Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.11.2013, 08:21
mese mese ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.11.13
Sijainti: Vantaa
Viestit: 18
Perusasetus

PAJERO PÄÄSTÖMITTAUS


Elikkä sama Pajero jonka kanssa tappelin noista jarruista, käytin konttorilla ja mistään muusta ei ollut huomauttamista, kuin päästäarvot jotka oli 6,5, en käsitä mikä sitä nyt on alkanut riivaan kun nuo arvot ovat noin korkeat. En paljon ymmärrä dieselin päälle ja siksi kysynkin ,että mistähän tuota vikaa nyt alkaisi etsimään. Kattelin ennen konttorille menoo ilmanputsarin ja ei se näyttänyt kovin likaiselta. Jos siinä vuotaa suutin niin miten sen voi todeta ja miten korjata.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.11.2013, 08:34
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Siis K-arvo 6.5? Siihen pitää jo tulla melkosen mustaa putkesta. Toi K-arvo on vain pakokaasun valonläpäisy. Polkase kaasu pohjaan ja katso, minkäväristä putkesta tupsauttaa. Jos ihan perinteistä mustaa, niin syöttöä vähä pienemmälle. Jos sinistä tai harmaata, niin kannattaa katella vähä moottoria...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.11.2013, 08:41
mese mese ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.11.13
Sijainti: Vantaa
Viestit: 18
Perusasetus

Mutta kun siihen ei ole koskettu syöttöihin, ainut mitä minä olen tehnyt on se ,että kun siinä ei toiminut kylmäkäynnistin, niin siirsin sitä vipua ns. eteenpäin joka painaa kaasua päälle kun kone kylmenee, mutta ei kait sen pitäisi vaikuttaa mitenkään päästöihin.Mitä se merkitsee jos sinistä tai harmaata pölläyttää. Kone siinä käy niin tasaisesti kun nuo nyt yleensä käy, eikä ole koskaan nostanut lämpöjä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.11.2013, 09:57
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.383
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mese Näytä viesti
kun siinä ei toiminut kylmäkäynnistin, niin siirsin sitä vipua ns. eteenpäin joka painaa kaasua päälle kun kone kylmenee
Vaikuttaakohan se vipu samalla johonkin muuhunkin, esimerkiksi pumpun ajoitukseen?
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.11.2013, 09:59
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mese Näytä viesti
Mutta kun siihen ei ole koskettu syöttöihin, ainut mitä minä olen tehnyt on se ,että kun siinä ei toiminut kylmäkäynnistin, niin siirsin sitä vipua ns. eteenpäin joka painaa kaasua päälle kun kone kylmenee, mutta ei kait sen pitäisi vaikuttaa mitenkään päästöihin.Mitä se merkitsee jos sinistä tai harmaata pölläyttää. Kone siinä käy niin tasaisesti kun nuo nyt yleensä käy, eikä ole koskaan nostanut lämpöjä.
toyotan jakajapumpuissa ainakin tuo kylmäyntisysteemi muutaa pumpun ajoitusta.. eli vika voi olla siinä et ajotus on liian aikasella nyt ku oot siirtäny sitä vipuu.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.11.2013, 17:23
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
toyotan jakajapumpuissa ainakin tuo kylmäyntisysteemi muutaa pumpun ajoitusta.. eli vika voi olla siinä et ajotus on liian aikasella nyt ku oot siirtäny sitä vipuu.
Tuon kylmäkäynnistimen ennakon muutos on todella pieni joka ei vaikuta radikaalisti. Suuttimen pystyy testaamaan niin että nappaa ne irti ja katsoo avautumispaineen ja suihkutuskuvion,samalla myös kuuntelee että suutin narisee penkissä.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.11.2013, 17:53
estate estate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.11
Sijainti: Kyyjärvi
Viestit: 106
Perusasetus

Käyt ajamassa silla Pajerolla maantiellä lenkin, 10-20 km kolmosella kaasu pohjassa (siis ihan pohjassa vaikka kuinka tekisi pahaa) ja suoraan mittaukseen. Tepsi ainakin haisuun kun savuarvo oli kanssa yli kuuden (ensimmisellä polkaisulla meni mittari tukkoon tai joku fatal error tuli kumminkin ) Katsuri kehotti hyppäämään rattiin ja heittämään vähintään sen 10 km:n lenkin talla pohjassa, lenkin jälkeen k-arvo olikin jotain yhden paikkeilla. Sen jälkeen olen aina ajanut leimalle mennessä kolmosella talla pohjassa ja aina on on ollut savuarvot hyvät.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.11.2013, 12:03
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mese Näytä viesti
Mitä se merkitsee jos sinistä tai harmaata pölläyttää. Kone siinä käy niin tasaisesti kun nuo nyt yleensä käy, eikä ole koskaan nostanut lämpöjä.
Sininen on öljyä ja harmaa/valkonen jäähdytysnestettä..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajero vs. Pajero Sport amaz Tekniikka & Jutustelu 27 30.07.2013 06:23
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux O/M/V Muut 0 28.10.2005 07:32
M Pajero O/M/V Muut 0 01.08.2005 12:30


Sivu luotu: 08:54 (GMT +2).