkoi heti kiinnostamaan ![]()
__________________
- eskimo kaenuusta |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Itellä ei ole vielä vinnsiä, mut ajatus on hyvää matkaa hautomassa.
![]() Tietysti voisihan varmaan tuo koko puskin härpäkkeen tehdä pikairroitukella ja laittaa katastukseen aina tuon vakion... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään myydään: Jähdytin, uusi Jeep Cherokee (KJ) | ImacInnes | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.03.2016 07:57 |
Myyty Jeep KJ takaiskarit | WinChester | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 10.05.2014 08:28 |
Myyty Jeep Cherokee KJ kattotelineet | J0hannes | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 15.04.2013 13:24 |
Myydään JEEP Cherokee/Liberty (KJ) -02 peltivanteet | PeteKJ | O/M/V Renkaat ja vanteet | 8 | 04.04.2011 23:34 |
M: Jeep Liberty (KJ) 2003 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 12.04.2006 14:14 |