![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Kansi remppaaPorukka kun niin hehkuttaa noita toitsun paskoja ja kun taas kerran menin uskomaan että ehkä se voisi toimia niin vitut. Vikaa vian perään. Golf oli parempi ostos enemmän ajettuna. Kolmas kerta kun kansipahvi menee tuosta menopelistä. Ei ole toitsua luotu ajoon. Ois vaan pitänyt pysyä Golfissa. Tai sitten tuo legenda toitsun laadusta on jostain 80-luvulta ja nämä 2000-luvun autot ei sitten enää ole lähelläkään sitä legendaa. Mutta kuitenkin. Pitkien selvittelyjen jälkeen on tullut ilmi että tuosta paskasta on kait kansi halki tai kansipahvi mennyt. Arvioitu korjauskustannus 1500€. Eikä se sisällä uutta kantta jos tuo kansi on entinen. Tuo 1500€ on himpun verran liikaa auton hintaan nähden. Joten tässä on pari vaihtoehtoa. 1. Laitetaan kiertopalkinto eteenpäin 2. Maksetaan kiltisti tuo 1500€ ja korjataan se paska 3. Osat maksaa joku alle 400€ + plaanaus. Työn tekee itse, mikä on siis se suurin kustannuserä. 4. Viedään auto viroon ja siellä merkkihuolto hoitaa homman (kuulemma huomattavasti edukkaampaa kuin suomessa?) 5. Ostetaan toinen D4D moottori nokalle ja viskataan vanhalla vesilintua 6. Ostetaan kokonaan toinen auto missä on nokalla ehjä D4D kone ja vaihdetaan se Vaihtoehto 1 on alkanut kuullostamaan erittäin hyvälle vaihtoehdolle. Sillä voi ajella ja ainoa mistä huomaat että kansi vuotaa on se että jäähdytysnesteen sekaan tulee ilmaa ja sen myötä auton sisälle ei tule lämmintä. 2 ei ole vaihtoehto tuon hinnan suhteen 3 on myös hyvä vaihtoehto. Sitä en tiedä vaatiiko tuo jotain erikoistyökaluja, mitä en tietenkään omista. Ja siihen tuo homma sitten mahdollisesti tyssäisi. 4 onko tuosta kellään mitään kokemuksia? Suomee ne tuskin siellä merkkihuollossa puhuu ja en usko että lontootakaan kovin hyvin ymmärretään, joten voi tulla hieman väärin käsityksiä. Pitäisi jonkun tulkin kautta sopia tuo homma ensin tai löytää toitsu huollosta suomea puhuva kaveri. Tuo olisi varmaan 2-3pv homma? Viroon menohan ei ole kovin kallista touhua. Olettaisin että merkkihuollon jälkeen voisi virossa luottaa ja näyttää ainakin siltä että suomessa pk-seudulla kaikki korjaamot on täynnä virolaisia ja venäläisiä, joten sen suhteen samaa paskaa jälkeä ne täälläkin tekee. 5 on myös hyvä vaihtoehto. Toinen moottori on n.1000€. Ongelma on vaan siinä että käyttääkö toitsu samaa moottoria yariksessa ja corollassa? Saman tehoiset ne on ja saman kokoiset. En tie saako tuosta vanhasta moottorista mitään hilloa? Vaihtomoottori olisi siitä hyvä, että tuon saisi tehtyä viikonlopun aikana ja auto olisi sitten käyttö kunnossa. 6 vaatii sen että vaihtoauton saa todella edukkaasti. Siinä ei haittaisi vaikka perä olisi ihan romuna, kunhan kone olisi ehjä. Sit myy sen loppu auton palasina pois. En tiedä jaksaako nähdä vaivaa tuon kanssa.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
12ht alakerta remppaa | Leca | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 29.06.2012 18:12 |
HJ60 akseli remppaa... | Ticru | Maasturiprojektit | 7 | 11.12.2007 16:48 |
Sauna palaa! (remppaa pukkaa) | SamiN | Chit-Chat | 23 | 27.01.2007 15:58 |
Pientä remppaa | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.02.2005 19:54 |
Että semmosta remppaa... | Dojo | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 25.10.2004 20:03 |