![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Opel Frontera 2.2dti -99Tervehdys Tuli tuommoinen otsikon mukainen Ronttonen ostettua. Mittarissa oston hetkellä 370tkm, itse ajanut nyt kymppitonnin lisää. Auto tuli hommattua alunperin mehtuuautoksi, mutta työajoa on pääasiassa tullut, mitä nyt muutaman kerran vähän heikonpikuntoisia polkuja päässyt kokeilemaan. Ensimmäinen neliveto miulla ja jo nyt kolmen kuukauden jälkeen ihmettelee miten on ennen tullut toimeen. Autoa tarkoitus pikkuhiljaa ehostaa ja kunnostella. Maantie ajettavuus on pyrkimys säilyttää, mutta korotusta tuo ehottomasti kaipaisi. Takaiskareiden yläpäät oli lahonneet rungosta irti, joten niihin tuli uudet korvakot turattua ja laitettua kiinni. Jarruissa ollut ongelmaa, vasemmalla puolen molemmat laahasi pahasti, uusin tiivisteet mutta etunen jäi vielä vähän vuotamaan ja takalevy kiero. 7.3m pitkä jarruputki meni iskareita hitsattaessa puhki ja vaihdon jälkeen seuraavalla ajolla se löyty kardaanin ympäriltä. Alipaineletkuja konehuoneessa vaihtelin ja sain moottorin vikavalon sammumaan. Ihmeellinen nykiminen ja kaupunkiajossa häiritsevä savutus hävisi kun puhistin imusarjan, kuten kuvasta näkyy, niin hiukka oli EGR-tehnyt tuhojaan. Renkaat tällä hetkellä 235/80 15, ajatus ois etsiä 16" vanteet ja laittaa ainakin talvikumeiksi 205/ 15, mieluummin jonkin verran korkeanpana kuin nykyiset. Liian leveät nykyiset renkaat, hirveä peli ajaa sohjossa ja muutenkin perä lähtee liukkaalla irti äärimmäisen helpolla. Sitten kysymystä näiden kanssa telkunneille: Miten korottaminen fiksuinta? Etupäässä ilmeisesti vääntösauvat ja niitä kirimällä, mutta meneekö sitten liian kovaksi alusta? Takapäässä kierrejouset, löytyykö jäykenpiä jousia vai onko kaikkein yksinkertaisinta alkaa korin ja rungon väliin latikkaa laittamaan? Sanotaan jos 30- 50mm sais molenpia päitä nousemaan, niin antaisi ryhtiä lisää. Lisäksi muutaman sentin korkeammat renkaat niin luultavasti miulle riittävästi ois siinä. Kylkiputket, valo/ karjarauta, paremmat lisävalot ja lasin tummennukset on seuraavaksi työlistalla. Rungossa paikoin ruostetta ja jossain vaiheessa jo ajattelin nostaa korin pois ja runkoon hiekkapuhallus+hitsaus+polttomaalaus, mutta voi olla että kasvaa liian suureksi projektiksi...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
jahas onhan täällä muitakin sortuneita.
![]() omasta kirrasin etusauvoja sen mitä sai ilman mulikan kääntöä ja eihän tuo kovaksi menny. ei kyllä paljoa noussukkaan. taakse saa jousia mutten nyt muista että mistä niitä kattelin. onko sulla takaperässä lukkoa? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä siinä kitkalukko on ja tuntuu jopa toimivankin. Takapää on jo nyt keulaa alenpana, joten sitä pitäs ensin saaha ylemmäs. Mitenkäs ja mistäkäs tuota keulaa nostetaan? Ei ainakaan oo vielä sattunut säädöt silmään...
Lipposelta Juuasta löytyy 35mm korottavat jouset hintaan 250€ pari. Viimeksi muokannut Turossuutari : 20.01.2014 10:15 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
https://www.autonvaraosa.fi/vaantosa...-p-273281.html Tuossa alla muistaakseni 265/70?-16 renkaat Auto vakio korkeudella ![]() Viimeksi muokannut ITP : 20.01.2014 15:17 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Hyvä juttu! Pittääpä tuota alkaa nostamaan kuhan saapi jouset ostettua.
Lämppärin kenno alkoi vuotamaan näköjään kanssa, minkälainen homma on vaihtaa? Ilmastointi on, vaikuttaneeko asiaan. Tuossa netin syövereistä löysin tuollaisen http://www.mister-auto.fi/fi/lammity...-31110009.html Onko kellään kokemusta tekeekö noilla mitään, hinta ainakin on halpa. Jos on helppo vaihtaa niin vois kokeillakkin, mutta jos teet päivän tahi kaksi töitä, niin saisi mielellään kestää muutakin kuin pyhättömän viikon. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
kannattaa kattoa että minkä mallinen kenno siellä majailee.
niitä on kahta tyyppiä fronteroissa ja omassa sattu olemaan se harvinaisempi jota ei ainakaan syksyllä saanut suomesta kuin teettämällä. eli noin 400e plus 8 viikon odotus. ![]() saksasta möivät kans monesta paikkaa ei oota ja teettämällä noin 10 viikon sisällä. saksasta se lopen sitte löyty ja tais olla noin 120e. mutta lämmitysteho onneton. arvasin jo kun kennon sain kouraan että kylmä tulee mutta eipä juuri kiinnostanut kun oli auto 2 viikkoa sitä odotellut levällään. kuvassa vanha ja uus vierekkäin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty opel omega b 2001 farmari 2.2dti | liero | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 22.08.2013 08:54 |
opel frontera | Arskao | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 07.01.2013 22:50 |
Myydään JUURI KATSASTETTU opel frontera 99 2,2dti hp.2690euroa | toyota4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 12.07.2012 00:21 |
Myyty -01 Opel vectra 2.2DTI 16v Elegance caravan. | Lanzari | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 12.01.2012 09:06 |
Myydään M:opel frontera | petrisor | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.08.2011 08:25 |