Viestiketju: Led ajovalopolttimot
Näytä yksittäinen viesti
  #193  
Vanha 31.01.2018, 21:58
amatyyr amatyyr ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.07.17
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 97
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Tässä alkuviikon ajellu uudella farmariAuriksella jossa ledivalot. Aidosti oikeesti mun FJ:ssä on reilusti paremmat valot normaaleilla (no on ne 150%, mut 60/55W) H4:lla.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ Näytä viesti
Samassa käsityksessä oon itekkin että harvassa on oikeesti hyvät uusien autojen ledivalot.

Mutta olikohan autobildi mistä luin että sen takia on alitehosia "alle 2000 lumenin" valoja ettei tarvi ajovalojen pesureita laitella, mikä mun mielestä on kyllä ihan perseestä että sen takia aletaan valotehoa heikentään tahallaan.
Sehän se syy on. Pesurit vaaditaan yli 2000 lumenin valoihin, ja niitä saa kyllä jos on valmis maksamaan, mutta ei volkkari- ja tojotakansa maksa ylimääräisestä, kun onhan näillä ennenkin nähty. Ja tähänhän ovat jo sekä autolehdet että viranomaiset esim. rapakon takana heränneet. Jospa täälläkin muuttuisi asiat mieluummin toisinpäin, että olisi oikeasti tietty vaatimustaso, että valoista olisi muuhunkin kuin varoittamaan kanssaliikkujia.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ Näytä viesti
No ajovaloissa en, ledi lisävaloja on/ollu useampaa merkkiä ja niissä on kyllä ollu kaikissa sama ongelma. Nää viimesimmät w-lightit ei tarvi kun vähän alle -2c lumisadetta niin ne on hetikohta tukossa ja sitten ei muutakun häikäse enään.

Oon siinä kyllä samaa mieltä että halogeenit on jo vähän vanhanaikaset, mutta talvella ne tuntuu olevan tällä hetkellä ainoot jotka pystyy pitään huonolla kelillä umpion kunnolla auki. (ainakin niissä autoissa mitä mulla on)
Tosin mitsussa on xenon sarja ja siinä on kyllä tähän mennessä pysyny umpiot auki kohtalaisesti.
Tuossa on kuva miten xenon jaksaa pitää umpion auki. Ledi olis varmaan muurautunu ihan umpeen..
Lisäpitkät ovat minullakin pari kertaa jäätyneet, ja omissa se on johtunut käytännössä eteenpäin ulkonevasta kehyksestä, joka on muodostanut kupin linssin eteen. Hetken kun on paikoillaan pitkät päällä, niin ovat kiltisti sulaneet auki (halpispitkät, eli emitterit ovat suoraan näkyvillä, eivätkä peilien kautta heijastavat). Ajovaloihin ei puolestaan ole tosiaan kuin pakkasella sumussa kertynyt tavaraa, vaikka alijäähtynyttä vettä lukuunottamatta on kokeiltu kaikki kelit tänä talvena. Tuo sinun esimerkkikuva on jo selkeästikin ääritapaus, jollaisia sattuu kohdalle kutakuinkin promillessa ajokilometrejä. Onhan niitä myös kelejä, jolloin tuulilasikaan ei pysy auki kuin jäärapalla 20 kilometrin välein, eikä sekään ole ongelma tai puhaltimia moitita huonosta sulatustehosta. Joskus vain on kelejä, joille ei mahda mitään muuten kuin apuvälineillä. Kahdessa aikaisemmassa autossa oli lähivaloina tehdasxenonit (35w) projektoreissa umpion lasin takana, eikä kertaakaan ollut jäätymisongelmaa kahdeksan vuoden aikana.

Konepelliltä lämmityksen aikana sulanutta lunta ei ledit jaksaneet sulattaa nyt pakkasilla irti, mutta eipä tuokaan kummoinen ongelma ollut autoa puhdistaessa hieman vilauttaa harjan päässä olevaa jäärapaa ja pyyhkäistä muutamaa noroa pois.


- amatyyr -
Vastaa lainaten