Viestiketju: HDJ80. Kone kolisee.
Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 27.06.2012, 19:35
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Kai tiedät ettei yli 3" korottavat vieterit kelpaa leimalla. Eiköhän tuo olis järkevintä pitää sen korkusena että renkaat sopii pyörimään, lisäkorkeudesta ei ole kuin haittaa.
Tottahan se tämäkin on. Harvoin olen kuitenkaan perustellut järjellä tekemisiäni Tulevaisuus näyttää mitä tapahtuu..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Metsään jees, mutta maantiellä kaikkee muuta. Vierintävastusta riittää niin että tuntuu, saattaa kulutus pompata vähintään pari litraa satkulle äkkiä.
Mahtaako kuitenkaan olla paljoa huonommat kuin vanhat kumit, Mudstarit. Niillä pärjäsi ihan kohtuullisesti...



Täällä kun kuvat on hirmu kovassa suosiossa, niin laitetaas vinssin asennuksesta niitä oikein useita, vaikka tuskin se ketään hirveästi kiinnostaa kun kyseessä ei ollut mikään erikoisasennus

18:45
Tässä paketista purettuna, asennuslevy on mallia "yleis", sen hain Vöyristä. Hieman muokkaamista se vaati.



19:57
Sinne runkoaisojen väliin sen paikka mitattiin. Liikaa tilaa siellä ei kylläkään ole.



20:10
Tässä Larry valmistaa jatkopalaa asennuspetiin. Kiitokset avusta.



21:43
Pedin sovittelua, tässä vaiheessa ainoastaan pulttasimme palat toisiinsa.



23:02
Sinnehän se istuu suunnitellusti.



23:58
Puskuriin sahattiin aukko kidan kohdalle. Karjarauta jäi vielä laittamatta, ja kilpikin väliaikaisesti nippareilla kiinni. Eikä sen lopullinen paikkakaan ole vielä tiedossa, todennäköisesti se on tuossa kidan yläpuolella.



Tämä oli ensimmäinen vinssiasennukseni, ja suhteellisen tyytyväinen olen ulkonäköön, vaikka kauniimpikin se voisi olla. Ilman kuormitusta testatessa laite toimi moitteetta.

Muutama asia meni pieleenkin, akun maadoitus johto on aivan liian pieni, se alkoi koekäytössä sulaa. Myös itse akut ovat sekä pienet (70 ja 80Ah) että myöskin melko vanhat. Nämä ongelmat luulen ratkaisseeni hakemalla uudet akut (110Ah), 35 millistä maadoitukseen ja uudet kengät. Onkos sillä mitään merkitystä kummalta akulta virran ottaa? Nyt se tulee apukuskin puoleiselta.

Isoin moka on täysin amatöörimainen virhe mikä jäi näkemättä asennusta tarkistaessa. Vinssin moottorilta releboksille menevä johto jäi runkoa vasten, ja tietenkin rupesi käryämään testattaessa kuormitettuna. Tätä seurasi sellaiset oireet että ulos vinssatessa toiminta on täysin normaalia, mutta sisäänpäin vinssi ei pyöri, rele kyllä naksuu mutta mitään ei tapahdu. Ei se siis tainnut täysin mykäksi mennä. Huomenna olis tarkoitus ottaa koko paketti alas ja kurkata releboksin sisälle.

Nyt on teidän vuoro antaa neuvoja, vinkkejä sekä ohjeita. Mutta ei vittuilevalla tavalla, vaan rakentavalla tavalla
Vastaa lainaten