![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]()
Raajärvellä käyty ja hommat pelasi kohtuu hyvin.
Laatikosta saatu pelaamaan kickdown, mutta turbiinilukko ei tahdo pysyä päällä. Pitäisi tutkia hieman enemmän jossain välissä miten koneenlämpö vaikuttaa tähän. Ihan ilman vaurioita ei toki selvitty, kun vasemman etuiskarin korvallinen repesi rungosta. No hitsaamalla korjaantui uutta vastaavaksi. https://laplandtrophy.1g.fi/kuvat/LA...t+14.14.16.mp4 Kuvia ja videoita tapahtumasta löytyy täältä: https://laplandtrophy.1g.fi/kuvat/ |
#27
|
|||
|
|||
![]()
Safarille valmistautuminen lähti tilanteesta, ettei auto lähtenyt edellisen reissun jäljiltä enää käyntiin vaikka ajamalla oli trailerille saatukkin.
Startti oli valmistunut, hiilet loppu ja bendix laite ei enää ampunut kehälle. Kahdesta vanhasta risasta sain kasattua toimivan. Varaosastartin hankinta edessä. Latauksen kanssa ollut jo jonkin aikaa vähän haasteita suzuin omalla laturilla. Tällä kertaa laitoin 90A hellan 406 bensa pösöstä. Alkoi lataileen jo 14.2V mikä taitaa olla ennätys tässä autossa. Edellinen osittain toimiva latasi 12V. Epäilin jo akkuakin, mutta se kävi motonetissä hoidossa ja rasituskokeessa. Koskaan ei minun aikana ole näin ilosesti mottori pyörinyt startilla, vaikka koneessa on 10w60 öljyt ja pihalla pakkasta 5 astetta. Pakosarjakin oli pikku suunnitteluvirheiden johdosta hyvinkin halkeillu, mutta se on nyt sitten sekin vahvistettu ja tigillä ratkeamat ajettu ympäri. |
#28
|
|||
|
|||
![]()
Pientä päivitystä tilanteeseen
Kaventelin keulan konepellin levyiseksi lokasuojia avartaen. Kaventamisen seurauksena konehuoneen tilat alkoivat käydä ahtaaksi, ja vähän muistakin syistä kompura siirtyi katolle, ja saa kaverikseen paineilmasäiliön. Keulalta myös kaikki ilma / neste jäähdyttimet korvaan neste / neste jäähdyttimillä, joten toinen nestekierto tulee myös ja sen jäähdytin sijoittuu katolle. Laturiksi olen tutkinut vesijäähdytettyä ettei hiilisilta menisi pilalle sukellusharjoituksissa. Pitää vähän tutkia miten tuollainen BMW nestejäähdytteinen laturi mahtuu paikalleen. Takaikkunassa olevan syylärin flektien ohjauksen toteusta muuttanut myös lämpötilakytkimen tilalle PWM ohjain ja sen ohjaus sitten koneen lämpötilan mukaan. Tulevaa myös se että koneen nestekierron tehostamista ja kontrollointia lisätään PWM ohjatulla vesipumpulla. Tuo takaikkunassa oleva kenno ei aivan parhaassa paikkaa ole, niin hiippailuhommissa nesteen lämmöt elää aika reilusti. Näillä toimilla nesteenlämmöt saataneen parempaan hallintaan. Laatikkoon tuli tehtyä myös modaus tähän tyyliin https://turbobricks.com/index.php?th...or-mod.108965/ joka vähentää luistamista ja ripeyttää vaihtoa. Viime kertaisella reissulla meni sitten latijouset solmuun. Tästä päästään seuraavaan modaukseen eli kierrejousitus rangen takapään kolmiotuki ja P38 jakareilla etupää. Samalla akseliväli on tarkoitus muuttaa SWB 203cm -> LWB 237,5cm. Tähän modaukseen liittyy sitten myös takapään kaarien muutoksia, tässä tilaa tehdään reilusti jotta vähän suurempaa rengaistustakin jatkossa. Samalla muutokset johtaa tankin siirtämiseen kabiiniin ja takaluuku menee kaksi osaiseksi, takaluukun yläosa on irroitettavissa safarimoodiin kuten etuovetkin |
#29
|
|||
|
|||
![]()
Homma etenee.
Turhaa rompetta purettu roppakaupalla. Alusta enää lateilla ja jarruletkuilla nippa nappa auton alla. Alkaa olemaan akselien siirtoa ja tukivarsien mallailua seuraavaksi. Eli takapään lokareiden jatkot hiukan yli puoli välin. Samalla takaluukun sopivuuden tarkastelua. |
#30
|
|||
|
|||
![]()
Sinnehän ne alkaa muotoutumaan
|
#31
|
|||
|
|||
![]()
Tehdään sitte soppelit vanteetki itte
|
#32
|
|||
|
|||
![]()
Alustan korvalliset muotoutumassa ja varret alkaa löytämään paikkansa.
Pari vannetta saatu hitsattua ja pari ois hitsausta vaille. Viimeksi muokannut antti_boy : 05.05.2025 07:23 |
#33
|
|||
|
|||
![]()
Homma etenee.
Keulan osalta meni jo maalit päälle ja siitä sujuvasti takapään kimppuun. Takapäästä näkyy pari reviisioita, joista loivemmalla kulmalla olevaa mallia jatketaan. |
#34
|
|||
|
|||
![]()
Homma etenee jälleen.
Nyt päästy jo ajamaan tallista ulos mukavasti. Etu ja takaylitykset jäi nolliin ![]() |
#35
|
||||
|
||||
![]()
On aika rajun näköinen peli!
|
#36
|
|||
|
|||
![]()
Taaksekkin pikkuhiljaa hommat kohilleen.
Vinssistä pitää vielä pääty kellottaa oikeaan kohtaan, joka tarkottaa tässä vinssissä uusien jengojen tekoa runkoon. (Warn Tabor 8k) Viimeksi muokannut antti_boy : 13.06.2025 06:52 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Projekti sj410 | Suhone | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 11.07.2018 21:14 |
Myyty Sj410 avo projekti hp.650€ | Mutis | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 06.03.2017 20:28 |
SJ410 projekti? | epäonnensoturi | Maasturiprojektit | 0 | 27.12.2010 00:11 |
Myyty Suzuki sj410 Projekti. | tapsa4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 09.11.2010 21:19 |