Näytä yksittäinen viesti
  #19  
Vanha 31.03.2015, 21:37
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Murros Näytä viesti
Liputan sen kilpiasian puolesta eli siirtymät yleisillä teillä ajamalla.
Eikös warn trophy ollu aikanaan maastoautojen 24 tunnin kestävyyskilpailu.
Senverran järkeä peliin että kalusto pysyy maaantiekunnossa koko kisan ajan.
pitää vielä sohaista muurahaispesää. anteeksi jos vähän sotken aihetta. nämä voi modet poistaa jos on sopimatonta.

en todellakaan ole suunnistuskilpailuja vastaa mitenkään. päin vastoin, kuten tuoltakin voi lukea:
http://forums.offipalsta.com/showthr...=harrasteralli
eipä tuokaan herättänyt minkäänlaista keskustelua tai yhteydenottoja.

kajaanissa on nyt viimevuoden lopussa perustettu uusi autourheiluseura ralliteam kainuu joka toimii harrasterallin alaisuudessa. tälle vuodelle on järjestetty jo yksi ralli ja sprintti kisa. vois sinne kalenteriin joku suunistuskin mahtua. vaikka sotkamo
mä vaan valitettavasti en noihin järjestelyihin enää ehdi kuten ennen,intoa kyllä olis mut aikaa ei.

mä nyt koetan perustella miksi olen kilvettömien kannalla:
ite olen jo kerran "lopettanut" autourheilun harrastamisen sen kalleuden takia, ajoin sprittejä omalla autolla ja muutamassa rallissa olin kartturina muille. ei vaan riittänyt enää rahat talovelallisella perheenisällä tuohon akk:n pelleilyyn ja sääntöjen kiristyksiin. möin kaluston noin 5 vuotta sitten.
ralleja ja sprittejä olen ollut tekemässä akk:n alaisia yli 10v. päätoimitsia lisenssikin oli joten tiedän mitä sekin vaatii ja mitä pakollisia kuluja noihin tuli.

suunistusauto mulla on ollut rakenteilla kait 1.5 vuotta ja paratiisista oli tarkoitus aloittaa mutta sitä ei vissiin oo..
mun suzukista tulee kilvetön pääosin siksi että siinä on y-linkit ja hydeohjaus. turvakaariputkea siinä on pirusti ja miehistön turvallisuuteen panostan muutenkin.
vaikka se varmaan kestäis ja toimisi niin en miehistön ja muiden tielläliikkujien turvallisuuden takia edes harkitse siihen punakilpiä.
kyllä se paljon turvallisempaa ja mukavampi on kärryllä siirtää.
ja onhan täältä muutenkin kilpuri jollain vietävä kisapaikalle kun ei täällä lähistöllä mitää enää ole.

tarkoituis mulla on siis tulevaisuudessakin harrastaa, silloin kun se vaan sopii kukkarolle ja aikatauluihin. eli muutama kisa vuodessa olis ehkä mahdollista. kilvetön auto olis helppo ottaa kärrylle ja viedä kisoihin laillisilla kuljetusvehkeillä ja harrastaa silloin kun pystyy.
mut heti siihen vaan tulee pakollisia menoja pirusti lisää jos pitää lisenssi ja katsastus yms ottaa vuosittain.. tulee muutamalle kisalle väkisinkin aika paljon hintaa

menestyksen takia mulla ei oo tarkoitus ajaa niin kisataan vaikka lisäluokassa.ajaminen ja hauskanpito tässä olis tärkeintä.
Vastaa lainaten