Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 03.08.2022, 19:43
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl Näytä viesti
Eipä tosiaan tietoa muovin laadusta.
Mutta ainaki noi laadukkaat minkä luulin ostaneeni on selkeesti lämmöllä taitettu.
Kamalin homma leikellä toi muotoon.
Tein niin et teen kolmesta ostasta ni saa paremmin soviteltuu. Täs ajas mikä tähä menee olisin tehny tallin ylijäämä alsalevyst paremmin istuvan ja pienemmällä vaivalla.
Vkl kun tulee ni kosanilla aattelin kokeilla.
Jos menee perseellee ni tehää sit alumiinista.
Itse olen tehnyt useita panssareita kelkkoihin ja mönkijöihin. Ja aika vaativiakin muotoja. Parhaan lopputuloksen saat kun teet ns jigin. Eli itse tein kelkan panssarin trukkilavan päälle ja mönkijän 2 lavan päällä. Lavat siis peräkkäin. Mutta itse levyn taivutus: eli kosanilla niin paljon lämpöä että levyn pinta alkaa jo kiiltää. Sen jälkeen pakotat lankkujen avulla levyn muotoonsa ja taitokset mielellään vähän yli kulmaan mihin tarkoitus saada. Ja jätät jäähtymään. Seuraavana päivänä kun ruuvaat levyn irti on se jäänyt lopulliseen muotoon. Eli olen laittanut taitosten kohdalle ensi lankun paloja trukkilavan kiinni sitten levy päälle ja lämpöjä tsitettaviin kohtiin. Lopuksi laittanut toiset lankun palat taitosten kohdalle levyn päälly ja vetänyt pitkillä ja paksuilla ruuveiil levystä läpi. Lopulliseen tuotokseen siis jää nämä ruuvin reiät mutta ne ei ainakaan minua ole haitannut. Toivottavasti sai jotain tolkkua
Vastaa lainaten